ha
door harschu Feb 25, 2013 om 16:00
Garantie & verzekeringen

Levensverzekering wordt niet uitbetaald

Ik ben het bezit van in 1985 premievrij gemaakte levensverzekering. welke bij in leven zijnde in maart 2011 of eerder bij overlijden voor maart 2011 tot uitbetaling zou komen. Heb hiervan een een bevestiging in tweevoud van nn.nl. De originele polis is op verzoek teruggezonden naar de maatschappij voor hun zeggen aantekeningen. Ik heb de maatschappij gebeld en kon mij vertellen dat dat polisnummer niet meer bestaat.(vernietigd) ? Wat moet ik hier nu mee?

2641 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 25, 2013 om 17:57
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Heeft u eerst een copy voordat u hem aangetekend heeft verzonden.DAn kan u alsnog bewijzen dat u een polis heeft verzonden . IK heb zel op mijn 65 ook een levens verzekering uit betaald gekregen maar moest ook het orgineel verzenden maar ik heb het dus op die manier gedaan. Het geld was binnen 14 dagen op mijn rekenig gestort waarvan ik het nummer had mee gestuurd

tijger1
door tijger1 - Feb 25, 2013 om 18:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

U zegt op verzoek ingezonden. Wie heeft dat verzoek gedaan en waarom? Was dat verzoek telefonisch of schriftelijk?

Is dat al een jaar geleden gebeurd of pas kort? U hebt een bevestiging in tweevoud zegt u. Wat omvat die bevestiging?

ha
door harschu - Feb 25, 2013 om 19:04
12 Antwoorden / 5 Vragen
0

=valerius-2 schreef op maandag 25 feb 2013, 17:57: Heeft u eerst een copy voordat u hem aangetekend heeft verzonden.DAn kan u alsnog bewijzen dat u een polis heeft verzonden . IK heb zel op mijn 65 ook een levens verzekering uit betaald gekregen maar moest ook het orgineel verzenden maar ik heb het dus op die manier gedaan. Het geld was binnen 14 dagen op mijn rekenig gestort waarvan ik het nummer had mee gestuurd


Helaas heb ik geen idee of het aangetekend is gebeurd. Het is bijna 30 jaar geleden

valerius-2
door valerius-2 - Feb 25, 2013 om 19:08
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=harschu schreef op maandag 25 feb 2013, 19:04].[quote=valerius-2 schreef op maandag 25 feb 2013, 17:57]Heeft u eerst een copy voordat u hem aangetekend heeft verzonden.DAn kan u alsnog bewijzen dat u een polis heeft verzonden . IK heb zel op mijn 65 ook een levens verzekering uit betaald gekregen maar moest ook het orgineel verzenden maar ik heb het dus op die manier gedaan. Het geld was binnen 14 dagen op mijn rekenig gestort waarvan ik het nummer had mee gestuurd

Helaas heb ik geen idee of het aangetekend is gebeurd. Het is bijna 30 jaar geleden


Dan is er niets te bewijzen en is het moeilijk om nu verhaal te halen.

tijger1
door tijger1 - Feb 25, 2013 om 19:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

U hebt dus blijkbaar nooit meer de polis terug ontvangen, met de aantekening dat hij premievrij gemaakt is, maar u hebt een bevestiging in tweevoud. Daar moet dus het polisnummer opstaan. Wat staat er verder in die bevestiging?

Die is nu wel heel belangrijk.

ha
door harschu - Feb 25, 2013 om 19:14
12 Antwoorden / 5 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op maandag 25 feb 2013, 18:12]U zegt op verzoek ingezonden. Wie heeft dat verzoek gedaan en waarom? Was dat verzoek telefonisch of schriftelijk?

Is dat al een jaar geleden gebeurd of pas kort? U hebt een bevestiging in tweevoud zegt u. Wat omvat die bevestiging?

Dat verzoek kwam van de maatschappij en dat was in 1985. En wat die bevestiging betreft dat is een brief aan mij gericht met de mededeling dat de polis premievrij is gemaakt met tevens een verzoek tot terugsturen van de polis voor het maken van aantekeningen e.d. en het aanhangselnu nog in mijn bezit betrof het uit te betalen bedrag in guldens welliswaar op de door mij aangegeven data. (zie vraag)

tijger1
door tijger1 - Feb 25, 2013 om 19:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Op die bevestiging moet toch het polisnummer staan. En er staat dus ook op welk bedrag u uitbetaald krijgt? Wees op deze brief zeer zuinig.


Hoe hebt u de zaak nu, of verleden jaar, aanhangig gemaakt bij NN? Bent u gewoon gaan bellen , of hebt u geschreven? Hebt u een kopie van deze brief meegestuurd?


ha
door harschu - Feb 26, 2013 om 16:10
12 Antwoorden / 5 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op maandag 25 feb 2013, 19:20]Op die bevestiging moet toch het polisnummer staan. En er staat dus ook op welk bedrag u uitbetaald krijgt? Wees op deze brief zeer zuinig.


Hoe hebt u de zaak nu, of verleden jaar, aanhangig gemaakt bij NN? Bent u gewoon gaan bellen , of hebt u geschreven? Hebt u een kopie van deze brief meegestuurd?


Klopt allemaal

tijger1
door tijger1 - Feb 26, 2013 om 16:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

En wat klopt er allemaal?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Kl
Kletskop - Mar 27, 2024 om 00:44
Geldzaken & recht
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h ... Lees meer

Wa
Walter Spangenberg - Mar 26, 2024 om 16:53
Huishouden & energie
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582)   Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer

ha
hans zweekhorst - Mar 25, 2024 om 12:15
Vakantie & reizen

Waarom betaalt Supersaver mijn geld niet terug nadat Covid alle vluchten deed st

Gegroet,

Covid veroorzaakte vluchtannuleringen. Men zou het geld terug moeten krijgen. Supersaver doet dat niet, terwijl de vliegmaatschappij (Lufthansa) dat al wel aan Supersaver heeft terugbetaald.
Veel brieven, mailtjes en telefoontjes ten spijt. Na drie jaar nog geen geld.

mvg,
hans zweekhorst
delfgauw

Lees meer