Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: tempeh608
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Apr 16, 2004 om 13:15Adsl zonder KPN ISDN vastrecht mogelijk?Dank u voor uw antwoord.KPN zegt in een Email naar mij het volgende:Geachte heer,
Naar aanleiding van uw vraag over ADSL zonder telefoonabonnement melden wij u het volgende:
Voor ADSL van KPN heeft u een telefoonaansluiting van KPN nodig. Zonder telefoonaansluiting is ADSL van KPN niet mogelijk. Ook is ADSL niet mogelijk in combinatie met een bedrijfsaansluiting zoals bijvoorbeeld ISDN30.
Een ADSL-aansluiting heeft betrekking op de internetverbinding en gaat via de bestaande gewone telefoonlijn of ISDN-aansluiting. ADSL vervangt uw telefoonaansluiting dus niet. Wanneer u ADSL in combinatie met een ISDN-aansluiting heeft, blijven er tijdens het internetten twee lijnen beschikbaar voor spraak- en/of faxverkeer. Wanneer u ADSL in combinatie met een gewone telefoonaansluiting heeft, blijft er tijdens het internetten één lijn beschikbaar voor spraak- of faxverkeer.
Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
KPN
Ik begrijp natuurlijk dat KPN iets in rekening brengt voor hun lijngebruik, maar € 25,76 is erg veel voor het huren van een stukje koper voor 2 maanden vind ik. -
Apr 16, 2004 om 13:15Adsl zonder KPN ISDN vastrecht mogelijk?Ten eerste wil ik u bedanken voor uw reactie.Echter dekt uw antwoord mijn behoefte niet om de volgende reden. Technisch kan ik een en ander wel aan u en aan mezelf uitleggen, alleen KPN geeft mij geen antwoord tot nu toe. Juist ben ik juridisch en/of commercieel niet op de hoogte van de wettelijke regelingen omtrent de verkoop van "gebundelde diensten" zoals KPN dat doet.
In de zakelijke markt kun je zoiets bij KPN bestellen als "dark fiber" of "black copper".
Dit wil zeggen dat je uitsluitend de infrastructuur gebruikt van KPN (zoals telefoonkoper en/of fiberglas) en GEEN andere diensten (zoals telefonie).Waar het mij om gaat is dat KPN de indruk geeft dat dit onafgescheiden is - hun diensten en ADSL - en daar geloof ik niet in, mede vanwege mijn redelijke kennis omtrent de techniek. Even het technische betoog om juist niet te kiezen voor kabel: Kabelinternet is een "shared" medium.Dwz dat je qua snelheid afhankelijk bent van het gebruik van Internet door je "buren" op dat zelfde moment.Hoe meer gebruikers, des te trager de verbinding.Hoewel onze telefoonlijn ook naar een centrale loopt, wordt deze daar gesplitst naar een telefooncentrale en ADSL (DSLAM) centrale.Op deze DSLAM-centrale zitten ook verscheidene ADSL gebruikers, maar dit zijn er zo'n 10 a 14 maximaal.Bovendien is op IP (pakketniveau) ook een QOS (Quality of service) van toepassing op basis van Fair Que Technologie (De beschikbare bandbreedte wordt eerlijk verdeeld onder de 14 gebruikers als ze allemaal tegelijkertijd actief gebruik zouden maken van Internet. Een bepaalde minimumsnelheid wordt formeel niet gegarandeerd, maar je krijgt het dus eigenlijk in tegenstelling tot de kabel dus wel. Daarnaast ben ik - en velen gehoord en gezien bij Kassa - niet echt gecharmeerd van de service van UPC, onze kabelexploitant, maar dit terzijde Kortom, technisch gezien blijft ADSL dus een voorsprong behouden op de Kabel als Internetmedium.Voor wat de Telefonie betreft zou u dus best gelijk kunnen hebben, maar is voor mij dus geen optie. -
Apr 16, 2004 om 11:44wat is beter/sneller adsl of kabelIk heb technisch een en ander uiteengezet.
Ik moet toegeven niet op de hoogte te zijn van de allerlaatste ontwikkelingen en zou daar dan ook graag reactie op zien als een en ander in mijn verhaal niet zou kloppen.
Meteen zou ik het op prijs stellen als mensen hier eens een licht op mijn vraag zouden kunnen schijnen vermeld in onderstaande URL. Hartelijk dank alvast! http://kassa.vara.nl/portal?_uc=no&_scr=cons_question&qid=404088