Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: s@ndr@
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Oct 11, 2015 om 13:49Slopende incassoBedankt voor de reacties. Ik heb al een aantal tips in de praktijk gebracht. Hopelijk krijg ik toch nog mijn gelijk,want ik kan niet tegen dit soort praktijken. Nu betreft het en relatief klein bedrag, maar bij hoeveel klanten die een hoger bedrag kwitj zijn gebeuren dit soort dingen.
-
Oct 11, 2015 om 13:44Slopende incasso[quote=hopetobehelping schreef op zondag 11 okt 2015, 13:12]Beste s@ndr@,
zoals carola ook al aangeeft kan een incassobureau geen loonbeslag leggen.
Een incassobureau kan u ook geen dwangbevel sturen (ze kunnen er natuurlijk wel de tekst dwangbevel op zetten).
Hoe een en ander gelopen is kan ik niet beoordelen. Een dwangbevel, loonbeslag en u daadwerkelijk dwingen om te betalen zal altijd via een rechter (en deurwaarder) moeten lopen.
Als u er nu nog werk van wilt maken dan kunt u kijken of het incassobureau is aangesloten bij NVI en kunt u daar uw klacht kwijt, klik hier.
Geen idee hoe de afhandeling dan gaat, maar ik krijg wel het idee dat het de slager is die zijn eigen vlees keurt.
Daarom zou ik als u was zeker uw klacht wegleggen bij de ACM. Die zijn (gelukkig) niet zo dol op incassobureau's en webwinkeliers die zich niet zo netjes gedragen. Met alle communicatie die u heeft worden ze dan hopelijk aangepakt. Voor klacht doorgeven aan de ACM, klik hier.
Los daarvan is het gegeven dat u uw vraag hier stelt natuurlijk al geen goede reclame voor StreetOne.
Op de website mis ik overigens de normale contact gegevens. In de algemene voorwaarde staat wel een adres naar waar spullen teruggestuurd moeten worden, een Nederlands BTW nummer maar geen KVK nummer. Hierdoor zou ik er persoonlijk al niets bestellen.