gerelateerde vragen

Vragen gerelateerd aan "Primagaz Nederland Zutphen klachten?"

shanvs
shanvs
Extreem hoge internetkosten vodafone
Datum: dinsdag 29 jul 2014, 12:20
Trefwoorden: Vodafone, internet, hoge rekening, oplichting
Antwoorden: 7
Categorie: Elektronica & Telefonie - Aanbieders / abonnementen
Bekeken: 135x

Beste,

Ik ben twee weken op vakantie geweest in het buitenland. Toen ik terug kwam bleek ik 265 euro buiten mijn bundel te zijn geweest. Dit terwijl mijn telefoon de hele tijd op vliegstand heeft gestaan en ik enkel één keer op internet ben geweest via de Wereld bundel van vodafone (30 mb voor 5 euro). Ik heb dit bijgehouden met een datateller app en deze gaf aan dat ik netjes binnen de 30 mb ben gebleven (28.8 mb). Daarna heb ik mijn telefoon weer op vliegtuigstand gezet (Alle verbindingen staan dan uit).

Ik heb toen ik thuis ben contact met vodafone gezocht. Waarin ik onder meer stelden dat er een standaard limiet op internet in het buitenland zit van 60 euro. Deze had ik ook op mijn abonnement. Daarnaast wilde ik een specificatie van de rekening, omdat het mijn inziens niet klopte. De vodafone medewerker vertelde mij dat ik inderdaad het limiet van 60 euro had maar dat het limiet alleen gold voor internetgebruik in EU landen (terwijl er op de site duidelijk staat dat dit voor alle landen geldt). Daarnaast kon zij mij geen specificatie geven, omdat dit in strijd was met de privacy wet. Ze kon echter wel zien dat ik 265 euro buiten mijn bundel was en dat dit kwam doordat ik veel internet had gebruikt. Verder wilde zij mij niet helpen en moest ik maar wachten totdat ik de rekening zelf binnen kreeg.

Ik heb daarna weer contact gezocht met vodafone. Ik vond het namelijk een lakse reactie. Het gaat wel om 265 euro. Deze medewerker vertelde mij dat ik al eerder contact had gezocht en dat ik maar moest wachten zoals haar collega al had gezegd. Ik ging hier niet mee akkoord en er kwam een gesprek. Hierin stelde zij dat er GEEN limiet op mijn abonnement zat en dat ze deze er nu (zonder mijn toestemming) had opgezet. Terwijl op de site toch duidelijk staat, dat het limiet van 60 euro er standaard op zit. Dit is tevens in tegenstelling met wat haar collega zei (wel limiet, maar alleen voor eu landen).

Mijn vraag is hoe ik dit nu kan aanpakken? Vodafone wil mij niet verder helpen, terwijl dit een erg fors bedrag is. Daarnaast vind ik het absurd dat er verschillende dingen worden gezegd met betrekking tot het limiet van 60.50.

meer
bunduk
bunduk
Vodafone verplicht waarschuwen bij hoge rekeningen?
Datum: vrijdag 23 mei 2014, 21:55
Trefwoorden: Mobiele telefonie, hoge rekening, Vodafone
Antwoorden: 3
Categorie: Elektronica & Telefonie - GSM's / mobieltjes
Bekeken: 137x

Vanaf welke maand/jaar zijn telefoonbedrijven als Vodafone verplicht te waarschuwen bij plotselinge hoge rekeningen voor mobiele telefonie?

meer
pris
pris
Hoge tandartsrekening: ruim 400 euro voor TWEE gaatjes???
Datum: donderdag 20 feb 2014, 17:04
Trefwoorden: Tandarts, hoge rekening, zonder medeweten van de patiënt
Antwoorden: 21
Categorie: Gezin & Gezondheid - Lichaamsverzorging
Bekeken: 936x

Mijn vriend is afgelopen oktober voor controle naar de tandarts geweest. Deze vertelde hem dat hij twee kleine gaatjes had die gevuld moesten worden. Omdat het boven en onder in de mond was, zou dit in twee behandelingen gedaan moeten worden. Nu kregen wij in november een enorme rekening en ik vraag me af of dit zomaar kan.

Ten eerste hebben we een rekening ontvangen voor een controleafspraak : 50.76
Daarna een rekening van het eerste gaatje:

- V13 Drievlaksvulling (45.89)
- V21 Etsen i.c.m. etsbare onderlaag t.b.v. composietvulling (21.60)
- A10 Geleidings-/infiltratie verdoving (13.50)
- V12 tweevlaksvulling (35.09)
- V20 Etsen t.b.v. composietvulling (10.80)
- V12 Tweevlaksvulling (35.09)
- V21 Etsen i.c.m. etsbare onderlaag t.b.v. composietvulling (21.60)
Is in totaal een rekening van 183.57 euro

Twee weken daarna moest hij voor het tweede gaatje komen:
- V12 Tweevlaksvulling (35.09)
- V21 Etsen i.c.m. etsbare onderlaag t.b.v. composietvulling (21,60)
- V13 Drievlaksvulling (45.89)
- V20 Etsen t.b.v. composietvulling (10.80)
- V13 Drievlaksvulling (45.89)
- M03 Gebitsreiniging, per 5 minuten (12.10)

Is in totaal een rekening van 192.97 euro.

In totaal dus voor controle + behandeling 427.30 kwijt.

We hebben hierover gebeld met de assistente die zegt dat er volgens het systeem 4 gaatjes zijn gevuld. Naar mijn mening mag dit nooit zomaar zonder overleg met de patiënt. En daarbij zijn er naar mijn vriends mening maar 2 gaatjes gevuld.

Hoe lossen we dit op. Want dit is natuurlijk een enorme klap met geld zo in één keer!

meer
malou_1986
malou_1986
help vage hoge rekening vodafone
Datum: dinsdag 23 jul 2013, 23:15
Trefwoorden: vodafone, hoge rekening, onverklaarbaar
Antwoorden: 12
Categorie: Elektronica & Telefonie - Aanbieders / abonnementen
Bekeken: 528x

Hallo,

Ik heb een rekening gehad van vodafone waar ik 120 euro boven mijn normale abonnement moet betalen.
Volgens vodafone had ik op 10 mei al 750mb verbruikt en op 11 mei was de rest van mijn 1 gb op.
Dus in de 2, 5 week daarna zou ik voor 120 euro aan data hebben verbruikt, en dat terwijl hij thuis standaard op wifi staat.
Het was overigens ook een leen toestel die ik gelijk aan wifi gekoppeld heb.
Nu vroeg ik aan vodafone om duidelijkheid over deze kosten, maar die kunnen ze me niet geven, daardoor heb ik gelijk het bedrag terug geboekt maar nu dreigen ze mijn abonnement morgen af te sluiten, dus heb ik weinig keus behalve te betalen.
Wat kan ik hier aan doen?
Want het is toch te gek voor woorden dat ik ergens voor moet betalen waar totaal geen duidelijkheid over is,
Ik hoop dat iemand advies heeft, alvast bedankt.

Danny & malou

meer
cmb
cmb
Tele2Mobiel rekent hoger DataVerbruik dan standaard Iphone5 data verbruik meting
Datum: woensdag 15 mei 2013, 17:52
Trefwoorden: Tele2, Mobiel abonnement, internet, bundel, dataverbruik, hoge rekening, geen antwoord, Tele 2, klantenservice
Antwoorden: 17
Categorie: Elektronica & Telefonie - Aanbieders / abonnementen
Bekeken: 982x

Normaal zou ik niet zo snel een bericht hier plaatsen, echter Tele2 Mobiel maakt het wel erg bont.

Sinds 1 maand een abonnement afgesloten met een Iphone5. Op 4 mei ontvang ik een bericht van Tele2: Uw datanundel voor deze factuurperiode is op. Geen probleem dacht ik. De Iphone5 meet het Gebruik Mobiele Data, dus die heb ik op 4 mei op reset gezet, zodat dit nul is. Dan kon ik goed in de gaten houden hoeveel ik verbruik. Vandaag op 15 mei is dit:
Verstuurd: 75.6MB en Ontvangen: 23.6 MB, totaal 99.2MB.

Bij Tele2 kosten dit per 1 MB, 0,15 eurocent. Dus totaal zou dit bij mij ongeveer 15 EURO zijn. Echter, via de Tele2 klanten'service' chat wist een beleefde mevrouw mij te vertellen dat dit mij al meer dan 46EURO had gekost. Even een snelle rekensom, is dit meer dan 300MB. Na een aantal kritische vragen aan mevrouw Bernadette van Tele2, werden mij een aantal standaard zinnen verstuurd en werd het gesprek beeindigd. (De mevrouw was toch niet zo beleefd als zij deed lijken aan het begin van het gesprek).

Goed, wat nu? Daar sta je dan als klant van Tele2. Hen maakt het niet uit dat je rekening niet klopt, het is in het voordeel van Tele2. Gek dat je nooit iemand hoort dat dit andersom is. Nu ben ik benieuwd hoe zij deze negatieve ervaring kunnen omdraaien in een tevreden klant, die eigenlijk hier een positief verhaal weer weergeven van een bedrijf die aangeeft om hun klanten te geven.

Makkelijke woorden opgeschreven door het management, alleen de follow-up moet nog blijken. Wie heeft ook deze ervaring met Tele2? Misschien leest Tele2 dit ook wel, ben erg benieuwd of zij ook buiten hun standaard werkpraktijken dit soort problemen kunnen oplossen, daarvoor selecteer je namelijk de juiste mensen bij een klantenservice, die een beetje buiten de kaders kunnen kijken om een klant tevreden te laten zijn en die je gebruikt als verdere ambassadeur.

meer
mevrouwjanssen
mevrouwjanssen
Vodafone abonnement €350,- te veel berekend over 2012
Datum: woensdag 15 mei 2013, 16:37
Trefwoorden: Vodafone, te veel betaald, hoge rekening, onterecht
Antwoorden: 8
Categorie: Elektronica & Telefonie - Aanbieders / abonnementen
Bekeken: 229x

Beste lezer,

ik heb een vraag aan jullie over hoe ik het beste kan handelen en hoe ik het beste mijn geld terug kan vragen.

Dit was mijn brief:

Vodafone
Afdeling SSV
Postbus 1500
6201 BM Maastricht

Beste meneer/ mevrouw,

Zojuist heb ik een gesprek gehad met een collega van u van de klantenservice over mijn hoge telefoonkosten. Hij heeft alles netjes voor mij bekeken en is tot de conclusie gekomen dat een jaar geleden mijn blackberry 350 bel sms web abonnement niet is overgezet naar de iphone 55 messaging abonnement. Ik heb hierdoor te veel betaald.
Ik heb destijds een iphone messaging 55 abonnement bij jullie besteld en die zou per post verstuurd worden. Er was toen een fout gemaakt, door mijn abonnement meteen om te zetten terwijl ik dus de iphone nog niet had en nog gebruik maakte van mijn blackberry (dit was bekend bij jullie). Ik heb hiervoor gebeld en het abonnement werd tijdelijk, tot de komst van de iphone, omgezet naar de blackberry abonnement. Er was mij gezegd om te bellen als de iphone er weer zou zijn. Dit heb ik gedaan op 17 maart in verwachting dat alles geregeld zou worden. Dit is dus niet het geval geweest.
Ik heb meer dan een jaar te veel betaald voor mijn abonnement en ik heb gebruikskosten gerekend gekregen die niet zouden mogen, aangezien er een ‘onbeperkt’ sms bundel bij de nieuwe iphone abonnement zat. Er zijn wel kosten gerekend voor te veel smsen.
Al met al verwacht ik nu dat deze kosten zo snel mogelijk aan mij terug zullen worden betaald. En dat jullie de afrekening met specificatie hierbij toe zullen voegen, zodat het voor mij duidelijk is wat er te veel is betaald.
Inmiddels is mijn abonnement nu omgezet naar het Red abonnement per 24 april 2013.
Ik hoor graag spoedig van u.


Dit is er teruggestuurd:

Geachte mevrouw,

Hiermee reageer ik op uw brief die wij op 26-04-2013 ontvangen hebben.

U geeft aan vorig jaar in maart uw abonnement te hebben verlengd. Omdat uw abonnement per direct is gewijzigd, heeft u contact opgenomen met onze klantenservice om nog gebruik te kunnen maken van uw Blackberry. Echter is uw abonnement nooit gewijzigd, nadat u de iPhone had ontvangen. U geeft aan teveel onterechte kosten te hebben gemaakt, omdat uw abonnement niet gewijzigd is naar een iPhone messaging 55.

Ik heb een en ander voor u nagekeken en die dat u uw abonnement op 16-03-2012 tijdelijk is gewijzigd, totdat u de iPhone zou ontvangen. U bent ingelicht om uw abonnement te wijzigen, zodra u de iPhone in ontvangst had genomen. Echter kunt u terugzien op de facturen dat uw abonnement niet overeenkwam. U had 14- werkdagen na de eerste factuur de tijd om te reageren. Wij hebben destijds niets van u vernomen, hierdoor is uw abonnement ook nooit gewijzigd naar een iPhone Messaging 55. Ik zie dat u op 24-04-2013 uw abonnement heeft laten wijzigen naar een Vodafone Red abonnement.
Het spijt me u niet postiever te kunnen berichten. Ik ga er van uit u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Harry Odenhoven
Directeur Klantenservice

Vodafone zegt hierbij dus dat ze mijn teveel betaalde kosten niet terug zullen geven, omdat het mijn verantwoordelijkheid is.

Ik heb alles gedaan, wat zij mij gevraagd hebben te doen. Ik ging er van uit dat toen ik belde, zij het abonnement voor mij zouden wijzigen. Als leek weet ik niet dat mijn abonnement niet is omgezet en uit 'mijn vodafone' overzicht is dit ook niet duidelijk te herkennen.

Help!

meer
fan denise
fan denise
Hoge rekenings Vodafone Data
Datum: vrijdag 19 apr 2013, 08:39
Trefwoorden: Vodafone, slechte service, hoge rekening
Antwoorden: 8
Categorie: Elektronica & Telefonie - Aanbieders / abonnementen
Bekeken: 505x

Goedemorgen,

Ik wil hier graag toch mijn verhaal kwijt over mijn rekening van Vodafone.

Ik ben nu ongeveer 3 jaar bij Vodafone, en heb nog nooit problemen gehad met Vodafone. Tot een paar maanden geleden. Ik kreeg een rekening van € 687,-. Ik schrok heel erg en vroeg mij af waarom de rekening zo ontzettend hoog was. Ik zag dat het door mijn dataverbruik kwam. Er zaten veel sessies tussen van 12 of 13 uur. Dit is onmogelijk, omdat ik een werkend persoon ben van 38 uur per week. Vraag mij dan af hoe je zo lang achter elkaar op internet zou kunnen zitten???!!

Opeens schoot mij iets te binnen; ik wilde een tijdje geleden een whatsapp gesprek naar mijn mail versturen. heb dit ook gedaan, maar vond dat mijn batterij wel erg snel ging. IK zag dat hij na twee weken dus nog steeds bezig was met versturen. Zonder dat ik dit wist.

Vodafone heeft mij 1 keer een sms gestuurd met de tekst; u heeft nog 125MB over van uw tegoed. Voor de rest nooit meer een melding gekregen dat ik flink over mijn bundel heen ging. Na veel contact met Vodafone over de telefoon, konden zij mij alleen helpen door mij alleen eenzijdig af te sluiten, ik kon dus niet meer bellen en moest betalen in 10 termijnen van € 124,-.

Nou wil het lot dat ik mijn telefoon kwijt raak op een hele vervelende wijze. Ook mijn simkaart is dus weg. Dus ik naar de Vodafone winkel om een nieuwe simkaart aan te vragen. Die krijg ik dus niet, omdat ik nog een rekening open hem staan en is een nieuwe simkaart geblokkeerd.

Dit is dus precies de reden dat ik mijn verhaal hierover kwijt wil. Nou zou ik elke maand afbetalen voor een rekening waar ik niks aan kan doen en dan zou ik ook nog geen eens gebruik kunnen maken van mijn nummer. Gebruik nu al twee weken een pre-paid kaart.

Nou heb ik gehoord dat er veel klachten zijn over Vodafone, daarom voor mij nog meer reden om aan de bel te trekken.

Wat kan ik hiermee? Is een klacht indienen bij Opta iets?

Met vriendelijke groet Fanny

meer
hannekevanolst
hannekevanolst
Hoge rekening Vodafone
Datum: dinsdag 9 apr 2013, 15:22
Trefwoorden: vodafone, hoge rekening
Antwoorden: 3
Categorie: Elektronica & Telefonie - Aanbieders / abonnementen
Bekeken: 344x

Na de uitzending van 2 februari over hoge kosten voor datagebruik dacht ik gespaard te zijn, maar helaas.

Mijn factuur voor maart bedraagt 272,35 euro, terwijl mijn abonnement 30 euro is. Ik heb gebeld naar de klantenservice, en die geven aan dat er een webpagina 7 uur lang heeft opengestaan. Die avond heb ik inderdaad iets opgezocht op de site van een reisorganisatie, maar daarna ging ik naar de bioscoop en is de pagina dus niet ververst en heeft hij ook niet geupdate of dergelijke. En als een webpagina openstaat maar niet veranderd verbruik je geen data. Bovendien zou 3GB aan data bijna onmogelijk zijn om op te halen. Dan zou ik wel heel veel youtubefilmpjes bekeken moeten hebben, wat ik nooit doe.

Deze rekening klopt dus niet, ook heb ik geen waarschuwend smsje ontvangen, al staat dit wel in het systeem volgens de klantenservice. Het is dus voor mij onmogelijk om te bewijzen dat ik die data niet gebruikt heb, omdat Vodafone in verband met de privacywet niet kan tonen waaraan ik die data heb verbruikt. Vodafone mag best komen kijken in mijn inbox en zien dat ik dat waarschuwende smsje niet heb ontvangen, maar het is natuurlijk ook onmogelijk voor mij om te bewijzen dat ik hem niet heb ontvangen.

Het is mijn woord tegen hun woord. Ik heb al gemaild naar het webcareteam, maar zei konden niets anders zeggen dan de klantenservice ook al had gezegd aan de telefoon. 272 euro is voor mij als student een enorm bedrag. Ik hoop dat hier een oplossing voor gevonden kan worden.

meer
gasselt
gasselt
verhoging vastrecht bij vervanging watermeter
Datum: dinsdag 5 mrt 2013, 23:00
Trefwoorden: watermeter, vastrecht, bezwaar, waterschap, verhoging
Antwoorden: 2
Categorie: Geldzaken & Recht - Prijsverhogingen
Bekeken: 210x

Wij kregen een bericht dat onze watermeter (nu 2,5m3/h) vervangen gaat worden. De nieuwe meter wordt echter 1,5m3/h. Voor de 2,5m3/h gaat men vervolgens meer vastrecht betalen dan nu het geval is (+58%). Kan dit zomaar, kunnen we hier bezwaar tegen maken? Uit hun calculatiemodel komt het advies "2,5 m3/h behouden", dit hebben wij in onze situatie ook nodig.

meer
franje
franje
Hoe haal ik mijn recht bij Vodafone
Datum: donderdag 28 feb 2013, 15:11
Trefwoorden: vodafone, hoge rekening, belachelijk, geen reactie, Intrum Justitia
Antwoorden: 11
Categorie: Elektronica & Telefonie - Aanbieders / abonnementen
Bekeken: 352x

Omdat ik ik nog in de financiele afwikkeling zat van mijn bedrijfsbeeindiging en ik geen foute ( lees dure ) fout wou maken voor mijn Ipad abonnement heb ik telefonisch advies ingewonnen bij Vodafone. Uitgelegd dat ik het abonnement uitsluitend voor Internet en o.a. uitzending gemist wilde gaan gebruiken. Hierop heeft de Vodafone medewerksters mij het Tablet Sim Only Start geadviseerd en deze heb ik afgesloten.
Half oktober kreeg ik de eerste factuur van Vodafone. Ik schrok mij dood. Het was een bedrag van € 674.80. ( € 652,- data verkeer Internet ) Hierop direkt het abonnement beeindigd , maar het kwaad was al geschied. Ook over de lopende periode was de rekening inmiddels opgelopen tot € 800,- . Juist om dit soort onverwacht hoge rekeningen te voorkomen had ik mij laten adviseren door een medewerkster van Vodafone. Op 21 oktober ook gelijk gevraagd om een kopie van de opname van het verkoopgesprek.
Vervolgens van Vodafone HELEMAAL niets meer gehoord, totdat ik zonder enige voorafgaande waarschuwing van Vodafone , een schrijven ontving van het incassoburo Intrum Justitia , waarin stond aangegeven dat de vordering aan heb was overgedragen en het te incasseren bedrag was verhoogd met € 226.66 incassokosten.
Hierna diverse malen met zowel Vodafone als Intrum Justitia kontakt gehad om een kopie van het telefonische verkoopgesprek te krijgen. Na vele brief/mailwisselingen uiteindelijk een kopie van het papieren kontrakt gekregen, maar nog steeds geen kopie van het telefoongesprek. Ook van beide partijen GEEN enkele andere reactie. Men dreigt nu met een gerechtelijke procedure. ( kosten € 375,- )
Het is voor mij onmogelijk dit allemaal te betalen. Juist om dit soort zaken te voorkomen had ik telefonisch advies ingewonnen bij Vodafone.

Hoe moet ik hierin nu verder handelen?
Had Vodafone vanuit een soort zorgplicht mij niet moeten berichten, dat de kosten van Internet gebruik wel erg hoog opliepen t.o.v. mij abonnement?
Waarom reageert Vodafone op GEEN ENKEL schrijven ?
Klopt het dat er van de verkoopgesprekken opname`s gemaakt moeten worden ter bevestiging van de gemaakte afspraken/belofte`s ?

Ik hoop, dat u mij kunt helpen want ik ben ten einde raad.

Met vriendelijke groet,
Franje

meer