er
door erwin777 Jan 29, 2005 om 12:31
Garantie & verzekeringen

Gezamenlijke annulerings verzekering met vrienden

Wij gaan binnenkort met 2 gezinnen op vakantie maar hebben beide een doorlopende annuleringsverzekering, echter bij verschillende maatschappijen. Stel dat in het eerste gezin iets gebeurd waardoor ze recht hebben om te annuleren (bijvoorbeeld vader/opa overlijdt) heeft het andere gezin dan ook het recht te annuleren? De postbank meld dat zolang we met allemaal op één boeking staan vermeld het andere gezin ook recht heeft om te annulreren, Interpolis geeft aan dat dit alleen het geval is als we allemaal op dezelfde polis staan vermeld. Tevens geeft de postbank aan dat de gezamelijke verzekeraars dit zo hebben afgesproken en hebben vastgelegd in artikel 15.17 van een bepaalde clausule. Weet iemand hoe dit precies zit?

840 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

denis
door denis - Jan 29, 2005 om 14:22
9 Antwoorden / 0 Vragen
0

Erwin,



De postbank en interpolis hebben verschillende bepalingen hierover. Bij
de Postbank heeft u wel het recht te annuleren als het andere gezin
iets overkomt.

Bij Interpolis is er alleen dekking als de bij Interpolis verzekerde daardoor alleenreizend wordt.



De vraag over de afspraken tussen de gezamenlijke verzekeraars kan ik nu niet beantwoorden, daar kom ik nog op terug.









in
door interpolis - Feb 8, 2005 om 16:57
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Edwin,


Namens Interpolis reageer ik hierbij op je vraag over de dekking op de annuleringsverzekering. Interpolis vraagt alle verzekerden die samen reizen en ten opzichte van elkaar verzekerd willen zijn bij annulering van de reis, zich allemaal bij Interpolis te verzekeren. Dat kan op een Doorlopende Annuleringsverzekering, of op een Kortlopende Annuleringsverzekering. De Postbank stelt deze voorwaarde niet.


Het is niet zo dat verzekeraars hierover overkoepelende afspraken hebben gemaakt en dat die ergens zouden zijn vastgelegd.


Voor meer informatie over dit onderwerp of de reden waarom Interpolis voor dit beleid kiest, verwijs ik je graag door naar onze afdeling Verkoopservice, telefoon 013-462 12 00.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

zoom1
zoom1 - Apr 16, 2024 om 17:31
Computers & telefonie

Belkin usb-c koptelefoon aan Samsung Galaxy A52s 5G werkt ineens niet meer

Op 19 feb 2024 heb ik Belkin G3H0002 usb-c headset met bel functie gekocht. Meteen na inpluggen in mijn mobiele telefoon, de Samsung Galaxy A52s 5G werkte hij meteen feilloos. Echter zo'n 2 weken geleden deed hij het ineens niet helemaal meer.
Dwz ik hoorde nog wel het audio van de NPO radio1 live stream, maar ik kon het volume niveau met de knopjes aan de kabel van de headset  niet meer ver ... Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direct telefonisch contact gezocht, na 40 minutengewacht te hebben uiteindelijk doorverbonden met de ... Lees meer

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer