mo
door moonopreis Jan 6, 2011 om 12:55
Huishouden & energie

Garantie keuken Ikea

We hebben een Ikea keuken gekocht en geplaatst in juni 2001.

Nagenoeg alle panelen vertonen (al geruime tijd) krakeel vorming in de ronding van de panelen. De folie laat los en de deurtjes barsten van boven naar beneden.

Ikea heeft ons destijds 10 jaar garantie gegeven en dit staat uitbreid in de folder die we destijds hebben meegekregen. Nu beweert IKEA dat dit een folder is van 1999 en dat de 10 jaar garantie dus niet meer geld. Dit hebben zij destijds nooit gezegd. Sinds 2000 zijn ze overgestapt naar een 5-jaars garantie regeling volgens Ikea.

Nu willen ze ons tegemoet komen en een bedrag van 20% aan ons uitkeren van de beschadigde panelen. Totaal komt dit op 164 euro uit. Hiervan zouden we nieuwe panelen kunnen kopen (die overigens niet meer in dezelfde soort zijn) Ik voel me echt misleid door Ikea. Is dit wel reeel? Ikea heeft eerder aangegeven dat de opdrachtbevestiging als garantiebewijs wordt gezien en deze zijn in ons bezit.

Met vriendelijke groeten,
Simone van der Werff

6411 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

kiran
door kiran - Jan 6, 2011 om 14:58
2791 Antwoorden / 0 Vragen
0

@moonopreis

"Misleid door Ikea / is dit wel reeel".
De keuken is van de zomer precies 10 jaar oud.
Waar u nu mee te maken hebt is m.i. slijtage.

Als de folie in het 1e of 2e jaar loslaat kan je misschien nog spreken van ondeugdelijk materiaal .... maar na 10 jaar??

Zou die 20% / €164,- aannemen. Mooi bod na 10 jaar.

user123
door user123 - Jan 11, 2011 om 20:38
1346 Antwoorden / 3 Vragen
0

Nou Simone, je durft nogal. Na tien jaar klagen dat het folie losgaat.

Ik zou het bod maar met beide knuistjes aanpakken !

gallito
door gallito - Jan 11, 2011 om 23:30
479 Antwoorden / 66 Vragen
0

Hoe heet je Ikea keuken?

In hun garantievoorwaarden voor het type Faktum / Rationell staat o.a.

FAKTUM/RATIONELL
25 JAAR GARANTIE
Wat valt er onder deze garantie?
Onder deze garantie vallen materiaal- en constructiegebreken
in onderstaande keukens. Deze garantie geldt alleen voor
huishoudelijk gebruik.
FAKTUM keukensysteem
Wat valt er onder deze garantie?
Deze garantie dekt de volgende onderdelen van het
FAKTUM keukensysteem: • Kastframes • Fronten
• INTEGRAL scharnieren • RATIONELL volledig uittrekbare
lades • RATIONELL planken van gehard glas en
melamine • RATIONELL draadmanden • Plinten • Poten
• Bedekkingspanelen • Decor-/kroonlijsten • Werkbladen van
minimaal 3.8 cm dik • Spoelbakken • PERFEKT plank en wijnrek
• RATIONELL bodemplaat voor onderkast • RATIONELL lades
voor onder een oven • RATIONELL sokkellades • RATIONELL
afdruiprek voor bovenkast.
Welke producten vallen niet onder deze garantie?
Knoppen, handgrepen en werkbladen die minder dan 3.8 cm dik
zijn. Zie ook de algemene voorwaarden op pag. 356.
Vrijstaande keukens
Wat valt er onder deze garantie?
Onder deze garantie vallen materiaal- en constructiegebreken in
alle onderdelen van VÄRDE vrijstaande keukens.
Welke producten vallen niet onder deze garantie?
VÄRDE knoppen en handgrepen, mengkranen, planken
en wandplanken van massief hout. Zie ook de algemene
voorwaarden op pag. 356.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

It
Ita8888 - Apr 17, 2024 om 15:25
Vrije tijd & tuin

Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?

Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

Pi
Pieter Wester - Mar 25, 2024 om 12:03
Computers & telefonie

Waarom blijft het internet via de tv kabel zo duur?

Al vanaf 2001 zijn wij abonnee van Casema en nu Ziggo, via de coax-kabel voor TV, Internet en telefonie.
Inmiddels betalen wij in Nederland ruim 2x zoveel voor het ontvangen van TV, etc. ,als andere burgers in de EU.
De reden hiervoor is dat er een monopoliepositie is gegund aan tv- kabelbeheerders. Dat zou moete worden beeindigd.

De ACM vindt, ten onrechte, dat aan derden gee ... Lees meer