Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: wyma
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Apr 4, 2014 om 17:36roken zonder tabakNatuurlijk is in een e ''sigaret'' het verslavend middel nicotine in de vloeistof verwerkt.
Je kunt echter ook nicotine loze vloeistof krijgen.
Net zo goed als verschillende gradaties in nicotine.
Maar momenteel voor het overige alleen maar goedgekeurde bij producten die
De damp doet veroorzaken.
Iets wat een ''roker'' graag wil hebben.
De tabak industrie is of was er niet gelukkig mee.
net zomin als de Regering.
Want ze kunnen hierover geen accijns rekenen.
En de opkomst van de E ''sigaret'' begint een behoorlijke concurrentie
te zijn voor dezelfde tabak industrie
Nu buiten het goedkoper zijn met de E sigaret het andere voordeel.
Ik gebruik geen middelen meer voor kortademigheid.
Heb een betere smaak en reuk vermogen.
En krijg geen andere gif producten meer binnen.
Die normaliter wel in een tabak sigaret aanwezig is [4000 verschillende soorten gif].
Je rookt niet want er is geen verbranding proces. maar je damp waterdamp.
Tevens krijg je hierdoor maar 1/5 deel van de nicotine binnen.
In ieder geval ben ik en met mij al duizenden anderen tevreden gebruikers
van de E Damper.
Voor nadere info kunt u ook terecht bij:
http://www.acvoda.nl/missie/
En er zijn momenteel al honderden bedrijven op internet actief
met de verkoop van de producten.
Het is wel even goed zoeken om onderscheid te maken.
Daarom is er ook een Forum met goed gekeurde bedrijven .
Echter ook ik zal kijken wat ''Kassa '' te vertellen heeft.
En als het RIVM is uitgenodigd ben ik toch benieuwd
of ze hun standpunt nog steeds handhaven dat het slechter is als tabak roken.
http://www.dampforum.nu/index.php -
Jan 3, 2012 om 14:48Nieuwjaarswens reclamebezorgerHet verschil tussen dagbladbezorging en reclame - weekblad bezorging wil ik toch wel even benadrukken.
Zoals het woord het al aangeeft dagblad bezorging.
Deze bezorger staat zes dagen per week voor een schijnloontje waar hij/zij ook
nog belasting over moet betalen in alle vroegte op, om in weer en wind de vaak meerdere edities aan dagbladen te bezorgen.
Dit moet hij/zij ook nog voor zeven uur doen, zorgen dat de kranten niet nat worden of gescheurd raken, in vaak overvolle brievenbussen vanwege het feit dat de abonnee het niet nodig vond de dikke pakken reclame of andere post eruit te halen, die er al dan niet nat geworden half uit de brievenbus steken. of opletten dat hij/zij geen verkeerde krant bezorgd van de vaak 5 verschillende krantenedities die hij/zij bij zich draagt.,Hij/zij vaak moeten zoeken naar adres of huisnummer, vanwege het feit dat de abonnee het verdomd om een fatsoenlijk naambordje of huisnummer aan te brengen., al dan niet zonder al te veel lawaai, want hij/zij zou de abonnee wakker kunnen maken.Want ,.... krijgt hij klachten is hij een deel van zijn loon of de zogenaamde bonus kwijt.
De weekblad bezorger doet dit een keer per week,maar niet in de vroege ochtend uren, maar alleen als hij er tijd en zin voor heeft,ook voor een schijnloontje.
Deze hoeft niet naar adressen te zoeken.
.
De reclame bezorger kijkt of hij zin of tijd heeft.
Of er een papier container in de buurt staat waar hij zijn overtollige last kwijt kan.
En is klaar met zijn bezorgronde.
helemaal voor een schijnloontje.
NB Het is wel opvallend dat er in de decembermaand wel ineens bezorgers zijn te vinden voor weekbladen of reclame. -
Sep 10, 2010 om 23:07Krant niet ontvangen[quote=marcel75 schreef op vrijdag 10 sep 2010, 15:47]Wyma,
De reden daarvoor is heel simpel, maar eigenlijk overbodig om op dit forum te vermelden: ik ging studeren en daarom verhuizen. En na de studie ben ik weer verhuisd om aan het werk gaan doen wat ik niet kon/kan combineren met een bezorgersbaan! Bezorger/werknemer van het jaar heb ik me nooit druk om gemaakt. Heb gewoon altijd mijn werk gedaan. Maar ik proef in je reactie enig cynisme. Vanwaar?
Het cynisme?
Je verwart in je verhaal een postbode met een krantenbezorger.
De een loopt overdag, de andere voor 95 % in de nachtelijke donkere uren.
Zoals jij jezelf omschrijft, heb of had je geen hoge dunk voor je collega
krantenbezorger die niet logisch kunnen nadenken en niet kunnen tellen.
Anders zouden ze wel de krant bij het goede adres leveren.
Maar ik wens je verder veel succes in je echte loopbaan. -
Sep 10, 2010 om 15:24Krant niet ontvangen[quote=marcel75 schreef op vrijdag 10 sep 2010, 15:13]Wyma,
Daar kan ik heel kort in zijn: ja, dat heb ik! En ook toen kon ik sommige nummers eerst wat lastig vinden. Maar door logisch na te denken en gewoon goed naar de huisnummering te kijken is het mij altijd gelukt.
Slecht 1 keer klachten gehad over de bezorging in 5 jaar tijd. En dat was het gevolg van het feit dat ik mijn spullen niet op tijd aangeleverd kon krijgen vanwege bar winterweer. Ben zelf 's avonds laat nog op pad gegaan om toch nog alles bezorgt te krijgen. En netjes aangebeld bij iedereen en uitleg gegeven. Je bent even langer onderweg, maar kweekt wel begrip. Menigeen had toen wel al gebeld naar kantoor, maar prezen mij op dat moment dat ik er toch op getrokken was.
Goh, waarom ben je ermee gestopt?
Werd je niet de bezorger van het jaar? -
Sep 10, 2010 om 15:21Krant niet ontvangen[quote=tappie schreef op woensdag 8 sep 2010, 17:17]En dan wil ik ook graag nog even iets toevoegen op de reactie van Wyma,
Wat te denken van de Zaterdagse volkskrant, met die belachelijk aangevoerde dubbel gevoUwen bijlage, 30 bijlages per pak a 10 kg, de meeste bezorgers hebben op Zaterdag rond de 160-180 Volkskranten, dat zijn 6 pakken (60 kg Extra) en daar komen as zaterdag nog een bijlage bij van vk banen 60 per pak a 7 kilo, dus een bezorger met 180 volkskranten (en dan heb ik het nog niet eens over de overige titels *ad-nd*fd etc*die ook in zijn tas moeten) bezorger heeft aan EXTRA gewicht 81 kilo, ze kunnen pas om 04.45 beginnen , alles moet worden ingestoken, en voor 07.30 klaar zijn,DAT LUKT DUS NIET!eN VERGEET NIET DAT UW BEZORGER 9 VERSCHILLENDE KRANTEN BIJ ZICH HEEFT,DUS HIJ KAN ZICH WELEENS VERGISSEN .
Dan zijn het dus bezorgers boven de 18 jaar!
Maar laten we het '' eenvoudig'' houden.
4 edities waarvan er drie op vrijdag van die akelig gladde boekjes
als bijlage hebben die buiten de ''normale'' bijlage ook nog moeten worden ingestoken.
En als je dan aan de uitgever vraagt om bijvoorbeeld een editie
van die boekjes op zaterdag te kunnen bezorgen.
Dan breekt pas de hel los! -
Sep 10, 2010 om 15:07Krant niet ontvangen[quote=marcel75 schreef op woensdag 8 sep 2010, 17:04]Wyma,
Ik krijg ook regelmatig het misplaatste verwijt dat ik geen huisnummer op mijn huis heb. Echter ik kan het altijd aanwijzen. Het hangt bij mij boven de voordeur en is nog een zeer originele emaillen, nog uitgegeven door de gemeente. Niet zo'n modern immitatie emaille geval van de bouwmarkt dus. En de plaats van het huisnummer is nog de origineel aangewezen plaats ook.
Ook gebeurt het regelmatig dat mijn post in de bus van mijn buurman gedeponeerd wordt. De voordeur van mijn buurman zit te ver van de weg, dus die heeft een bus langs de weg staan. Mijn voordeur zit op 3 meter van de weg, dus ik heb een eigen brievenbus. Blijkbaar zien sommige ter plaatse niet zo bekende bezorgers de buitenbus aan als zijnde mijn brievenbus (is haast onmogelijk omdat je niet via die kant in mijn huis kunt komen).
Een beetje goed opletten en eerst kijken vind ik ook wel op zijn plaats.
Het argument over de hulpdiensten ontgaat mij ook. Heb (helaas) 1x de hulpdiensten moeten alarmeren op dit adres en die konden het feilloos vinden (gelukkig wel goed afgelopen). En nee, die waren hier helemaal niet bekend. Kwamen van een heel andere regio maar waren toevallig in de buurt.
Ik vind dan ook dat menig bezorger eerst maar eens goed moet kijken voordat ze dan maar de post niet bezorgen of ergens anders in dumpen.
Al eens zelf bezorgd? -
Sep 8, 2010 om 16:52Krant niet ontvangenEen Landelijk overzicht in de kranten wereld
[plaatselijk zal er wel een verschil zijn]
En het word door bezuiniging er niet beter op.
Belt u naar het AD?
Ik dacht van niet.
U belt naar een [algemeen] callcenter.
Daar krijgt u een persoon aan de telefoon, die nog nooit een krant
heeft gezien.
laat staan een krant heeft bezorgd.
Die er alleen zit op uw klacht in ontvangst te nemen en door te spelen
naar wie?
M.a.w. die totaal niet op de hoogte is hoe het toegaat in '' de krantenwereld''
van vandaag.
Werken met verschillende computersystemen, waardoor de klachten niet overal terecht komen , waar ze wel moeten zijn.
[Let wel, het ene callcenter is het ander niet]
Maar de '' echte klantenservice'' is weg bezuinigd.
Belt men om een wijk in de vertraging te krijgen, vanwege een van onderstaande omstandigheden, dan blijkt al dat er met diverse systemen
gewerkt worden en word er 9 van de 10 keer niets mee gedaan.
Verschillende uitgaves van de Output van ''looplijsten'' door uitbesteding aan derde.
[Op de ene lijst staat wel de abonnee, op de ander niet.]
Een vaak niet te lezen looplijst in de nachtelijke uren, te kleine letters, verwarrende teksten,straten en nummers en edities.
Reorganisatie, wijken bijeenvoegen, tegen een lagere [bruto] vergoeding.
Waarvan ook nog belasting, onkosten, benzine, reis en andere kosten over moet worden betaald.
Hierdoor amper '' goede'' bezorgers kunnen krijgen.
Waardoor weer andere diverse ''meer'' wijken lopen.
Bezorgers via uitzendbureau, die nog geen Nederlands spreken, laat staan de weg in ''hun'' wijk kennen.
Bezorgers die moeten werken van de sociale dienst willen ze hun uitkering niet kwijt spelen en op deze manier aantonen dat ze wel willen werken.
Bezorgers onder 18 jaar?
Sinds de invoering van de Arbeidswet op '' bijverdiening''
Niet of nauwelijks, die mogen niet voor 06.00 uur beginnen met bezorging.
Zij mogen wel tot 6 uur in '' de kroeg'' verblijven.
En aangezien de wijken groter zijn [ samenvoeging] zijn de kranten niet voor 07.00 door hen te bezorgen.
En moeten zij verder op tijd naar school.
Verder heeft de jeugd meer interesse in de Super en de horica, dan door alle weersomstandigheden de krant te bezorgen.
De aanvoer van kranten uitbesteden aan '' particulieren'',te weten de laagst biedende, waardoor de aanvoer ook vaak in de knel komt en de bezorger
" zit te springen om weg te komen'' hierdoor haastwerk, want.
Voor vele bezorgers is dit een bijbaan en dienen ze op tijd op hun '' echte''
werk te zijn.
Wegbezuiniging van nabezorging op vroege tijdstippen.
De nabezorging te duur, waardoor deze niet plaatsvind.
Geen personeel voor nabezorging kunnen vinden.
En als laatste, de laksheid van de abonnee......
Een overvolle brievenbus met reclamewerk, waar door de krant niet '' achter de klep'' bezorgd kan worden.
Een ondeugdelijke brievenbus.
Geen naam en/of huis nummer van de abonnee.
Bij dit laatste eens een aktie gevoerd, door de abonnee er op attent te maken
dat bij nood, de nooddiensten ook niet zullen weten waar zij moeten zijn.
Op de 10 abonnees is er een die positief hierop reageerd door zijn naam en huisnummer aan te brengen.
En voordat u zegt, ja maar....is er nog nooit wat mee gedaan?
Deze gegevens zijn van hoog tot laag bekend!
Maar de [schrijvende] Pers loopt op zijn laatste pootjes, word verondersteld.
En besteed men het geld aan Internet en t.v.