Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: sophiass
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
May 27, 2015 om 10:33Klantenservice verwaarlozing van VodafoneBerekening afkoopsom
Wil je opzeggen voor de einddatum van je contract? De afkoopsom wordt dan als volgt berekend:
Je betaalt de abonnements- en servicekosten voor de resterende periode van je contract.
Je betaalt 25 euro aan administratiekosten.
Kortingsacties zijn niet geldig in de berekening van de afkoopsom. Je betaalt dus over iedere resterende maand de volledige abonnementskosten.
Je vindt de afkoopsom onder ‘eenmalige kosten’ op de laatste factuur.
Rekenvoorbeeld
Je hebt een 2-jarig abonnement afgesloten en betaalt maandelijks 30 euro. Toen je het abonnement afsloot, was er een kortingsactie: de eerste 6 maanden 10 euro korting. Na 5 maanden wil je opzeggen. De afkoopsom is dan:
24 maanden - 5 maanden = 19 maanden
19 maanden x € 30 (ook voor de ene maand waarover je normaal gesproken nog korting zou krijgen) = € 570
€ 570 + € 25 abonnementskosten = € 595
Je totale afkoopsom = € 595
Opzegtermijn geldt gewoon
De opzegtermijn van 1 maand geldt ook als je je contract al voor de einddatum wilt opzeggen. Als je doorgeeft dat je per direct wilt opzeggen, duurt het dus 1 maand voor wij je abonnement beëindigen. -
May 27, 2015 om 10:32Klantenservice verwaarlozing van Vodafone@tijger1
Tijger heel leuk dat je zegt ik heb er een potje van gemaakt. Ik meldde dat ik 2 maand achterstand had omdat ik het zat was.
Alleen omdat je ziet dat ik 2 maanden niet hebt betaalt. Betekent niet dat ik er een potje van heb gemaakt in totaal bedrag van achterstand was. X aantal euro. En de bedrag van afkoopsom was Y aantal euro. Tel dat samen. Is Z bedrag Dat Z bedrag is betaalt. Dus je wilt mij zeggen ik heb er zelf een potje van gemaakt door de Z bedrag te hebben betaalt met bewijs van bankafschriften. En bewijs van Vodafone zelf dat na de Z bedrag. Krijg ik mijn nummer ?
Ik maak er een potje van ?
En dan nog na 4 dagen moet ik in eens nog een A bedrag betalen ? Het is raar dat jij zegt ik maak er een potje van.
Als je achterstand oktober en november is en afkoopsom samen. Hoor je niet ineens factuur van april te betalen he ?
Maar top echt -
May 27, 2015 om 03:45Advies over VodafoneDit zijn kleine tips en trucs dat misschien jou helpt. Als je meer ideeen hebt ! Wil graag horen !
Help anderen stuur dit door op facebook,twitter of instagram
Begin #stopphonCompnow -
May 27, 2015 om 02:48Vodafone bereiken terwijl je nummer geblokkeerd is.Vind dat zo raar. Je moet ook nog eens betalen om te bellen.
-
May 27, 2015 om 00:37Opgelicht door Vodafone[quote=anoniem020 schreef op donderdag 21 aug 2014, 15:00]Ik heb sinds april 2014 een abonnement bij Vodafone. Red met 2GB internet en onbeperkt bellen en sms-en. Ik heb hetzelfde ook aan kosten, al gebruik soms in nood alléén 3G ipv 4G want volgens Vodafone verbruikt dat meer bundel om snelheid te maken en zo snel is 4G van vodafone amper. Ik gebruik 3G soms in het weekend of als ik buiten werk en thuis om nergens WIFI kan gebruiken, 5 dagen in de week overdag op het werk WIFI en ´s avonds thuis WIFI. Toch ben ik `volgens Vodafone`al gauw over mijn 2GB internet bundel. Hoe kan ik in godsnaam 2000MB binnen amper 2 weken verbruikt hebben? terwijl mijn WIFI vaker aanstaat dan 3G.
Los hiervan, ik was een maand op vakantie en had daar een simkaart gekocht, ik kreeg 300 mb internet en kon voor 5 euro 1 uur naar Nederland bellen. Na 1 maand was mijn internetbundel nog niet op al had ik max 6 muziek nummer gedownload en was ik vaker aan het surfen op het net. Als ik dat hier doe ben ik binnen 5 dagen over mijn bundel heen. Heb mijn Vodafone simkaart afgelopen vrijdag aangezet en kreeg eergisteren (4 dagen laten)een sms dat ik 80 procent heb verbruikt. Heb mijn databundel direct uitgezet en alsnog zie ik op mijnvodafone dat ik 23 euro aan buitenbundel heb verbruikt. Ik zit hier helaas 2 jaar aan vast. Is er geen manier om alsnog van je abbo af te komen?
Voordat ik een abbo nam had ik alleen prepaid en had ik 300 MB aan internet. Ik kreeg dat nooit op en moet je nu zien in wat ik ben beland..
GEEENNNN VODAFONE NEMEN ZIJN LEECHERS !!
Elke keer hetzelfde provider dat mensen aftroggel !!
Ik raad je ook niet aan om abbo op te kopen want dan rippen ze je ook !! Deden ze bij mij !! -
May 26, 2015 om 23:55Vodafone Oplichters!!!Beste pamela Martins !!!
Dat is exact bij mij gebeurt !! En ik had mijn abbo opgekocht !! Als nog troggelde zij mij geld af !!!
In een maand tijd na laatste betaling moest ik in eens facturen betalen. Wat ik nooit gebruik van heb gemaakt !!
Al mag je het niet hardop zeggen !! Ik noem vodafone LEECHERS !! -
May 26, 2015 om 23:00Klantenservice verwaarlozing van VodafoneBeste mensen,
Vandaag weer gesprek gehad met vodafone ! Het is 25 mei 2015 dag na pinksteren! Ondanks betaling van 127 euro op 23 mei !
Is mijn nummer niet terug gegeven. Een "aardige" medewerker zei is niet mogelijk mijn nummer terug te geven. Ik moet elke maand kosten betalen. Ondanks de betalings regelen van abbo afkoop. Ondanks de laatste kosten erbij weer te hebben betaalt!! Heb al mijn geld uitgegeven! Al dat moeite voor nummer behoud !! Maar niks gekregen alleen maar geld verspilt !!
ALS IEMAND DIT KAN VERSPREIDEN !! VIA FACEBOOK EN/OF TWITTER !!
Raad ze aan om niet naar dit provider te gaan !
Ik heb jaren mijn nummer gehad. Nam het mee naar dit provider. En ben het kwijt en ben wel duizenden euros lichter !! -
May 22, 2015 om 17:24Klantenservice verwaarlozing van VodafoneHallo aurora1,
Ja, sorry ik had in woede en frustratie gereageerd. Mijn excuus.
Ik heb voor advies gevraagt en ben nu redelijk afgekoelt.
Ik wil erbij zeggen de abbonement is 2 jaar en eerste 4 maanden ging het goed. Daarna niet meer. Elke maand een rekening van 200 euro.
De rekening dat ik had laten liggen was 2 maanden achterstand, omdat de rekening hoog was.
En ik was het zat dat constant mijn rekening elke maand zoveel was. Ondanks dat ik onbeperkt bellen in mijn pakket was en 1gb data. Had ik aangevraagt om mijn abbo af te kopen. Dat had ik netjes op tijd betaalt.
In het begin van de vodafone service werd mij een sms gestuurd dat mijn data bijna op was. En als ik nog steeds gebruik van wil maken moet ik een sms sturen. Op een gegeven moment kreeg ik dat niet. Toen belde ik vodafone. Zeiden ze mijn blox was niet aan. Daarom krijg ik hoge rekeningen. Ik zei toen mag het aan. Zeiden ze ja. Het was mogelijk telefonische te doen.
Ok, klaar een maand hoge rekening. Ik dacht ok. Geef niks. Toen tweede maand 204 euro. Dan begin je te denken van doe ik iets verkeerd. Ik deed mijn data niet eens meer aan. Gebruikte alleen wifi hotspot.
Aan het einde van het jaar was ik het beu. Liet ik 2 maanden rekening opstapelen. Toen belde ik vodafone ik wil me abbo afkopen. Dus afkoop bedrag en achterstand bedrag werd samen gevoegt. Ik kreeg bevestiging en dat betaalde ik elke maand netjes. En hou rekening mijn telefoon is sinds december afgesloten. Ik belde deze maand mei.
Ik kreeg een heel onaardige dame aan de telefoon. En ik bedoel heel onaardig. Toen werd ik weer doorverbonden met een meneer. Hij hielp me vriendelijk. En hij zei laatste betaling moet ik voor 18 mei betalen. Ik vroeg nog weet u zeker. Zegt ie ja. Ik zei nog zet het in mijn dossier ! Ik wil geen moeilijkheden! Zei hij, het komt goed. Ik had mijn betaling gedaan. 13 mei was betaalt. Maar me nummer was niet open zodat ik mijn nummer prepaid kon maken.
Ik belde vandaag. 22 mei. Twee mede werkers zeggen hetzelfde uit het niets. Ik moet nog een factuur van april betalen ! Maar hoe kan ik dat doen als mijn telefoon sinds december afgesloten is en een regeling had getroffen.
Twee medewerkers van Vodafone zeiden 68 euro moet ik betalen. Dan gaat me nummer open en ben ik bereikbaar.
Nog niet 5 minuten later mijn moeder belt namens mij. Zegt een meneer. Nee zij moet 127 euro betalen ! Binnen 5 - 10 minuten.
Hoe is dit mogelijk ?
Ze blijven maar geld aftroggelen.
Maar als mijn verhaal verwarrend is sorry. Dit is iets wat aardig lang bezig is.