Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: sir.kiekeboe
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Apr 16, 2004 om 12:55Slechte ervaring met aankoop bij Verkoop-reis van MercatorreizenU hebt Mercator al 4x eerder in gebreken gesteld door de matras terug te sturen en heeft volgens nederlands consumentenrecht al bij de 3x keer recht tot ontbinding van de koop overeenkomst met volledig geld terug.
Doe dit wel via een aangetekende brief met ontvangstbevestiging.
Veel suc6. -
Apr 16, 2004 om 12:53recht op garantie?Dit is een heel lullige situatie. Inprinciepe is het een omruil dus diende u de 2 oude matrassen te bewaren zodat zij ze retour konden nemen. Echter u krijgt nu iets heel anders voor het bedrag terug als waar u over klaagt. Ik neem aan dat u een duidelijke leverings/koop bon heeft? Als hier nier voor 100% duidelijk op staat wat er met de matrassen moest gebeuren heeft u een redelijke kans om deze zaak aanhangig te maken bij de geschillen commissie waar beter bed bij aan gesloten is.
Veel suc6 en slaap zacht op de nieuwe matras en vraag de €200 terug. -
Apr 16, 2004 om 12:52Naheffing Essent E1750,-(!)Volgens mij is je begin van 250 kuub per jaar een beetje erg laag.
Je geeft al op dt jullie met minimaal 3 mensen zijn die koken??
Ook heb je op 3 kamers een apparte gaskachel.
Kijk ik in mijn eigen situatie dan zijn de volgende gegevens van belang.
1) ik woon alleen. 2) ik heb een combi ketel. mijn verbruik is ongeveer 1600 kuub per jaar.
In jullie situatie is het niet vreemd om dit maal 2,5 te nemen zodat ik op 4000 kom. jullie zitten hier onder dus lijkt het mij niet verkeerd.
Laat Essent wel jullie maand bedrag naar een redelijke waarde omhoog schroeven zodat je volgend jaar niet voor verrassingen komt te staan. Suc6. -
Apr 16, 2004 om 12:52Naheffing Essent E1750,-(!)Vergeet ik nog te vermelden dat je met essent wel een regeling kunt treffen waar bij je even voor moet stellen dat jullie als het kan per maand een €350 extra proberen te betalen om de achterstand in te lopen lukt dit niet ga dan voor €250. dat is of in 5 of in 7 maanden de achterstand wegwerken. Essent kan hier mee accoord gaan. probeer wel op hun sympathie te spelen omdat de eerste maand bedragen veel te laag waren in geschat en het niet hun bedoelling kan zijn geweest om daar een fout mee te maken. nogmaals suc6.
-
Apr 16, 2004 om 12:52SenseoJe kunt hier bij de forums kijken maar een gerichte klachten rubriek is er niet.
Sterker nog, deze site is bedoelt voor het stellen van vragen of problemen en dan is het hopen dat andere je kunnen helpen met goede adviesen.
Veel suc6 met het verder zoekken naar info over de senseo. -
Apr 16, 2004 om 12:52Achterstallige gebrekenNou Leonie, je hebt geluk als je de huur nog niet hebt opgezegt van je huidige woning.
Als bij sleutel overdracht blijkt dat er gegronde reden zijn om de nieuwe woning zo niet te nemen dan kun je onder het contrakt uit zonder kosten, wel gelijk de machtiging intrekken, ook bij de bank.
Blijkt echter na een paar weken dat er nog steeds van alles mis is met de woning dan geef je de huisbaas te kennen dat hij het laat repareren binnen 2 weken of jij laat het doen op zijn kosten, hij kan hier niets tegen doen en zelfs geen grote huursverhoging voor door voeren. In ieder geval wens ik je heel veel geluk met je nieuwe woning, of dat het de gene van aanstaande maandag is of een ander. -
Apr 16, 2004 om 12:51Essent: overlap in meterstandenBen hun voor en maak kopiën van de 2 afschriften. Stop deze bij een aangetekende begeleidende brief waar in je duidelijk maakt dat zij 1008KWh teveel in rekening brengen en geef door dat je dit binnen 2 weken gecorrigeerd wilt zien op een nieuwe nota.
Geef ook door dat als zij hier aan geen gehoor willen geven jij het bedrag van €174.08 in mindering brengt op hun rekening en/of deze terug vordert.
Dit is 1008*( € 0.0547 stroom prijs + € 0.0778
Energie belasting + € 0.0402 transport kosten voor essent kabels).
Stuur die brief wel met retour melding van ontvangst zodat jij hun aan de 2 weken werktijd kunt houden.
Gaat essent moeilijk doen dan heb jij in dit geval de grootste stok en kunt zo dan ook het beste meppen ;-)
Veel suc6. -
Apr 16, 2004 om 12:50klachten breedbeeld-TV JVC AV28CH1SGeen ervaring, wel een tip.
Na 2x reparatie heeft u recht om bij de 3e reparatie uw geld terug te eisen omdat het apparaat duidelijk in gebreken is gebleven.
BCC dient hier aan gehoor te geven of u meteen een ander gelijkwaardig toestel te geven. (zelfde merk en type mag natuurlijk ook).
Veel suc6 met de omruil/geld terug aktie. -
Apr 16, 2004 om 12:50wij kunnen de rekeningen niet betalen.Ga met dit probleem liefst gisteren nog naar de volkskredietbank waar jullie je hulp krijgen.
Zij kunnen jullie het beste helpen met deze aanmaningen. Ik weet verder niet hoe dat het met deze instelling loopt maar weet van de stadsbank dat je geen nieuwe schulden meer mocht opbouwen anders verloor je hun hulp. Werl geld voor deze instelling dat je na 3 jaar netjes aan hun handje te hebben mee gelopen je schuld vrij bent maar ook dat je voor minimaal 10 jaar bij het BKR vermeld blijft staan. Ik hoop dat je zo vlug mogenlijk uit de problemen komt. veel suc6. -
Apr 16, 2004 om 12:50kunststof kozijnen /deurenOver het type kunststof en prijs kan ik je geen goed advies geven.
Wel is het zo dat je op deuren en ramen door een erkend bedrijf geplaatst altijd 5 jaar garantie dient te krijgen. Dis is omdat die toch minimaal een 20 jaar mee moetten kunnen. Dus met 1 of 2 jaar hoeft u geen genoegen te nemen.
Verder is het een kwestie van bij veel zaken langs gaan en je laten informeren over wat ze hebben en wat voor de kozijnen en ramen de warmte en geluids isolatie normen zijn voor de verschillende type kunststoffen. Let wel op dat er ook verschillende type glas soorten zijn. HR++ wordt dit jaar nog bij mij geplaatst door de woningbouw en moet een zeer goede warmte isolatie leveren.
veel suc6 met het verder zoekken naar informatie.