Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: tilda27
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jun 10, 2015 om 20:49onterecht registratie bij Preventel door VodafoneIk heb met opzet gewacht voor een positieve reactie te plaatsen m.b.t. het oppakken van mijn klacht door Vodafone.
Ik was in eerste instantie zeer tevreden, dit was de reactie van de klantenservice naar aanleiding van mijn klacht:
Ik heb intern navraag gedaan. Mijn collega's kunnen het volgende aangeven:
- Het abonnement is op 30/01 geactiveerd. Bij dit type bestellingen wordt er eerst een abonnement "gereserveerd" en wordt het abonnement geactiveerd na de levering.
- De order is op 31/01 retour gekomen. Op dat moment komt er een verzoek voor een annulering.
- De annulering is helaas niet verwerkt waardoor er maandelijks kosten in rekening werden gebracht.
- De rekeningen zijn niet betaald, met als gevolg een registratie bij Preventel.
Aangezien de order retour is gekomen en de annulering niet verwerkt is, zijn de kosten onterecht en daardoor ook de registratie bij Preventel.
De openstaande kosten heb ik zojuist gecrediteerd. De registratie bij Preventel zal hierdoor automatisch ongedaan gemaakt worden. Ik begrijp dat u graag binnen enkele dagen een bevestiging zou willen krijgen. Mijn collega's van de afdeling betalingen gaven aan dat dit helaas niet per direct mogelijk is, maar dat het ongeveer 2 weken kan duren. Bij dezen kan ik in elk geval bevestigen dat er geen openstaande kosten meer zijn en dat het abonnement niet meer actief is bij Vodafone.
Fantastische reactie toch?
Maar helaas, na twee weken wacht krijg ik in plaats van de beloofde bevestiging een herinnering een bedrag van EUR 9.81 te betalen. (blanco brief, zonder aanhef met naam of aansluiting)
Het verhaal gaat zich weer herhalen met een kleiner bedrag als inzet. Waarom kunnen deze mensen/systemen het niet in een keer goed afhandelen?????? -
May 24, 2015 om 11:37onterecht registratie bij Preventel door VodafoneOverigens heb ik bij iedere aanmaning geprobeerd te bellen maar de wachttijden bij de klantenservice zijn ongekend. Ik heb toen besloten te wachten tot een mens er naar zou kijken. Maar bij een van de laatste brieven waarin gedreigd werd met registratie bij Preventel heb ik gebeld met Vodafone. De medewerkster kon toen ineens mijn naam en gegens niet meer vinden in het systeem en ook het referentienummer op de brief niet. Omdat ik 20 minuten in de wacht heb gestaan voor ik haar aan de lijn kreeg, weigerde ik op te hangen voor iemand gesproken te hebben die de bron van deze brieven kon achterhalen. Ze zetten me weer door naar een andere afdeling. Ik heb toen 7 minuten gewacht en toen werd de verbinding verbroken.
-
May 24, 2015 om 11:30onterecht registratie bij Preventel door Vodafone[quote=hopetobehelping schreef op zondag 24 mei 2015, 11:12]Beste tilda27,
u heeft inmiddels een klacht op klachtenkompas geplaatst zie ik.
U kunt nog bezwaar aantekenen tegen uw registratie, klik hier maar dat heeft u wellicht al gedaan.
In uw vraag geeft u aan dat u aanmaningen gehad heeft van Vodafone, wat heeft u daar mee gedaan ? Waren dat aanmaningen omdat Vodafone meent dat u bij hen een abonnement heeft ?
De registratie (en de ellende) komt vanuit Vodafone, zij hebben u aangemeld.
Als ik u was zou ik van Vodafone eisen dat men aan u het bewijs opstuurt dat u een abonnement heeft bij ze (geef aan dat u een reactie binnen 14 dagen wilt). Alles zwart op wit (email kan ook) uiteraard. Als ze het bewijs niet kunnen leveren sommeer ze dan dat ze direct de registratie bij Preventel ongedaan laten maken.
Ik zou tevens aangeven dat u ze aansprakelijk stelt voor alle materiële en immateriële schade bij uitblijven van het bewijs dat u een abonnement heeft.
Ik heb bij de eerste gebeld met Vodafone. De herinnering/aanmaning zag er ook vreemd uit, geprint op goedkoop papier, er stond geen telefoonnummer of klantnummer op maar er werd wel gedreigd dat de aansluiting afgesloten zou worden bij uitblijven van betaling. En dit betalen kon zelfs via GWK! Ik belde Vodafone meer omdat ik dacht dat het een phishing brief was. Ik heb tijdens dat gesprek aangegegeven een abonnement aangevraagd te hebben maar deze geweigerd heb aan de deur en dus geen klant ben. De medewerker was het met me eens, hij zij dat Vodafone in een brief de klant bij naam aanspreekt en dat er een telefoonnummer van de aansluiting in hoort te staan. Verscheuren die brief was zijn anwoord.
Ik heb nog geen bezwaar aangetekend bij Preventel. Gaat dat helpen? -
May 24, 2015 om 10:29onterecht registratie bij Preventel door VodafoneBedankt voor de reacties,
Wat ik begreep is dat Dealdirect een soort tussenpersoon is? Nadat je het formulier op internet invult hoort er een bevestigingsemail te volgen maar die kwam niet maar alsnog een paar dagen later. Toen ik de bezorging wilde annuleren kon dat al niet meer want de aanvraag was wel ontvangen bij hen en in verwerking alleen had ik geen bericht gekregen. De laatste optie is dan weigeren aan de deur, en de telefoon gaat terug.
Ik heb Vodafone ook direct gebeld toen ik zag dat ik de bezorging niet kon annuleren. Maar
annuleren bij Vodafone kon niet want ik was nog geen klant van Vodafone. De formaliteiten zoals laten inscannen paspoort, ondertekenen contract, etc. handel je af met de bezorger. Bij weigering ontvangst geeft hij dat door en dan is de aanvraag van het abonnement ook geannuleerd.
Als ik het toestel had aangenomen het contract getekend, en daarna besloten had het terug te sturen had ik uiteraard het contract geannuleerd bij Vodafone. Maar in dit geval is er geen contract.
Ik wil dat iemand bij Vodafone gaat opletten en zien dat ze betaling verwachten van iemand die niet bij hen is aangesloten. En ik wil dat de registratie bij Preventel verwijdert word. Heeft nog iemadn tips hoe dit aan te pakken met Vodafone?