Antwoorden gegeven door: sjaanbaan
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jul 13, 2015 om 14:00Urine van hond in huis, hoe krijg je die lucht weg.Hoi,
heb hetzelfde gehad. Oude hond die soms plas liet lopen. Inmiddels helpt bij ons Rio Citronella schoonmaakmiddel.Bij jumbo is het ook te verkrijgen als huismerk waar Citronella schoonmaakmiddel op staat. Succes -
Oct 8, 2014 om 10:33pensioen na overlijden ex@tijger1
ik ga geen welles nietes spelletje doen met de mensen die hierop reageren. ik zie dat te vaak op deze site.
ik heb juiste informatie gegeven voor de TS. Mocht die vragen hebben, dan hoor ik t wel. -
Oct 8, 2014 om 08:20pensioen na overlijden exHallo,
Er gaan bij de antwoorden een aantal dingen door elkaar. Maar zal de situaties beide even uitlichten.
Nav een scheiding zijn er een aantal dingen die je kunt doen, en die verplicht zijn. Eerst het verplichte gedeelte.
Partnerpensioen:
Nav een scheiding is er volgens de wet geregeld: BPP. Bijzonder PartnerPensioen. Dit dient vastgelegd te worden na ontbinding relatie. De periode die gebruikt wordt is vanaf scheidingsdatum tot aan de vorige scheidingsdatum, of als die er niet is, al het opgebouwde partnerpensioen. Dit wordt allemaal omgezet als recht voor de ex. Het bestaande partnerpensioen wordt dan Bijzonder Partnerpensioen. Zou je hiervan af willen wijken, dient er een convenant te worden opgesteld, dat men er vanaf ziet. Dit wordt dan ongedaan gemaakt en is het BPP weer PP, en kan je er zelf over beschikken ten tijde van pensionering, of voor een eventuele latere partner. Mocht je dit niet hebben geregeld, en blijft het BPP staan en gaat de ex partner dood, dan krijgt de deelnemer die het oorspronkelijk heeft opgebouwd niet terug. Immers dit was het recht van de ex.
Ouderdomspensioen:
Nav een scheiding is er een mogelijkheid om het opgebouwde ouderdomspensioen te verevenen. Dit is geen verplichting. Dit moet zelf aangevraagd worden, binnen 2 jaar na de echtscheidingsdatum bij de pensioenuitvoerder. Vraag je het na 2 jaar, dan hoeft een pensioenuitvoerder hier niet meer aan mee te werken. Mocht het op tijd zijn aangevraagd, dan wordt de verevening vastgesteld. In tegenstelling tot het BPP, gaat dit over de tijd dat men met elkaar getrouwd is geweest. Dat gedeelte aan ouderdomspensioen, gaat door 2 en wordt geregistreerd als recht voor de ex. Bij het bereiken van jou 65e jarige leeftijd wordt ex ook aangeschreven. Bij het overlijden van ex, is het afhankelijk van de pensioenuitvoerder of het bedrag aan opgebouwd verevend ouderdomspensioen weer terugvloeit naar de deelnemer of inderdaad vervalt. Dit kun je terugvinden in het reglement van je pensioenuitvoerder.
Voor ouderdomspensioen betreffende verevening kan er nog worden gekozen voor een andere optie: Conversie. Dit betekent dat het bedrag aan ouderdomspensioen en nabestaandenpensioen een zelfstandig recht wordt voor de ex partner. Hier kunnen kosten aan verbonden zijn om dit uit te voeren. Dit zorgt ervoor dat de ex partner het verevend ouderdomspensioen pas krijgt als zij zelf 65 wordt. Voordeel: je bent niet meer afhankelijk van elkaar betreffende de pensioenuitkering. Immers je hoeft niet te wachten tot wanneer je ex partner 65 wordt. Nadeel: mocht jou pensioenuitvoerder een regeling kennen, dat bij overlijden jij het verevende ouderdomspensioen weer terugkrijgt, dit niet het geval is met conversie.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
groet. -
Feb 22, 2011 om 21:58Kieskeurig weigert mijn review te plaatsen@ stacey. Ik snap niet waarom je weer het laatste woord moet hebben. Zoals zo vaak.
Als in een afspraak met jou iets is toegezegd, moet je dat zeker kunnen plaatsen in een revieuw. Immers, vaak genoeg werkt t ook de andere kant op. Je krijgt bij je bestelling een extraatje geleverd en je vermeld dit in een revieuw omdat je dit klantvriendelijk vind. Dan hoort het officieel ook niet bij de koopovereenkomst maar vermeld je t toch. Goede reclame zeg maar. Dit werkt, vind ik, ook de andere kant op. Er is je iets beloofd, dan niet in de overeenkomst, maar mag dat ook gemeld worden vind ik. -
Jan 14, 2011 om 13:10op wie kan ik schade verhalen?[quote=vladja schreef op vrijdag 14 jan 2011, 11:15]Een geparkeerde auto is geen verkeersdeelnemer, maar een dood object vergelijkbaar met een container/wegmeubilair of zoiets dat daar ter plekke staat. Daarom zal het Waarborgfonds deze claim afwijzen. Je moet het natuurlijk wel proberen, maar verwacht er dus niet veel van en behoud alle originele papieren voor en eventuele andere claim.
Ik denk er nog even over en kom er op terug.
Vladja
Die klopt niet, waarborgfonds is ook voor geparkeerde auto's. Ze kunnen dus prima daar terecht. Ze hebben in een soortgelijke situatie onze schade recent ook vergoed. -
Oct 17, 2009 om 08:09onterechte overboekingnou ik ben van mening dat er geen openstaande post is. zij zijn dus van mening van wel. vandaar.
-
Jul 23, 2009 om 23:01Factuur Vodafone veel te hoog
ik hoop voor je dat het opgelost wordt. zelf heb ik ook zoiets gehad met vodafone. toen ik een abbonement had, verdwenen er belminuten en werden er kosten bijgeteld. ook ik ben hier tegen in verweer gegaan maar kreeg als eerste te horen, ons systeem is feilloos, het is een computer. na veel gedoe zou het uitgezocht worden door het callcenter en moest ik oa afwachten. wat bij mij inderdaad ook heeft geresulteerd in een bkr melding!! belachelijk. vodafone, top! en proberen het weg te krijgen, ho maar. prima dat bkr bestaat bij bepaalde bedrijven, maar bij dit soort bedrijven wordt het toch tijd dat ze die macht intrekken.
dus houd goed vinger aan de pols, zodat dit je niet overkomt!
-
Apr 20, 2009 om 21:13is een rhodondenderon giftig
-
Apr 8, 2009 om 20:28incassodaarbij komt, er zijn vast al wel herinneringen verstuurd waar u dan niet op gereageerd heeft. anders wordt er niet zo maar een incassobureau gestuurd.
-
Apr 8, 2009 om 20:23fout nr in overboeking, mijn geld op een rekening van een onbekende
ik heb zelf ooit een bedrag overgeschreven van de postbank naar een ing bank. ( 3 jaar terug.) achteraf bleek het bedrijf die mij de factuur had verzonden nog hun oude rekeningnummer erop hadden staan. ik ben welwillend geweest voor het bedrijf door een brief te sturen naar de postbank. zij schreven de ontvanger aan en ik kreeg daar bevestiging van. in die brief stond toen, als die persoon niet zou reageren kon ik bellen met de postbank en zouden ze me een brief toesturen met de NAW gegevens. dus postbank deed eerder niet moeilijk. hun redenatie was ook, je geeft mensen de kans terug te storten en als ze het niet doen, dan mogen wij de gegevens doorspelen.
succes!