Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: zonnig01
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Dec 18, 2013 om 20:10Hulp nodig bij vinden digitale ontvanger ( kabel )Een korte toevoeging: ik ben niet op zoek naar een Humax. Daar heb ik slechte ervaringen mee.
-
Nov 13, 2013 om 18:36Wie kan mijn energienota's checken ?Dag allemaal,
De nota is idd een eindafrekening en zo staat het er ook boven. Is inderdaad wel erg snel. Ook veel te snel, aangezien ik ook nog geld van hun tegoed krijg. 1x voor een extra maandbetaling ( bij Essent moet je ook een maand extra betalen bij de overstap ) en 1 geldbedrag, omdat zij 3,5 jaar teveel in rekening hebben gebracht.
Ze kunnen dus erg snel een nota sturen die ik ook nog eens binnen 2 weken moet betalen, maar de zaken die ik dubbel heb betaald zie ik hierbij niet verrekend. M.a.w.: ik moet er weer achteraan; waar mijn geld blijft. Ondertussen zit ik hier wel met een nota van ca. 155,- / 160,-. Wel gaven ze ca. 1,5 maand geleden aan, dat ze hier 6 weken de tijd voor hebben, maar ik moet ondertussen wel een 2e nota betalen.
Ik ga deze maand zowieso mijn maandelijkse voorschotbedrag verhogen bij Greenchoice. Liever iets teveel betalen, dan verrassingen achteraf.
Als ik kijk naar de nota van Essent, dan heb ik inderdaad minder gas en minder electriciteit gebruikt, maar hebben ze de tarieven fors verhoogd. Van bepaalde zaken ben ik ook nooit op de hoogte gebracht. Ook de administratiekosten hebben ze verhoogd, naar 24,- op jaarbasis ( terwijl ik maar 11 maanden heb gebruikt ).
Vrijdag in ieder geval overleg met Consuwijzer. Ik heb al eerder met hun over Essent gesproken en zij zijn inmiddels van het e.e.a. op de hoogte. -
Nov 1, 2013 om 15:10Fabrikant stuurt steeds defecte modem weer retourNu moet ik voor de zoveelste keer mijn klachten voor hun omschrijven op hun klachtenformulier, maar ik heb besloten ze nu maar te verwijzen naar mijn vele emails, want zo ben ik weer uren zoet ( of maar wat knip en plakwerk ).
Het is wel erg vermoeiend en betreurenswaardig, dan je als klant zoveel energie in zo'n simpel apparaat moet stoppen.
Ik denk ook, dat ik veel te serieus ben en dat ik het veel te goed wil doen. Ik denk dat de 'gemiddelde' consument er niet zoveel tijd in steekt. -
Nov 1, 2013 om 15:00Fabrikant stuurt steeds defecte modem weer retourIk ben nu helemaal geïrriteerd. Ik heb echt uren aan de hele situatie besteed en er komt maar geen eind aan.
De fabrikant heeft laten weten, dat hij het product niet kan repareren en dat het product niet meer geproduceert wordt.
Nu heeft Megapool gezegd, dat zij ook nog een keer het apparaat willen testen. Pas als zij ook een storingen constateren, wordt het geld teruggestort.
Nu zie ik de bui al hangen.....................
Ten eerste: als de fabrikant aangeeft het niet te kunnen repareren, hoe kunnen zij dit dan wel ? Daarnaast kunnen zij wel van alles roepen, want ik kan niet controleren of en hoe alles getest wordt. Het is voor hun natuurlijk heel makkelijk om aan te geven dat het product goed functioneert, want dan hoeven ze het geld niet terug te storten.
Mijn advies; koop hier nooit een product. Nu moet alles voor de 3e keer retour en echt vertrouwen in mijn geldteruggave heb ik niet. Ik heb dit nog nooit meegemaakt; wat een slechte service ! -
Oct 29, 2013 om 10:15Fabrikant stuurt steeds defecte modem weer retourKabels en snoeren zijn reeds talloze malen vervangen. Ze zijn dus niet belabbert.
Het vervliegen van de zenders, ligt volgens de fabrikant aan het apparaat. Het is een technisch mankement.Het verhaal van TLC staat hier los van. -
Oct 28, 2013 om 13:28Fabrikant stuurt steeds defecte modem weer retourDank je. Heb zojuist eerst de brief via de mail gestuurd en indien ze dit willen, dan kan het ook nog via de post. Gelukkig had ik vorige week wel een etiket ontvangen voor gratis retourzending.
Natuurlijk had Megapool mij niet op mijn rechten gewezen. Zij gaven aan dat de garantievoorwaarden afhankelijk zijn van de fabrikant en dat zij niet voor alle kosten op kunnen draaien. Nu heb ik mij aan de punten van Consuwijzer gehouden.
Ook wel weer balen. Zometeen zal ik wellicht een nieuwe moeten kopen en ze zijn inmiddels een stuk duurder geworden. Maar wat een tijd kost zoiets !!!!! Je bent zo alweer uren verder. -
Oct 28, 2013 om 12:10Fabrikant stuurt steeds defecte modem weer retourDank je wel Edrick :) Ik was iets te snel. ( Beetje frustratie denk ik. ) Ik ontdekte zojuist hetzelfde als jij, dus hier ben ik erg blij mee. Ik had Megapool vanmorgen nog een email gestuurd en nu kan er gelijk een officiële brief voor de ontbinding van de overeenkomst achteraan sturen ( via de mail of via de post ).
-
Sep 27, 2013 om 13:36Angst om over te stappen van energieleverancier door ervaringen verleden. Wie kan advies geven ?Zo, eindelijk overgestapt.
Wel balen. Ik kwam er achter, dat het wel 7 weken kan duren voordat ik van Essent verlost ben.
Gelukkig heb ik een contract voor onbepaalde tijd. Na ontvangst van het contract, heb ik nog bedenktijd. Dit kan ik annuleren, waardoor het e.e.a. misschien ook nog wel sneller kan.
Dus ook wel balen, vanwege de kosten. Ik kwam tot de conclusie, dat Essent 240,- duurder is dan mijn nieuwe energieleverancier. Ook is mijn contract korter bij mijn nieuwe leverancier, omdat het maar een 'aanbieding' is tot 1 oktober 2014.
Achteraf, had ik direct aan het einde van de zomer over moeten stappen.
Het was dat stukje onwetendheid, waardoor ik mij hierin heb vergist. Ik had er geen weet van, dat het wel 7 weken kan duren.
Dus...........nog 2 maanden lang teveel betalen bij Essent; denk wel dat ik het overleef. :) :) :) Volgend jaar dus mooi weer overstappen. Het loont dus niet om heel lang bij één leverancier te blijven. :) De komende 7 weken probeer ik toch zo zuinig mogelijk te doen met energie, omdat we nu alweer een koude periode tegemoet gaan. Volgens Essent moet ik niet in deze maanden overstappen, want dan moet ik volgens hun honderden euro's bijbetalen. -
Sep 26, 2013 om 19:24Angst om over te stappen van energieleverancier door ervaringen verleden. Wie kan advies geven ?Haha; nou inmiddels wel hoor ! Ik maak het mezelf veel te moeilijk. :)
Ik heb besloten om het maar bij 2 vergelijkingssites te houden. Mijn gevoel zegt immers dat ik de juiste al gevonden heb. Ook zie je bij alle vergelijkingssites zo'n beetje hetzelfde staan.
Dus.........morgen voorwaarden etc. doornemen en nog wat zaken vragen en dan is het wat mij betreft klaar.
Maar even niet drukmaken over Essent. Het is nog niet zover.
Overigens kwam ik er achter, dat mijn Essent tarieven heel hoog zijn in tegenstelling tot de huidige aanbieders. Het is dus maar goed dat ik nu toch echt overstap. :) :) :) ( Had ik eerder moeten doen. ) Kennelijk beloont Essent geen mensen die al heel lang klant zijn. -
Sep 26, 2013 om 18:20Angst om over te stappen van energieleverancier door ervaringen verleden. Wie kan advies geven ?Dag allemaal,
Na bijna een weekje afwezig te zijn geweest, nu wel even wat tijd ingepland voor het uitzoekwerk.
Door al die welkomspakketten etc. vond ik het uiteindelijk zo'n doolhof ! Er zaten zoveel haken en ogen aan.........
Ik heb mij gewoon te druk gemaakt. Komt echt door mijn Essent-trauma. ;) Sindsdien ben ik wat panisch als het gaat om energieleveranciers. Ik denk dat veel mensen gestrest zijn voor zoiets, want anders zouden veel meer mensen overstappen.
Ik dacht dat ik wel heel veel vergelijkingssites af moest struinen, maar ik ben eigenlijk bij Gaslicht.com blijven hangen. Ook kom ik steeds op Greenchoice uit. Wel vaste tarieven, maar wel lagere tarieven dan de bedrijven die welkomspremies geven. M.a.w.: het komt zo'n beetje op hetzelfde neer.
Voor de zekerheid kijk ik nog bij 2 andere vergelijkingssites, want dan weet ik het in ieder geval zeker.
Ook gebeld met Greenchoice. Je hebt nog steeds de keuze tussen handmatig overmaken of dat ze het automatisch van je rekening halen. Ik vraag mij wel af of ik die keuze nog heb als ik het via een vergelijkingssite doe.
Bij Greenchoice krijg je dan geen extra kosten, als je voor een andere betalingsmethode kiest ( hoewel ik niet weet wat de kosten zijn als ik dit via een vergelijkingssite ga doen. )
Wat ik fijn vind, is dat ze geen duur 0900-nummer hebben. Als je het zelf overmaakt dan moet het voor de 20ste en via de automatische incasso wordt het op de 6e van de maand van je rekening gehaald. Bij de jaarafrekening wordt het niet direct van je rekening gehaald en heb je dus even wat tijd.
Gisteren de jaarafrekening van vorig jaar per post ontvangen. Dit lukte hun om technische redenen niet eerder. Nu zag ik dus voor het eerst de hele uitleg en ik was onaangenaam verrast. Ik moest 20,50 betalen voor service- en administratiekosten. Kreeg een kleine korting omdat ik digitaal betaal en het bedrag wat ik uiteindelijk moest betalen a € 13,-, moest ik betalen voor het verwerken van HUN betalingsverkeer. Te absurd voor woorden, dat ik voor hun het betalingsverkeer moet betalen, terwijl alles digitaal gaat. Ook moest ik voor 13 maanden betalen, terwijl er toch echt 12 maanden zitten in een jaar.
Ik moet staks 3 nota's betalen, omdat Essent dit administratief niet kan handelen. Hier maak ik mij boos over, want waarom moet ik ( als ik op 31 september overstap ), ook nog voor de maand november betalen, terwijl ik dan al geen klant meer van Essent ben ? Het wordt in een later stadium pas verrekend.
Allemaal heel erg bedankt ! Ik laat nog wel even weten hoe het gegaan is. Nog 2 sites en dan moet het klaar zijn.