Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: wim koevoet
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Jun 22, 2015 om 18:53Garantie TVHeb een E-mail naar TV Klein gestuurd en kreeg de volgende reactie
Paul van Dijk, 22 Jun 2015 16:03
Hartelijk dank voor uw bericht!
Laat ik voorop stellen dat na het verstrijken van de fabrieksgarantie ook het recht op een kosteloos herstel komt te vervallen. Echter houdt dit niet in dat u volledig verantwoordelijk bent voor de kosten van de reparatie.
Uit onderzoek van Samsung is gebleken dat de klacht wordt geconstateerd en deze niet door u ongebruik van het product in ontstaan. Dat houdt in dat u recht heeft op de economische levensduur het het product, deze is Europees vast gesteld op 6 jaar op de hogere serie tvs.
Omdat de economische levens duur 6 jaar is, en uw tv in het 3de jaar een defect vertoont, houdt dit in dat u 3/6 deel geen gebruik kunt maken van de tv. Als wij dit in de prijsopgave verrekenen, komen wij uit dat Klein 3/6 deel van de prijsopgave moet betalen.
De totale kosten van uw reparatie zullen uitkomen op €270.72. Graag horen wij van u of u akkoord gaat met de herziende prijsopgave, of dat u afstand doet van het toestel of dat u het toestel ongerepareerd retour wilt ontvangen.
Vind het voorstel redelijk dus ben akkoord gegaan mits er geen bijkomende kosten worden berekend.
Eind goed al goed denk ik.
Het is jammer dat het zo ver moest komen,maar goed hoop voor toekomstige klanten er voordeel bij hebben.
Jullie nogmaals hartelijk dank
Grtoetjes uit Utrecht Wim -
Jun 15, 2015 om 11:09Garantie TVOh ja,heb ook ale telefonische gesprekken opgenomen,die ik meestal in dit soort
gevallen zodat men later geen zaken kan verdraaien :P -
Jun 15, 2015 om 11:06Garantie TVGewelding mensen voel me een stuk sterker staan!!
Hartelijk dank. ;-)
Ga nog even bij Consuwijzer te raden (goeie tip !!) en stuur nog maar eens een stevige E-mail naar TV-Klein.
Hoop dat ze bezwijken onder de gezamelijke druk van mij en Samsung.
Want als Leverancier zullen ze Klein wel klein krijgen,want het is ook voor hun disreclame (is dat een goed woord haha)
Nogmaals iedereen bedankt!! Hou jullie op de hoogte!!
Met de vriendelijke groeten Wim/Utrecht -
Jun 14, 2015 om 14:37Garantie TVHartelijk dank weer,
Heb al kontakt gehad met het hoofdkantoorv TV Klein,meteen toen ik de brief ontvangen had.
En melde desbetreffend persoon dat de verantwoording vlgns de wet bij hun lag.
Ik dacht al dat ik in mijn recht stond maar wilde dit even toetsen hier.
Legde hem de regels voor en kreeg als antwoord, " ja u haalt nu iets aan ,maar er staat nog wel meer in de wet".
Waarop ik weer zei dat ik anders genoodzaakt ben juridische stapen te ondernemen.
Waarop ik te nijdig te horen kreeg dat ik dat dan maar moest doen,met een goeiemiddag er achter aan.
Kreeg nog een reclame-mail van TV Klein afgelp. maand met in dikke letters
DE KLANT IS KONING. en nog 1 bij iedere aankoop 5 jaar garantie deze maand.
He'!!??..hmmm
Ik heb geen rechtsbijstandverzekering net een WA en inboedel plus begrafenis,leef van een UWV uitkering van €900 en grote aankopen doe ik van mijn vakantiegeld vnl.
Dus het was een beetje blufpoker,want ik weet niet wat in dit geval aan advokaatkosten kwijt ben al kan ik misschien een akte v onvermogen krijgen.
Dus mijn hoop is toch maar op Samsung gericht,die waren behoorlijk vriendelijk
en misschien gaan ze akkoord met 200 euri wat ik als aanbod heb gedaan.
Dat kan ik nog net ophoesten.
Liever dat dan weer een hoop gedoe.
Mochten Samsung niet akkoord gaan kan ik alsnog de juridische weg overwegen. -
Jun 14, 2015 om 11:26Garantie TV5 maanden na de garantie termijn (excuus)
-
Jun 14, 2015 om 11:18Garantie TVDank voor de reakties.
Hier wat meer info over de televisie
Het is een Samsung Smart 3D led televisie type UE32ES6340sxxn
De prijs was € 600,-
Een behoorlijk bedrag dacht ik voor 2012 aankoop was op23/10/2012
En de problemen begonnen in maart 2015,dus 5 maanden na aankoop.
Nu heb ik kontakt opgenomen met Samsung en er is nu helemaal iets vreemds aan de hand.
TV Klein stuurde me dus een reparatiebon aan met daarin het bedrag van
€ 541,- zie ik nu (bedrag eerder genoemd was uit mn hoofd),
Heb Samsung gebeld want na aanleiding van een eerder gesprek vertelde ze me dat ik misschien ve coulantregeling in aanmerking kon komen.
Daarom heb ik de tv ter reparatie aangeboden om te kijken wat de uitkomst zou zijn.
Volgens Samsung kost de reparatie € 370,-
Die waren erg verbaast en verzochten mij deze bon op te sturen.
Het lijkt of TV Klein hier aan het sjoemelen is!!??
Het wordt dus uitgezocht.
Volgens de tabel is de verwachtte levensduur 5 jaar.
Dan lijkt mij die € 370,- nog te veel toch?