jeroeningmar
door jeroeningmar Jul 28, 2010 om 21:54
Computers & telefonie

Waarom krijg ik als 'oude' Digitenne-klant geen tuner te leen van KPN?

Een jaar of zes geleden heb ik Digitenne aangeschaft, destijds voor 9 euro per maand exclusief decoder. Die moest ik zelf kopen, voor 150 euro. Maar nu is dat ding dus stuk.

Sinds jaren al krijg je bij KPN een digitale ontvanger in bruikleen bij een Digitenne-abonnement – inmiddels 8,50 euro per maand, maar het is nog goedkoper geweest. Dus ik ben bij de KPN-winkel op de Lijnbaan gaan vragen of ik niet zo'n bruikleentuner kan krijgen, die immers standaard bij het abonnement hoort maar die ik nooit nodig heb gehad. De jongen in de winkel had maar twee mogelijkheden: een nieuwe ontvanger kopen voor 69 euro of een nieuw Digitenne-abonnement afsluiten, inclusief decoder en 25 euro aansluitkosten. Hij was het met me eens dat het misschien raar is om als bestaande klant aansluitkosten te moeten betalen, en hij raadde me aan om de klantenservice te bellen, want er zou vast wel een coulanceregeling zijn.

Nou, niet dus: de mevrouw aan de telefoon durfde het alleen nog wel wat botter te zeggen. Als ik mijn abonnement wil behouden, dan kan ik een ontvanger huren tegen extra betaling. "Maar dan bent u voordeliger uit als u er een koopt", suggereerde de mevrouw nog. Ze vergeleek het zelfs met een telefonieabonnement, waarbij je ook geen recht hebt op een nieuwe telefoon als de oude het heeft begeven. Het hielp niet dat ik zei dat het niet hun, maar mijn eigen apparaat was dat het had begeven.

Ligt het nou aan mij dat ik van de houding van KPN helemaal niets begrijp? Of lijkt het er inderdaad op dat ze vastgelopen zijn in bureaucratie en liever geen klanten meer willen?

10012 19 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edwardus
door edwardus - Jul 28, 2010 om 22:00
6844 Antwoorden / 14 Vragen
0

Het is helemaal niet zo vreemd dat bedrijven wel nieuwe klanten willen lokken met cadeautjes, maar bestaande klanten hoeven ze niet te pamperen, want die zijn al binnen. Dit gebeurt bijv. ook bij internet- en telefonie-abonnementen. Je kunt er dus voor zorgen dat je een nieuwe klant wordt door op te zeggen. Misschien schrikken ze daar alsnog van en zijn ze bereid te onderhandelen over klantbehoud.

jeroeningmar
door jeroeningmar - Jul 28, 2010 om 22:35
16 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik zou het ook niet erg vinden om een nieuw abonnement te nemen, maar dat moet voor bestaande klanten toch zonder aansluitkosten kunnen? Die heb ik destijds namelijk allang betaald.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jul 29, 2010 om 00:22
3809 Antwoorden / 46 Vragen
0

Dag Jeroen,

Waarom koop je bij een elektronicazaak niet gewoon een DVB-T ontvanger, want daar kun je gewoon Digitenne mee ontvangen. De goedkoopste die ik gezien heb kostte €15,-. Deze heeft geen cardslot om commerciële bagger te ontvangen. Met cardslot voor bagger zijn ze een paar tientjes duurder.

Hardware ERror MAN.

jeroeningmar
door jeroeningmar - Jul 29, 2010 om 14:45
16 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bij de Aldi heb ik een DVB-T usb-stickje gekocht voor de pc/laptop. Een geweldig ding trouwens, helemaal in combinatie met de Funke binnenantenne die ik destijds bij mijn ontvanger geleverd kreeg. Voor nog geen 20 euro wordt je computer een digitale tv met opnamefunctie. Je hebt ook de mogelijkheid om de tv in een los venster te bekijken, dat je in een hoek van het scherm op de voorgrond kunt houden tijdens het werken. En: vrij van commerciële bagger. :-)

Dat neemt niet weg dat ik nog steeds betaal voor een Digitenne-abonnement zonder kastje. Ik denk dat ik het advies van Edwardus opvolg en gewoon een opzeggingsbrief verstuur waarin ik het verhaal nog eens uitleg. Wie weet komt KPN dan alsnog met een sympathieke oplossing op de proppen.

stacey
door stacey - Jul 29, 2010 om 15:40
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

---Digitenne aangeschaft, destijds voor 9 euro per maand exclusief decoder. Die moest ik zelf kopen, voor 150 euro. Maar nu is dat ding dus stuk---

--Dat neemt niet weg dat ik nog steeds betaal voor een Digitenne-abonnement zonder kastje--

Paar jaar geleden internetaansluiting genomen, pc om er gebruik van te kunnen maken moest ik zelf kopen, en nu is het @#$%ding stuk en betaal ik nog steeds in interetabonnement..............

Ff zeiken, misschien krijg ik sympathieke oplossing van ze afgeperst .............DUH

jeroeningmar
door jeroeningmar - Jul 29, 2010 om 16:20
16 Antwoorden / 1 Vragen
0

@stacey:

Dat is niet zo'n handige vergelijking. Een pc krijg je niet in bruikleen bij een internetaansluiting – wel een modem. Van XS4ALL heb ik vorig jaar nog een nieuw modem gekregen bij een contractverlenging. Maar daarvoor hoefde ik geen aansluitkosten te betalen.

Ik vraag KPN niet om een nieuwe tv, maar om een ontvanger in bruikleen die standaard bij een Digitenne-abonnement wordt geleverd. Dat staat hier: "De Digitenne Single Tuner is geschikt voor alle televisies. Je krijgt deze gratis bij je Digitenne abonnement."

stacey
door stacey - Jul 29, 2010 om 16:55
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

[quote=jeroeningmar schreef op donderdag 29 jul 2010, 16:20]die standaard bij een Digitenne-abonnement wordt geleverd. Dat staat hier: "De Digitenne Single Tuner is geschikt voor alle televisies. Je krijgt deze gratis bij je Digitenne abonnement."

Dat geldt Nu / voor nieuwe abo`s en dat geldt dus Niet voor jou.............
Jij hebt een abo Zonder en je ben dus zelf verantwoordelijk voor vervanging tenzij je een nieuw abo neemt met de daarbij komende kosten (en die zijn er natuurlijk niet voor niets..............dat `gratis` ding betaal je op die manier ook).

Gewoon zelf andere halen nu dus.

jeroeningmar
door jeroeningmar - Jul 29, 2010 om 19:24
16 Antwoorden / 1 Vragen
0

Nogmaals: ik vind het op zich geen probleem om een nieuw abonnement te nemen. Formulier invullen? Nieuwe smartcard? Contractsduur van een jaar? Geen punt. Maar daar ga je bij bestaande klanten toch geen aansluitkosten voor rekenen?

Overigens betaal je met die kosten de ontvanger niet: die wordt namelijk niet je eigendom. Het gebruik van de ontvanger zit in de abonnementsprijs verdisconteerd. Sinds KPN die kastjes uitgeeft heb ik wel dezelfde abonnementsprijs betaald als nieuwe klanten, maar zonder dat ik daarvoor een ontvanger heb hoeven lenen. Dan mogen ze toch wel wat coulanter zijn?

De vergelijking met de telefoons gaat ook alweer niet op: aan het eind van je contractsduur kun je namelijk verlengen en krijg je daar een nieuw toestel bij, maar hoef je niet opnieuw aansluitkosten te betalen.

stacey
door stacey - Jul 29, 2010 om 20:22
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

Hoe je het ook wendt of keert, jouw contract is Zonder en je hebt dus niets te eisen...........

Kun je wel tegen mij gaan zitten zagen en rode duimen uitdelen
maar ik heb je abo-vorm en voorwaarden ook niet gemaakt...........

Vragen staat vrij maar zeggen ze Nee dan is het Nee, ze staan gewoon in hun recht en dan heb je gewoon pech.

jeroeningmar
door jeroeningmar - Jul 29, 2010 om 20:49
16 Antwoorden / 1 Vragen
0

Beste Stacey,

Ik heb slechts je eerste reactie een rode duim gegeven. Die vond ik weinig opbouwend qua inhoud en toonzetting. Je laatste reactie trouwens nog minder, maar ik blijf niet aan de gang. Misschien zijn er andere stemmers actief? Ik zie dat er ook op mijn reacties wordt geplust en gemind. En wat dat zagen betreft: je kiest er zelf voor om te reageren.

Bij Digitenne heb je geen verschillende abonnementsvormen. Er is niet zoiets als een "contract zonder" of iets van die strekking. Ik heb gewoon een Digitenne-abonnement en sinds een aantal jaren krijgen klanten daar een kastje bij te leen. Alleen heb ik dat nooit opgehaald, want ik had het niet nodig.

Het gaat mij erom dat je bestaande klanten niet kunt vragen extra kosten te betalen om klant te (kunnen) blijven, louter omdat je proces zo is ingericht. Als je mijn vraag en de antwoorden op anderen goed gelezen had, was dat je trouwens allang duidelijk geweest.

stacey
door stacey - Jul 29, 2010 om 21:02
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

[edit - off-topic- de redactie]

jeroeningmar
door jeroeningmar - Jul 29, 2010 om 21:15
16 Antwoorden / 1 Vragen
0

[edit - off-topic - de redactie]

invalide
door invalide - Jul 29, 2010 om 21:59
787 Antwoorden / 5 Vragen
0

Marktplaats;

Reparatie of ruilen vanaf €10,- dus eigen apparaat.

Verder apparaten zonder kaart dus je oude houden voor €29,- dus kijk daar eens en er worden voldoende aangeboden die vaak gekocht worden voor mensen die zonder maandelijkse meerprijs een 2e of 3e kaart nemen voor slaapkamer... en vaak is er misbruik omdat ze niet controleren of die slaapkamer wel in 1 huis is...
Dus zo kun je KPN terug pakken.

stacey
door stacey - Jul 29, 2010 om 22:05
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

[edit - off-topic- de redactie]

jeroeningmar
door jeroeningmar - Jul 29, 2010 om 22:23
16 Antwoorden / 1 Vragen
0
stacey
door stacey - Jul 29, 2010 om 22:41
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

[edit - off-topic - de redactie]

jeroeningmar
door jeroeningmar - Jul 29, 2010 om 22:48
16 Antwoorden / 1 Vragen
0

[edit - off-topic - de redactie]

comecme
door comecme - Apr 23, 2012 om 21:05
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Mijn tuner heeft het zojuist ook begeven. Ik had 'm reeds vier jaar in m'n bezit. Destijds aangeschaft voor € 90,- die ik via een aanbieding later weer heb teruggehad. Maar goed, een eigen kastje dus dat nu kapot is. De garantietermijn was twee jaar en is dus al lang voorbij.

Gebeld met de klantenservice. Als ik de dame goed begrepen heb krijg ik voor € 10,- nu een nieuw kastje, wat ik dan in bruikleen heb. M'n abonnementsprijs blijft gewoon € 9,- per maand. Ze had het over een korting van € 4,-. Dat is waarschijnlijk een korting op de abonnementsprijs. Normaal kost een tweede tuner € 4,- per maand, maar aangezien ik nog geen huurtuner had krijg ik dat bedrag weer terug als korting. Het bedrag van € 10,- betreft verzendkosten. Ik had ook langs een van de winkels kunnen gaan om het kastje zelf op te halen.

Kortom: als het zo loopt als ze mij heeft uitgelegd ben ik tevreden met de oplossing.

dirck
door dirck - Apr 23, 2012 om 22:11
3201 Antwoorden / 3 Vragen
0

[quote=comecme schreef op maandag 23 apr 2012, 21:05]Kortom: als het zo loopt als ze mij heeft uitgelegd ben ik tevreden met de oplossing.
KPN kennende loopt het nooit zoals het lopen moet.

Beter had je op Marktplaats kunnen kijken voor een Digitenne tuner, ze worden te kust en te keur en voor een appel en een ei aangeboden, omdat een heleboel mensen overstappen op Interactieve TV bij hun internet aansluiting.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hansie1947 - Mar 28, 2024 om 13:13
Vrije tijd & tuin

Vriendenloterij stoppen lukt niet

Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer

wh
whitehat - Mar 28, 2024 om 09:48
Geldzaken & recht

Opzeggen lidmaatschap FVD

Beste lezers,

Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus ... Lees meer

Wa
Walter Spangenberg - Mar 26, 2024 om 16:53
Huishouden & energie
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582)   Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer