Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: zon_netje1970
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Sep 26, 2011 om 16:03Mag de reisorganisatie de bevestigde vertrektijd zo drastisch wijzigen?[quote=klein duimpje schreef op maandag 26 sep 2011, 15:01][quote=zon_netje1970 schreef op maandag 26 sep 2011, 14:36][quote=juist ja schreef op maandag 26 sep 2011, 13:30]Ik begrijp de frustratie van TS maar de voorwaarden zijn heel duidelijk. Als u een 8-daagse reis boekt heeft u altijd 2 reisdagen. Soms heb je mazzel en vlieg je 's morgens vroeg en soms heb je pech en vlieg je 's avonds. Dit probleem is overigens makkelijk op te lossen: boek geen pakketreis bij een reisorganisatie maar boek zelf een lijndienst en boek zelf de accommodatie. U bent dan wel verzekerd van de vluchttijden die u bij boeking te zien krijgt. Nadeel: je betaald vaak meer maar als het wijzigen van vluchttijden echt zo'n probleem voor u is dan bent u vast bereid meer te betalen.
De kortzichtigheid van mensen blijft me soms verbazen. Extra geld moet er wel zijn. Ook mensen met een kleiner vakantiebudget die bij de wat goedkopere maatschappijen boeken moeten netjes en conform de afspraken worden behandeld. En ook mensen die ervoor kiezen om een kant en klaar pakket af te nemen moeten netjes worden behandeld. Niet iedreen bezit de vaardigheid of kennis om uit losse delen een rerispakjet samen te stellen. En wat ik al eerder zei. Dat mensen zoals u die deze reactie plaatsen zijn verzand in de acceptatie van dit soort klantenbeleid is tekekend voor waarom het grote probleem uberhaubt kan ontstaan. Het steunt me dat ik zoveel mensen tegen kom die zich er wel aanstoren en dat ook de de bedrijven die de consumentenbelangen behartigen me volledig steunen. Het siert u dat u zo makkelijk in het leven kunt staan en zo makkelijk onrecht kunt accepteren. Als iedereen zo makkelijk onrechtvaardige voorwaarden zou accepteren dan zou het er in de maatschappij echter nog minder rooskleuriger voorstaan dan nu al het geval is.
Ik begrijp er niks van. Eerst selecteer je een topantwoord en later ben je het er niet mee eens.
Tja, blijkbaar heb ik op de verkeerde duim geklikt. Sorry -
Sep 26, 2011 om 14:45Mag de reisorganisatie de bevestigde vertrektijd zo drastisch wijzigen?[quote=loreleigil schreef op maandag 26 sep 2011, 13:46]Inderdaad zoals 'juist ja' al zegt, zijn de eerste en laatste dag van uw vakantie reisdagen. Dat zonnetje afgaat op wat Correndon van te voren meldt, terwijl er nergens in de algemene voorwaarden wordt gesproken over 'een kleine verschuiving', is niet slim.
Als ik een bordje bij een schilder bestel, zal ik altijd persoonlijk polshoogte komen nemen en dit doe ik niet via internet, juist omdat er kleurverschil kan zijn. Dat wil ik van te voren goed uitzoeken. Net zoals u de Algemene voorwaarden heeft gelezen en dus WIST dat de vluchttijden onder voorbehoud waren.
Dit is een beetje als een klein kind die tegen een muur op wil rennen. Moeder zegt dat het zeer gaat doen, kind doet het toch en is verbaasd dat het inderdaad pijn doet.
Je hebt de hele boodschap wel heel verkeerd geinterpreteerd. Het is zoals een klein kind dat tegen een muur op wil rennen en vraagt zijn moeder of het pijn zal doen, zijn moeder zegt dat de pijn het vast en zeker wel mee zal vallen en dat het misschien een klein beetje pijn kan doen. In vertrouwen op de moeder doet het kind het toch en bezeert zich zo erg dat het zich een volgende keer wel twee keer zal bedenken voordat het de moeder weer vertrouwt.
Als u goed gelezen had, heb ik bij de reismaatschappij uitgezocht hoe dat zat met de reistijden, als zij me verkeerde informatie verstrekken dan zijn de voorwaarden compleet waardeloos. Verder kan ik alleen nog maar weer eens aanhalen.. "doordat vele mensen denken als jij, en zo makkelijk dit soort onrecht accepteren, kan het hele probleem ontstaan". -
Sep 26, 2011 om 14:36Mag de reisorganisatie de bevestigde vertrektijd zo drastisch wijzigen?[quote=juist ja schreef op maandag 26 sep 2011, 13:30]Ik begrijp de frustratie van TS maar de voorwaarden zijn heel duidelijk. Als u een 8-daagse reis boekt heeft u altijd 2 reisdagen. Soms heb je mazzel en vlieg je 's morgens vroeg en soms heb je pech en vlieg je 's avonds. Dit probleem is overigens makkelijk op te lossen: boek geen pakketreis bij een reisorganisatie maar boek zelf een lijndienst en boek zelf de accommodatie. U bent dan wel verzekerd van de vluchttijden die u bij boeking te zien krijgt. Nadeel: je betaald vaak meer maar als het wijzigen van vluchttijden echt zo'n probleem voor u is dan bent u vast bereid meer te betalen.
De kortzichtigheid van mensen blijft me soms verbazen. Extra geld moet er wel zijn. Ook mensen met een kleiner vakantiebudget die bij de wat goedkopere maatschappijen boeken moeten netjes en conform de afspraken worden behandeld. En ook mensen die ervoor kiezen om een kant en klaar pakket af te nemen moeten netjes worden behandeld. Niet iedreen bezit de vaardigheid of kennis om uit losse delen een rerispakjet samen te stellen. En wat ik al eerder zei. Dat mensen zoals u die deze reactie plaatsen zijn verzand in de acceptatie van dit soort klantenbeleid is tekekend voor waarom het grote probleem uberhaubt kan ontstaan. Het steunt me dat ik zoveel mensen tegen kom die zich er wel aanstoren en dat ook de de bedrijven die de consumentenbelangen behartigen me volledig steunen. Het siert u dat u zo makkelijk in het leven kunt staan en zo makkelijk onrecht kunt accepteren. Als iedereen zo makkelijk onrechtvaardige voorwaarden zou accepteren dan zou het er in de maatschappij echter nog minder rooskleuriger voorstaan dan nu al het geval is. -
Sep 26, 2011 om 13:13Mag de reisorganisatie de bevestigde vertrektijd zo drastisch wijzigen?[quote=gerdamarijke schreef op maandag 26 sep 2011, 12:20]@loreleigil
Ik ben het met je eens dat het geen misleiding is, maar het voelt wel een beetje zo. Zeker als je op een reisburo boekt, en met de medewerk(st)er de voor jou beste vliegtijden uitzoekt.
@ allen
Wij reizen al jaaaren 2x per jaar naar Turkije, al zo'n 30 keer nu in totaal. Wij hebben tot nu toe maar 1x echte vertraging gehad, 8 uur met Corendon (Bij Arke geboekt, gekozen voor Pegasus). Het gaat dus meestal WEL GOED!
Het wrange aan een pakketreis (vlieg je met charters) is dat je "vogelvrij" bent: Je boekt een reis en op een bepaalde dag. De enige plicht van de reisorganisatie is jou op bestemming te krijgen, hoe vroeg of hoe laat maakt niet uit, al vlieg je om 23.59 uur en is de 1e dag voorbij en de 2e al half om als je in je hotel komt. Het mag allemaal.
Het is wel degelijk misleiding omdat de klant een keuze mag maken die bevestigt wordt terwijl die bevestiging helemaal niet bindend is. Het is net zoiets als een bankstel in de etalage zetten met een heel gunstige prijs, de klant laten betalen ervoor, en als je eenmaal in de winkel bent tegen de klant zeggen dat het bankstel er helaas alleen nog maar in het blauw is. Het wordt echt hoog tijd dat de consument hieromtrend beter beschermd gaat worden en dat er een duideklijke regelgeving kom
Het wrange aan een pakketreis (vlieg je met charters) is dat je "vogelvrij" bent: Je boekt een reis en op een bepaalde dag. De enige plicht van de reisorganisatie is jou op bestemming te krijgen, hoe vroeg of hoe laat maakt niet uit, al vlieg je om 23.59 uur en is de 1e dag voorbij en de 2e al half om als je in je hotel komt. Het mag allemaal.
Dat zou helemaal rechtvaardig zijn tegenover de consument als hier ook eerllijke en duidelijke informatie over wordt gegeven. Als dat niet het geval is en de reisorganisatie of vliegmaatschappij geeft de klant vooraf een andere indruk dan uiteindelijk wordt waargemaakt dan is het wel degelijk misleiding. Als je een accomodatie boekt en je blijkt op de plaats van bestemmig iets heel anders te krijgen dan accepteer je dat toch ook niet? Als je hotel aantoonbaar enorm tegenvalt hebben reisorganisaties toch ook de plicht om je een passend alternatief aan te bieden? Waarom accepeteren we dit dan massaal wel? Onbegrijpelijk. -
Sep 26, 2011 om 12:55Mag de reisorganisatie de bevestigde vertrektijd zo drastisch wijzigen?[quote=tenormin schreef op maandag 26 sep 2011, 11:59]zon_netje1970, je mag problemen met een vliegtuig natuurlijk overmacht noemen maar wij zijn gewoon besode******* omdat de reisleiding dit al wist en ons toch 10 uur vroeger dan normaal op het ticket stond vermeld wel kwam halen, terwijl die dag nog een gewone vakantiedag was waar we om 18pm gehaald zouden worden i.p.v. 8am. En ik kan je verzekeren dat duizenden mensen dit meegemaakt c.q. meemaken, hebben. Maar nogmaals, ze sluiten, als je de reisvoorwaarden goed leest, zoveel uit dat je weinig kunt beginnen, tenzij de hele reis niet kan doorgaan, maar dat is een ander verhaal. Ik ben geen pessimist hoor, maar ik denk dat je echt niet ver komt met je beklag doen bij Corendon (of welke Maatschappij ook).
Bij Corendon kom ik inderdaad niet ver, want ja die beroepen zich immers op de voorwaarden. Het is echter zo dat een bedrijf of organisatie zich alleen maar mag beroepen op de voorwaarden als de klant daarmee niet te veel wordt gedupeerd. Ik ga het dus veel hogerop proberen. -
Sep 26, 2011 om 11:55Mag de reisorganisatie de bevestigde vertrektijd zo drastisch wijzigen?[quote=loreleigil schreef op maandag 26 sep 2011, 11:23][quote=zon_netje1970 schreef op maandag 26 sep 2011, 09:10]We hebben daarop contact opgenomen met corendon om te vragen in hoeverre dit nuttig zou zijn omdat we in de voorwaarden hadden gelezen dat van vluchttijden en schema's kan worden afgeweken. Dus als ik het goed begrijp, was u van te voren op de hoogte dat de tijden konden wijzigen, want u heeft de AV gelezen. Als het dan vervolgens ook echt gebeurt wordt u boos en is het misleiding? Die gedachtengang volg ik niet helemaal.
Ik ben zelf ondernemer en schilder voor mensen in opdracht. In mijn voorwaarden staat dat kleuren in het resultaat iets kunnen afwijken van het origineel, u leest dat, neemt contact met mij op met de vraag hoeveel het dan kan afwijken en ik stel u gerust door te zeggen dat dit nooit erg veel kan zijn. Vervolgens plaatst u een bestelling en betaald deze. Ik spreek met u af dat ik een rood bordje zal schilderen en bevestig dit schriftelijk, vervolgens ontvangt u een knalpaars bord. Accepteert u het dan als ik als reactie geef, "tja mevrouw dat staat nu eenmaal in de voorwaarden". Als een bedrijf vooraf al weet dat ze zo extreem (we hebben het hier niet over twee uur maar over en hele dag!) kunnen gaan afwijken van de tijden die ze als keuzeoptie aanbieden op een website en daarna schriftelijk aan je bevestigen, dan moeten ze er geen afspraken over maken en al zeker de klant de keuzemogelijkheid niet geven. Dit is wel degelijk misleiding. Ik vind het jammer dat u deze gedachtengang niet begrijpt en dat zal mede de oorzaak zijn voor het feit dat dit min of meer maatschappelijk geaccepteerd blijkt te zijn. Het is namelijk volstrekt in strijd met het consumentenrecht zoals ik inmiddels van rechtswege al bevestigd heb gekregen. -
Sep 26, 2011 om 10:46Mag de reisorganisatie de bevestigde vertrektijd zo drastisch wijzigen?[quote=tenormin schreef op maandag 26 sep 2011, 10:37][quote=gerdamarijke schreef op maandag 26 sep 2011, 10:30]@Tenormin
Met Martinari hebben wij nooit problemen gehad. Wij vlogen altijd naar Turkije meet Martinair of Transavia. Altijd de vlucht van ergens tussen 05.00 en 05.00 uur van Schiphol. Ik vind het dan ook heel jammer dat Martinair gestopt is met vliegen op Turkije.
Dan hebben jullie mazzel gehad, want ook Transavia (die had ik er voor het gemak maar even buiten gelaten) heeft het zelfs gepresteerd ons op de luchthaven van Antalia pas te vertellen dat het vliegtuig nog op Schiphol stond! Toen daarna de boodschap: machine problemen. Alles wat we kregen was een voucher voor een broodje en een flesje water en 10!! uur wachten. Daarom wind ik me er niet meer zo over op; er kan zoveel mis gaan. Maar als zon_net wil blijven "vechten" mijn zegen heeft ze; heeft ze handtekeningen nodig teken ik ook, maar ikzelf ga er niet meer achteraan.
Dat is natuurlijk afschuwelijk, maar dat is wel een vorm van overmacht. Machineproblemen zijn zaken die achteraf zorgen voor ernstige vertraging. Ook kwalijk en ook dat mag zeker geen 10 uur vertraging veroorzaken maar je hebt in elk geval wel uitleg en een concrete reden gekregen. Ik denk dat je hier achteraf zeker wel schadevergoeding voor had kunnen vragen.
Waar het mij om gaat is dat Corendon van te voren misleidende informatie geeft en een vluchttijd met je afspreekt, en die ook schriftelijk bevestigt, die ze niet na komen zonder verder uitleg op opgave van een goede reden. Sterker nog, terwijl ze van tevoren al wisten dat ze dit niet na konden komen. Er was om dat tijdstip namelijk helemaal geen vlucht beschikbaar vertelden ze achteraf.
Maar inderdaad ben ik het met je een als algemene strekking dat luchtvaartmaatschappijen er alles aan moeten doen wat in hun macht ligt om de passagier volgens de gemaakte afspraken te vervoeren. -
Sep 26, 2011 om 10:32Mag de reisorganisatie de bevestigde vertrektijd zo drastisch wijzigen?[quote=gerdamarijke schreef op maandag 26 sep 2011, 10:30]@Tenormin
Met Martinari hebben wij nooit problemen gehad. Wij vlogen altijd naar Turkije meet Martinair of Transavia. Altijd de vlucht van ergens tussen 05.00 en 05.00 uur van Schiphol. Ik vind het dan ook heel jammer dat Martinair gestopt is met vliegen op Turkije.
Wij vliegen ook al jaren, zijn erg reislustig en hebben dit nog nooit eerder meegemaakt. Vandaar onze boosheid. Dat het wel degelijk anders kan hebben andere maatschappijen echt wel bewezen. Waarom het dan bij Corendon zo moet dat is mij echt een raadsel! -
Sep 26, 2011 om 10:20Mag de reisorganisatie de bevestigde vertrektijd zo drastisch wijzigen?[quote=tenormin schreef op maandag 26 sep 2011, 09:51]zon_netje1970, ik wil je echt niet teleurstellen, maar je kunt daar echt niets tegen dus. Je bent immers Calimero tegen "de grote wereld".
Calimero kreeg anders wel veel voor elkaar!! En hoe meer gedupeerde mensen hier of op andere forums hun verhaal doen, hoe meer calimero's we hebben en samen staan we veel sterker. Je kunt wel alles accepteren wat grote maatschappijen doen onder het mom van, het is nu eenmaal zo, maar dat gaat er bij mij niet in. Kassa heeft in het verleden al zoveel onrecht uit de wereld geholpen dat ik hier vol goede moed en met vetrouwen ga proberen dit onrecht aan te vechten. -
Sep 26, 2011 om 09:41Mag de reisorganisatie de bevestigde vertrektijd zo drastisch wijzigen?[quote=gerdamarijke schreef op maandag 26 sep 2011, 09:29]Google eens op Corendon, die is de kampioen hierin!
Haha, het gaat over Corendon!!! Daarom wil ik er ook alles aan doen om te zorgen dat Corendon dit soort praktijken gaat stoppen. Ze geven misleidende informatie en dat kan echt niet door de beugel. Dank voor je reactie.