Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: stephanie1901
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Aug 11, 2014 om 17:48Diefstal middels payinfo (KPN)[quote=crewmember schreef op maandag 11 aug 2014, 17:22]Payinfo is een tussenhandelaar die geld overmaakt naar derden. In uw geval de eigenaar van de dienst waarvan u op akkoord heeft geklikt. Dus het is niet heel vreemd dat zij niks kunnen doen en het is ook geen diefstal.
Dit soort praktijken waar er een onduidelijke akkoord knop is of andere ongein, bestaan al jaren. En heel internet hangt vol met dit soort "scams". Ja het is niet netjes maar het is niet KPN zijn schuld.
Het zou mooi zijn als kpn/Payinfo/Whatever alleen reputable diensten aan zou nemen maar helaas, dat doen ze niet.
Het is inderdaad niet KPN die steelt, maar zij maken dit wel mogelijk door het simpelweg bij mijn rekening op te tellen zonder iets te controleren. Daarnaast heb ik direct bij mijn "akkoord" mij gericht tot KPN waarbij ik aangaf nergens mee akkoord te gaan waardoor zij dit direct zouden rechtzetten. Dit is na anderhalf jaar nog steeds niet gebeurd. KPN heeft mij daarbij beloften gedaan die ze gewoon niet nagekomen zijn en anderen welke ze zelfs openbaar introkken. Verder weigeren ze informatie te geven welke dienst het betreft en bijvoorbeeld op welke wijze ik dan bij de betreffende dienst mijn geld kan terugeisen. Het komt er eigenlijk op neer dat ik mij tot niemand anders kan richten dan degene die het geld bij mij int uit hun naam. -
Aug 11, 2014 om 17:44Diefstal middels payinfo (KPN)[quote=tijger1 schreef op zondag 10 aug 2014, 23:25]U hoeft echt niet zo moeilijk te doen.
U kunt gewoon naar de geschillencommissie en dan krijgt u uw geld terug. Geld spenderen aan een advocaat is overbodig.
Klik hier.
Natuurlijk mag u zelf bepalen wanneer u uw rekeningen controleert, maar dat regelmatig doen maakt het verhelpen van onjuiste rekeningen wel wat makkelijker.
Niemand komt het uit zichzelf bij u brengen.
Bedankt voor je reactie. Met deze info kan ik tenminste iets. Ik weet echter niet of het bij mij gaat om een sms-dienst of een internet-dienst (ik weet helemaal niks over de dienst). Ik hoop dat de regels die daar aangegeven staan, ook van toepassing zijn op een internetdienst. Dan zit ik in ieder geval hoe dan ook goed. -
Aug 10, 2014 om 22:42Diefstal middels payinfo (KPN)[quote=tijger1 schreef op zondag 10 aug 2014, 20:10]U schrijft anders zelf: .....per ongeluk in de browser voor akkoord geklikt.......
En of dat nu per ongeluk is of expres dat kan die club niet zien.
En hoewel u dan volgend u met uw vriend op de telefoon zat, was hij daar dus ook getuige van.
Dus geen spontane conclusie. Één keer per maand je rekening controleren en als die out is daar meteen werk van maken en controleren of het ook opgelost is.
Aangezien door KPN niet is aangekondigd dat ik überhaupt direct een dienst kon aangaan in de browser op mijn mobiele telefoon en daarbij dat er niets anders in beeld stond dan akkoord, waardoor ik dacht dat ik akkoord ging met het downloaden van een app, lijkt me dat niet bepaald via de eigen gedragscodes en zeker niet volgens de Nederlandse wet. Consumenten moeten beschermd worden tegen deze truuks, ik wilde deze dienst niet en ben er niet willens en wetens mee akkoord gegaan. Daarbij heb ik dus ook geen gebruik gemaakt van deze dienst. Mag ik alsjeblieft zelf bepalen hoevaak en waarom ik op mijn rekeningen kijk? Ik heb volgens de wet 5 jaar de tijd om onterechte kosten terug te halen. En over aangifte doen, nee ik pak ze wel civiel aan. -
Aug 10, 2014 om 19:41Diefstal middels payinfo (KPN)Payinfo is in het verleden opgezet door KPN. Wel grappig dat tijger1 spontane conclusies trekt. Ik heb de klantenservice mij laten afmelden voor de dienst en heb dit toendertijd zelf ook gedaan via de site. Daarbij ben ik nooit akkoord gegaan met de dienst, mijn partner is hier getuige van (onder andere hij zat ernaast). Ik heb later mijn nummer laten wijzigen en ben gewoon bij KPN gebleven. Ik kan nu uiteraard niet meer inloggen op de payinfo account waar de zogenaamde dienst weergeven werd omdat ik dit nummer dus niet meer heb, en de accounts nummergebonden zijn. Ik weet dus niet eens welke dienst het is aangezien ik dit niet kan inzien. Daarbij dacht ik dat ik elke maand 20 a 25 euro over mijn bundel zat door teveel bellen. Daardoor probeerde ik steeds minder te bellen, tot ik er na een jaar (omdat ik in het buitenland geweest was en mijn telefoon dus uit geweest was) zeker van was dat het die maand daar niet aan gelegen kon hebben, toen ging ik het pas uitzoeken.
Ik heb mijn klacht op klachtenkompas gezet en op hun facebook. Ze hebben mij eerst aangeboden om 4 maanden te vergoeden en dit gedaan. Toen zouden ze wederom de dienst stopzetten. Dit was weer niet gebeurd, waardoor de kosten vandaag de dag nog steeds oplopen. Op facebook gaven ze aan het alsnog stop te zetten en de kosten van na de laatste belofte dat ze het zouden stopzetten ook te vergoeden. Toen ik aangaf dat ik toch volledig gecompenseerd wou worden omdat ik het oneerlijk vind om te betalen voor een dienst waar ik niet om gevraagd heb en welke KPN wel bij mij in rekening blijft brengen zeiden ze dat ze niet meer verder mee wilden werken aan een oplossing en dus de eerder geboden oplossingen zouden vervallen. Ik ga nu deze week naar mijn advocaat toe om hen te dagvaarden.