Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: w-en-am
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Sep 1, 2017 om 19:09Ov chipkaartIn juni is er geld afgeboekt van mijn rekening voor verlenging van mijn NS abonnement. Eind augustus was het probleem opgelost.
Ik dacht simpel even te bellen naar klantenservice van NS. Daar werd ik niets wijzer van. Ze adviseerden mij naar het forum te gaan om daar mijn klacht te deponeren. Dat is helemaal een puinhoop . Op een gegeven moment moest ik naar de moderator een privee bericht sturen, ik vroeg om het privee E-mail adres maar dat was niet de bedoeling ik moest op de foto klikken en dan ging het bericht buiten het forum om naar de moderator. Dus de echte problemen komen niet in het openbaar, dat is goed voor de score bij de tweede kamer.
Ik denk simpel een E-mail adres als bijvoorberld klachten@ns.nl met een slotje er op, zodat niet iedereen kan mee lezen. Normsle afhandeling van de klacht en niet allerelei barrières om het indienen van een klacht te bemoeilijken.
Mijn vrouw heeft ook een probleem met NS en dt is na bijna drie maanden nog steeds niet opgelost.
De toenmalige staatssecretaris, mevr Huizinga uit Heerenveen heeft zich goed bij de neus laten nemen, ze had beter in haar kauken kunnen blijven i.p.v. ons land met een heel slecht gebruikets onvriedelijk systeem op te zadelen. -
Aug 15, 2016 om 16:09Hoe moet je omgaan met niet nagekomen of betaalde mondelinge afspraakJe kunt het gsprek opnemen, maar je moet de wel zeggen dat je het gesprek opneemt om de overeenkomst vasr te leggen.
-
Jul 15, 2016 om 13:24Abonnement opgezegd zonder toestemmingDit heb ik ook gehad, plotseling kreeg ik een welkomstbrief vab British telecom. Na een zoektocht heb ik uitgevonden dat iemand van BT dat had gedaan om bonussen te krijgen voor aanbrengen van nieuwe klanten. De zaak is daarna keurig afgewerkt. Het is alweer een aantal jaren geleden dus misschien is die truc nu niet meer mogelijk
Willem -
Dec 30, 2015 om 13:40Spaarbankboekje opeisenHelaas is stelen uit de spaarpot van de kinderen niet bij wet strafbaar. Dit is ook in de politiek gebruikelijk, Kok heeft 53 miljard gulden uit de ABP spaarpot van de ambtenaren gestolen en daarna zijn nog wel vaker pensioenpotje beroofd.
imoreel maar niet strafbaar.
ga eens met Pa praten.
willem -
Dec 18, 2015 om 13:32Persoons wisselingIk denk en hoop dat de sofinummers niet gelijk zijn. Als dat wel zo is heb je helemaal een probleem. Je moet natuurlijk wel voorzichtig zijn met je sofi nummer. Probeer anders afspraken te maken met de schuldeisers en het BKR om persoonlijk met paspoort en sofinummer en DIGID je identiteit te laten vaststellen.
Suc6
Willem -
Nov 27, 2015 om 15:04begeleidingsgesprek ApotheekSchippers heeft toegegeven dat dit bij het verdien model van de apotheek hoort. We hebben toch de bijsluiter waar alles al in staat. Dus noem ik dit volksverlakkerij.
-
Aug 4, 2014 om 12:48Spelfout 3e voornaam vliegticketIk had ook een fout gemaakt ook bij Ryanair. Het herstellen was duurder dan de vlucht. Heb opnieuw de vlucht geboekt.
-
Apr 4, 2014 om 13:12declaratie apotheekJe hebt de bijsluiter, kom je er dan nog niet uit, ga dan naar de apotheek.
Mijn apotheek flikt weer een ander kunstje, ik krijg een uitgebreid papier, waar eigenlijk het zelfde op staat als in de bijsluiter. Ze declareren daar tien euro voor. -
Nov 8, 2013 om 14:13verkoop tandpasta na expiratiedatum[quote=zinook schreef op donderdag 7 nov 2013, 09:25]Verlopen houdbaarheidsdatum
Het verkopen van producten met een verlopen houdbaarheidsdatum is geen overtreding van de Warenwet, zolang het levensmiddel zijn normale eigenschappen bezit (normaal van kleur, geur, consistentie en smaak, niet bedorven en geen gevaar voor de gezondheid).
Wanneer het levensmiddel na de houdbaarheidsdatum verkocht wordt, is de verkoper verantwoordelijk. De verkoper mag een houdbaarheidsdatum zelfstandig verlengen. Ook dan is deze verkoper verantwoordelijk voor de kwaliteit van het levensmiddel. De traceerbaarheid moet echter te allen tijde gegarandeerd zijn. Met andere woorden: de verkoper moet terug te traceren zijn als degene die de houdbaarheidsdatum heeft verlengd. Wettelijk kan de verkoper een product waarvan de THT-datum is verlopen nog verkopen en eventueel van een nieuwe THT-datum voorzien, op voorwaarde dat het product nog aan de eisen voldoet. Hij neemt daarmee wel de verantwoordelijkheid van de producent of verpakker over. Om te kunnen bepalen of een product nog aan de eisen voldoet, zal een risicoanalyse moeten worden uitgevoerd, overeenkomstig artikel 5 van de Verordening (EG) nr. 852/2004. De risicoanalyse moet door de verkoper worden uitgevoerd. Om deze risicoanalyse te vergemakkelijken wordt onderscheid gemaakt tussen producten die moeten worden gekoeld en producten die ongekoeld kunnen worden bewaard.
Inderdaad, gezond verstand gebruiken. Hete ene artikel is bederf gevoelig het andere veel minder. Olijfolie wordt gebruikt on levensmiddelen tegen bederf te vrijwaren, doch ook staat op een fles olijfolie een houdbaarheids- datum. Voedingsmiddelen in de olie bewaard blijven langer goed dan de houdbaarheids-datum aangeeft. -
Nov 8, 2013 om 14:09verkoop tandpasta na expiratiedatum[quote=zinook schreef op donderdag 7 nov 2013, 09:25]Verlopen houdbaarheidsdatum
Het verkopen van producten met een verlopen houdbaarheidsdatum is geen overtreding van de Warenwet, zolang het levensmiddel zijn normale eigenschappen bezit (normaal van kleur, geur, consistentie en smaak, niet bedorven en geen gevaar voor de gezondheid).
Wanneer het levensmiddel na de houdbaarheidsdatum verkocht wordt, is de verkoper verantwoordelijk. De verkoper mag een houdbaarheidsdatum zelfstandig verlengen. Ook dan is deze verkoper verantwoordelijk voor de kwaliteit van het levensmiddel. De traceerbaarheid moet echter te allen tijde gegarandeerd zijn. Met andere woorden: de verkoper moet terug te traceren zijn als degene die de houdbaarheidsdatum heeft verlengd. Wettelijk kan de verkoper een product waarvan de THT-datum is verlopen nog verkopen en eventueel van een nieuwe THT-datum voorzien, op voorwaarde dat het product nog aan de eisen voldoet. Hij neemt daarmee wel de verantwoordelijkheid van de producent of verpakker over. Om te kunnen bepalen of een product nog aan de eisen voldoet, zal een risicoanalyse moeten worden uitgevoerd, overeenkomstig artikel 5 van de Verordening (EG) nr. 852/2004. De risicoanalyse moet door de verkoper worden uitgevoerd. Om deze risicoanalyse te vergemakkelijken wordt onderscheid gemaakt tussen producten die moeten worden gekoeld en producten die ongekoeld kunnen worden bewaard.