Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: zeeuw.p
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Apr 19, 2024 om 16:28Tussentijds opzeggen autoverzekeringNatuurlijk is bereikbaarheid en klantvriendelijk contact belangrijk. Ik begrijp al te goed dat chatbots niet fijn werken; voor FBTO heel efficient (en goedkoop) maar voor de klant tijdrovend en een bron van ergernis. Mijn advies: kies bij een vergelijker een andere verzekeraar die goed scoort op klantencontact. Zal mischien iets duurder zijn, maar dat mag ook iets waard zijn.
-
Nov 16, 2020 om 14:49Incasso bureauIk zou de vraag graag breder zien.
Incassobureau GGN stuurt alleen maar no-replymails. Al je antwoordt via een contactformulier krijg je daar geen automatisch afschrift van. Op het contactformulier van 15/5 en 9/11 heb ik nooit antwoord gehad. Telefonisch kan je GGN niet benaderen. Aldus sta je in de communicatie al met 4-0 achter.
In dat licht is het redelijk om het incassobureau te verbieden om nog per email te communiceren. Dan maar alles per post. -
Jan 15, 2020 om 11:59Nog steeds niet alle kerstpost binnenPost.nl laat zich betalen voor ondermaatse prestaties en niemand die er iets aan doet. Dat krijg je met monopolisten.
-
Jul 26, 2019 om 12:13FamedHeb heel slechte ervaringen met Famed.Famed is een incassofabriek die zo snel en zo veel mogelijk incassokosten probeert te verdienen. Communicatie is ver onder de maat (als er al antwoord komt) Bij een verkeerde naam en rekening volstaat het 1x bericht daarover per mail. Voor uw moeite krijgt u geen onkostenvergoeding.
-
Mar 16, 2019 om 09:05Geen zorgverzekering'Nu wordt ik geacht om in één keer vier maanden premie te betalen.... ' wie stelt dat?
Ik had ook zoiets en CAK verplichte me om binnen zoveel tijd een verzekering af te sluiten. Ik zou gewoon een nieuwe verzekering afsluiten (bij UMC maar kan ook bij een ander verzekeraar) en de premie van de afgelopen maanden in mijn zak houden.
En, als kennelijk het contract bij UMC wel rechtsgeldig 3 maanden geleden al inging, dan zijn ze best genegen om de achterstand in premiebetaling uit te smeren over een redelijke periode. Toch?
-
Oct 4, 2014 om 22:06Spaarbankboekje RabobankBeste mensen,
Heb al eerder gereageerd (op 22 sept.).
Natuurlijk heb ik destijds ook voorgelegd aan Kassa. Die zagen er geen brood in voor een TVuitzending.
Ja, klaarblijkelijk kan Rabobank er mee wegkomen geld van rekeningen van overledenen te laten verdwijnen (in eigen zak). De aalgladde juristen van Rabo praten alles wat krom is recht en Kifid is zo blijkt (alweer) weinig onpartijdig.
Ik wil je toch adviseren om
1. wacht nog even op antwoord van 'slapende tegoeden' van NVB. 'Het duurt lang maar goede kans dat het toch lukt.
2. Kan 'slapende tegoeden uiteindelijk niets vinden, betaal dan toch die onderzoekskosten. Per saldo loont het bij dit soort grote bedragen. En vergeet niet (zo ik al melde) je hebt recht op rente! Zelfs het Kifid onderschreef dat. De rente over al die jaren kan best eens hoger dan de onderzoekskosten zijn.......
Laat me weten of je nog andere ondersteuning/adviezen oid wilt.
Veel succes!
-
Sep 24, 2014 om 12:22bank wacht met afschrijvenAls ik vandaag een betaalopdracht opgeef (voor 23.00 uur?) wordt er direct uitgevoerd.
Als ik inplan (voor een datum in de toekomst) dan wordt er ivm nachtverwerking een dag later verwerkt.
Vreemd dat ING dat nergens duidelijk op de website vermeld......
Heel relevant bij betaling van belasting (1 dag te laat = betaalverzuim) -
Sep 22, 2014 om 22:27Spaarbankboekje RabobankHeb hetzelfde akkefietje gehad. Na veel druk & herrie mijnerzijds was het bedrag plots gevonden.
Heb ik toch voor Kifid gebracht maar die zag geen reden om iets te doen aan deze poging tot diefstal: ik had mijn geld toch teruggekregen....
Aanvankelijk bleek Rabo een aantal jaren rente niet te willen uitbetalen. Dat is toen op coulance toch uitbetaald. Kifid vond dat ik daar 100% hard recht op had.
Normaliter zet Rabo het bedrag na 7 jaren op een (collectieve) slapersrekening per vestiging. Als daarbij zou worden vermeld geboortedatum + laatst bekende postcode zou het ALTIJD traceerbaar zijn. Hoe moeilijk kan het zijn?! Maar dat is kennelijk te veel gevraagd; vreemd want kost weinig moeite terwijl Rabo daarmee wel aan de zgn. informatieplicht voldoet.
Overigens er is niet alleen een bewaarplicht van 7 jaar MAAR ook een verjaringstermijn van 20 jaar (Burg. Wetboek).
Klachten bij Rabo duren maanden loipen over 3 kanalen. Dat duurt maanden. Uiteindelijk bieden de gladde juristen van het hoofdkantoor geen enkele oplossing.
Ondertussen hebben de grootbanken tegenwoordig via NVB (ned. vereniging banken) collectief een slapers-systeem ingericht. Zie de website van www.slapendetegoeden.nl. Dat moet nu operationeel zijn, dus meldt je daar. -
Aug 21, 2013 om 11:25Opzeggen ANWB ?Ja het staat echt in de voorwaarden..... maar de vraag is natuurlijk of die voorwaarden voor een 'consumenten'-organisatie niet onnodig lid-onvriendelijk zijn? Het lijkt mij wel; zo'n knevelperiode van 1 kalenderjaar is niet in het belang van de leden. Toch?
-
Sep 3, 2012 om 20:19lidmaatschap ANWBNatuurlijk had mgjoor zich vooraf beter kunnen informeren.
Maar, waarom hanteert ANWB zo'n klantonvriendelijk systeem? Logisch dat als je maar 5 maanden 2012 lid bent dat je maar voor 5 maanden hoeft te betalen. Nu is het onnodige geldklopperij.
Lezen we erover heen dat ANWB e-mails niet/slecht beantwoordt? Slechte beantwoording is ook mijn ervaring. Lijkt mij niet echt normaal.... alweer klantonvriendelijk van ANWB.