Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: yvanbruggen
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
May 29, 2012 om 10:15DELA verhoogd kosten uitvaartbegeleiderGoedemorgen Nouds,
Zojuist lees ik uw reactie. Wilt u contact opnemen met de afdeling Klachten & Complimenten van DELA op telefoonnummer 040 260 13 33? Ik heb mijn collega's van deze afdeling op de hoogte gebracht van uw klacht.
Met vriendelijke groet,
Yvonne van Bruggen -
May 26, 2012 om 11:17DELA verhoogd kosten uitvaartbegeleiderGoededag,
Vandaag las ik op dit forum uw vraag. Als medewerker van DELA in Eindhoven reageer ik hier graag op.
Wat ik uit uw verhaal op maak, gaat het hier over een woorddienstbegeleider. Deze begeleiders zijn niet bij DELA in dienst.
Op verzoek van nabestaanden schakelt DELA zo’n begeleider in. Deze begeleiders brengen daarvoor een eigen tarief in rekening dat wij aan nabestaanden doorberekenen.
Deze kosten plaatst de uitvaartverzorger op de voorlopige kostenopgave.
Als ik uw situatie goed begrijp, bleek de woorddienstbegeleider uiteindelijk niet te kunnen en hebben we daarom op eigen initiatief een vervanger gezocht. Deze bleek echter een hoger tarief te hanteren.
We hadden u, de nabestaanden, in dat geval vooraf moeten vertellen wat de gevolgen voor de kostenopgave zijn.
Ik ben het dan ook met u eens dat we u deze extra kosten niet achteraf in rekening kunnen brengen.
Wilt u contact opnemen met uw uitvaartverzorger? Dan kan hij of zij dit aanpassen in uw kostenopgave.
In het algemeen vermeld ik graag nog het volgende: we proberen zo veel mogelijk te leren van ervaringen van onze leden en hun nabestaanden.
Wat op dit forum gezegd wordt over onze dienstverlening proberen we zo goed mogelijk te volgen en daar ook op in te spelen.
Het is voor ons alleen niet mogelijk om van alle fora op internet te weten wat er over ons gezegd wordt. Daarom hoop ik dat u opmerkingen of klachten meldt bij de uitvaartverzorger of onze afdeling Klachten en Complimenten.
Dan komen de klachten op de juiste plaats terecht, krijgen we inzicht in wat er leeft bij onze leden en hun nabestaanden en leren we daarvan.
Hartelijk dank alvast.
Yvonne van Bruggen
DELA
Eindhoven -
Apr 24, 2012 om 10:39locaties DELA beperktGoededag,
Als medewerker van DELA reageer ik graag op uw vraag. Er blijkt hier sprake van een misverstand.
Het klopt dat DELA in deze regio gebruik maakt van de dienstverlening van uitvaartcentrum Amsterdam Zuid. Dit is de naam van de organisatie die namens DELA de uitvaarten in Hilversum verzorgt.
Dit uitvaartcentrum is echter niet de locatie waar overledenen uit Hilversum opgebaard worden.
Het opbaren gebeurt namelijk in de woonplaats van de overledene. Dat staat zo ook omschreven in onze polisvoorwaarden. Voor mensen die in een verzorgingshuis wonen geldt zelfs dat het opbaren later ook mag plaatsvinden in de plaats waar deze persoon woonde voordat hij of zij naar het verzorgingshuis ging.
Voor uw buurvrouw geldt dus dat zij later opgebaard mag worden in Hilversum of in de laatste woonplaats waar zij woonde voordat ze naar het verzorgingshuis ging (wanneer dat een andere plaats was dan Hilversum).
Ik hoop u bij deze gerustgesteld te hebben.
Met vriendelijke groet,
Yvonne van Bruggen
DELA -
Apr 24, 2012 om 09:47DELA verhoogd kosten uitvaartbegeleiderGraag reageer ik als medewerker van DELA op de reactie van Seippi.
DELA is zelfstandig en maakt geen onderdeel uit van Achmea. DELA is een consumentencoöperatie waarbij consumenten hebben besloten gezamenlijk geld in te leggen om voor haar leden een goede uitvaart te kunnen verzorgen, zonder tussenkomst van derden. De leden hebben vanaf het begin de uitvaarten met eigen mensen en faciliteiten zoveel mogelijk zelf verzorgd. Door leden te werven streefde de coöperatie naar enerzijds zoveel mogelijk inkoopvoordeel en anderzijds zo hoog mogelijke rendement op de ontvangen premies. Voor dit laatste investeert de coöperatie premiegelden in bijvoorbeeld onroerend goed. Dit heeft in de afgelopen 75 jaar geleid tot een financieel sterke club. Vanuit haar vermogen verhoogt DELA jaarlijks de waarde van alle polissen. Dit heet ‘winstdeling’. Door inkoopvoordelen en winstdeling dragen leden ongeveer 1/3 van de kosten van de uitvaart bij door middel van hun premies. Het leverde DELA een zeer goede waardering op van de Consumentenbond: DELA heeft als enige een product dat het predicaat ‘zeer goed’ rendement heeft gekregen.
Met vriendelijke groet,
Yvonne van Bruggen
DELA -
May 5, 2011 om 15:24opslag polis begrafenisverzekering DELA voor patient niet dodelijke ziekte MS!Beste heer Koreman,
Bedankt voor uw reactie. Ik heb een en ander nagevraagd.
Het standaardwerk voor verzekeringsgeneeskunde wordt samengesteld met medische statistieken, actuariële statistieken en de schade ervaring van de verzekeraar. Daaruit blijkt dat MS een verhoogd risico geeft op eerder overlijden. Ook de WHO geeft dat aan. Daarbij is MS zelf bijna nooit een directe aanleiding tot overlijden. Maar zoals ook bij andere handicaps, lopen mensen met MS meer risico lopen op het ontwikkelen van een ernstige ziekte, zoals longontsteking. Niet of moeilijk te behandelen complicaties zijn dan vaak de oorzaak van overlijden.
Ik hoop dat ik het zo voor u heb kunnen verduidelijken. Mocht u nog vragen hebben, dan beantwoorden wij deze natuurlijk graag.
Wilt u in dat gevallen één van mijn collega’s van Medische Acceptatie bellen? Dat kan via telefoonnummer 040 260 15 52.
Met vriendelijke groet,
Yvonne van Bruggen
DELA -
Apr 28, 2011 om 10:09opslag polis begrafenisverzekering DELA voor patient niet dodelijke ziekte MS!Geachte heer Koreman,
De reden dat u bij het afsluiten van een aanvulling op uw DELA UitvaartPlan een hogere premie betaalt vanwege uw gezondheid, licht ik graag toe namens DELA.
Het onzekere voorval bij een uitvaartverzekering is de vraag wanneer iemand komt te overlijden. Daarom baseren we de premie op de leeftijd bij het afsluiten van de verzekering. Hoe hoger de leeftijd, hoe hoger dan ook de instappremie. Mensen die een (ernstige) ziekte hebben, hebben een hoger risico op vroegtijdiger overlijden dan gemiddeld. Daarom geldt voor mensen die een ernstige ziekte hebben, een leeftijdsverhoging in de premie. Bijvoorbeeld iemand van 30 jaar oud, betaalt een instappremie voor iemand die 34 jaar oud is. Hoewel wij ons kunnen voorstellen dat dat onprettig kan voelen voor iemand die ziek is, is dat het meest eerlijk voor iedereen omdat wij een coöperatie zijn. Wordt iemand tijdens de looptijd van de verzekering ziek, dan geldt die verhoging niet. Daar is iemand immers voor verzekerd.
Hoe wordt bepaald voor welke ziektes deze premieverhoging geldt? Dat doen wij aan de hand van het zogenoemde standaardwerk voor de verzekeringsgeneeskunde. Hierin worden al jarenlang statistieken verzameld over allerlei ziektes en aandoeningen. Aan de hand van dit boek en de medische gegevens die wij van de aanvrager ontvangen, proberen wij per situatie zo goed mogelijk in te schatten of het risico op eerder overlijden aanwezig is. Daarbij kijken we niet alleen naar de ziekte zelf, maar ook naar mogelijke complicaties. Volgens dit boek is bij MS, gezien de grote kans op complicaties, het risico op eerder overlijden groter dan bij iemand zonder MS. Wat daarbij meespeelt is dat er helaas nog geen behandeling beschikbaar is die tot genezing leidt. Om dit hogere risico af te dekken, is uw premie dan ook verhoogd.
Ik hoop dat ik u de reden van uw hogere premie duidelijk heb kunnen uitleggen.
Mocht u toch nog vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met DELA Klantenservice op 040 260 16 36.
Met vriendelijke groet,
Yvonne van Bruggen
DELA -
Jan 5, 2011 om 17:03DELA vult ongevraagd premie aanGeachte Filijne,
Vandaag las ik uw bericht op dit forum. Als medewerker van DELA geef ik u graag een reactie.
U heeft een DELA UitvaartPlan. Deze verzekering bestaat uit twee onderdelen die bij elkaar horen: de Basisverzekering en de Plusverzekering. Met de Basisverzekering heeft u recht op een uitvaart zoals die in onze voorwaarden beschreven staat. Daarnaast heeft u een bedrag van minimaal € 525 verzekerd op uw Plusverzekering om aanvullende eigen wensen vorm te geven. Op http://www.dela.nl/over_dela/veelgestelde_vragen/verzekeringen/polisblad_2011/ leest u meer over uw polisblad voor 2011.
Met vriendelijke groet,
Yvonne van Bruggen
DELA