populaire vragen

verstopping standleiding
ruitermrde
ruitermrde
Datum: zondag 17 jun 2007, 20:45
Trefwoorden:
Antwoorden: 12
Categorie: Geldzaken & Recht - Juridisch advies
Bekeken: 2582x

Beste experts,
Ik woon op de eerste verdieping van een koopflat met boven mij nog 3 verdiepingen. Afgelopen weken is een tweetal keren de Riool Reinigings Service (RRS) langsgeweest om een ontstopping te verwijderen die zich in de standleiding bevond.De eerste keer bevond de verstopping zich in de standleiding tussen de woning van mijn bovenburen en mijn eigen woning. Omdat mijn bovenburen op vakantie waren en er bij mij lekkage via het plafond optrad, heb ik de RRS gebeld en de kosten betaald van het ontstoppen.De tweede keer bevond de verstopping zich dieper in het liggende gedeelte van de afvoer buiten mijn woning en heb ik wederom de RRS moeten bellen om de verstopping te verwijderen. Ook deze keer heb ik de kosten betaald.Ik heb daarop de VVE verzocht de door mij gemaakte kosten aan mij terug te betalen. De VVE is echter van mening dat ze dat niet hoeven te doen omdat zij vinden dat 'de veroorzaker' moet betalen. Het probleem is nu juist dat 'de veroozaker' niet is aan te wijzen. Al mijn bovenburen ontkennen dat ze zaken door het toilet spoelen die er niet in thuis horen (terwijl er toch diverse tampons en maandverbanden uit de afvoer kwamen).
Mijn vraag is nu: bij wie moet ik zijn om de door mij gemaakte kosten te claimen? Het kan toch niet zo zijn dat wanneer mijn bovenburen zaken door het toilet spoelen die een verstopping veroorzaken, ik steeds voor de kosten kan opdraaien.
Met vriendelijke groet,
Miro de Ruiter

meer
Heb ik recht om mijn contract te ontbinden bij KPN/Hi?
matthijsdegr
matthijsdegr
Datum: zaterdag 18 sep 2010, 19:50
Trefwoorden: KPN, Hi, abonnementen
Antwoorden: 33
Categorie: Elektronica & Telefonie - Aanbieders / abonnementen
Bekeken: 2581x

Hallo,

naar aanleiding van de uitzending van 18-09-2010 zit ik met de vraag: Heb ik recht om mijn contract te ontbinden bij KPN/Hi? Want ik heb een contract afgesloten vorig jaar september (2 jarig contract). Ik merkte al sinds januari 2010 dat mijn bundel binnen 2 weken al op was i.p.v. 4 weken. Nu ik dit weet wil ik per direct weg bij KPN/Hi. Dit is geen stijl! Dit is niet eerlijk tegen over de mensen die al een abonnement hadden lopen bij KPN. Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden.

m.v.g.

Matthijs de Graaf

meer
Handbagage bij Easy Jet
happyh
happyh
Datum: woensdag 14 aug 2013, 14:36
Trefwoorden: vEasyJet handbagage
Antwoorden: 18
Categorie: Auto & Vervoer - Openbaar vervoer
Bekeken: 2581x

Wat is de consequentie van net iets te grote handbagage? D.w.z. Hoe moet ik dat interpreteren? EasyJet zegt daarover (ingekort): U mag ÉÉN stuk handbagage meenemen van 50 x 40 x 20 cm. U mag gerust zonder extra kosten een groter stuk handbagage meenemen met een maximale afmeting van 56 x 45 x 25 cm, inclusief handvatten en wielen. Houd er alleen rekening mee dat deze op volle vluchten mogelijk alsnog moet worden verplaatst naar het ruim. Wat ik zo graag wil weten is: moet ik daarvoor dan alsnog de (verhoogde!) kosten voor het inchecken van ruimbagage betalen. Vooraf is dat € 28,- voor 20 kg maar wat nu als mijn kosteloze handbagage tussen de 50 en de 56 cm is en het ìs vol?????

meer
Moeizaam schakelen naar 1 en 2
drees
drees
Datum: maandag 8 jan 2007, 21:34
Trefwoorden:
Antwoorden: 15
Categorie: Auto & Vervoer - Overig
Bekeken: 2581x

Onze auto schakelt heel moeizaam in zijn 1 en/of 2. In de zomer heb ik hier geen last van. In de winter wanneer het koud is doet het probleem zich voor, maar dan ook niet altijd. Het is zeer wisselend. Soms krijg ik de versnelling bijna niet in zijn 1, eerst naar 3 dan naar 2 en dan naar 1 is dan de oplossing. Het volgende moment kan de versnelling bij wijze van spreken met 1 vinger in zijn 1 worden gezet. Ook al naar de garage geweest. Die heeft er voor 100 euro nieuwe olie ingegooid, maar dit helpt niets. Wie weet wat het probleem is?

meer
DHL laptop kwijtgeraakt
bartverbeet93
bartverbeet93
Datum: dinsdag 22 feb 2011, 21:18
Trefwoorden: Acer, laptop, DHL, kwijt
Antwoorden: 5
Categorie: Geldzaken & Recht - Overig
Bekeken: 2580x

Geachte Heer/Mevrouw,

23 November 2010 heb ik mijn Acer laptop ter reparatie opgestuurd naar het Acer Repair Centre in Duitsland. De laptop is, na ontvangst van een e-label en na het maken van een afspraak voor het afhalen, hierheen gestuurd met UPS.

Na er een tijd lang niks meer van te hebben gehoord, ben ik gaan bellen naar het Acer Contact Centre. Deze vertelde mij dat de laptop was gerepareerd en naar mij was verstuurd.

Toen ik na een week nog niks had ontvangen, ben ik weer gaan bellen. Ik heb wekenlang hierheen gebeld, tot ik na vele verschillende medewerkers met vele valse beloftes (bijv. niet terugbellen zoals ze hadden beloofd) eindelijk iemand aan de lijn kreeg die ging opzoeken waar mijn laptop was gebleven. Toen ik, nadat er weer een week verstreken was zonder iets te horen, de hoop bijna had opgegeven, kreeg ik op 27 januari 2011 een mailtje waarin hetvolgende stond:

"Ik hoorde van mijn collega dat het onderzoek naar uw mobiele telefoon ongeveer twee weken in beslag neemt.Daarna moet er duidelikjkheid zijn zodat in geval van verlies overgegaan kan worden tot vervanging of restitutie van uw systeem. "

Een kleine twee weken later kreeg ik inderdaad een brief thuisgestuurd van DHL, waarin mij werd gevraagd aan te geven of ik het pakketje, mijn laptop, had ontvangen. Deze brief heb ik vorige week donderdag, 15 februari, teruggestuurd in de retourenvelop met de mededeling dat ik de laptop niet heb ontvangen. SIndsdien heb ik niks meer gehoord.

Ik zou graag willen weten wie er nu aansprakelijk is en waar ik recht op heb.


Alvast bedankt,

Bart Verbeet.

meer
tickets
marion22
marion22
Datum: vrijdag 29 okt 2010, 10:53
Trefwoorden:
Antwoorden: 23
Categorie: Geldzaken & Recht - Betalen
Bekeken: 2580x

ben gisteren naar holiday on ice geweest.
heb de tickets thuis gestuurd gekregen 1 dag van te voren.
op de tickets stond een prijs van € 45 per kaartje.
heb in totaal €164 euro moeten betalen aan kosten weet ik waaraan.
kan dit?

meer
Geld lenen kost geld + 0% rente
mjvanderwerf
mjvanderwerf
Datum: woensdag 14 sep 2011, 18:26
Trefwoorden: lenen, rente
Antwoorden: 21
Categorie: Geldzaken & Recht - Lenen
Bekeken: 2580x

Hallo,
ik zie wel eens in een advertentie ;
a. 0% rente
en ook
b. Pas op ! Geld lenen kost geld !
Hoe is dat te rijmen ?
MJ.

meer
contributie verhoging
dorienderks
dorienderks
Datum: woensdag 29 feb 2012, 01:49
Trefwoorden:
Antwoorden: 3
Categorie: Geldzaken & Recht - Prijsverhogingen
Bekeken: 2579x

Mag een vereniging de contributie verhogen met 25 % of is dat niet een beetje TE gortig

meer
Vodafone Veranderd Acties Voortijdig
rubman
rubman
Datum: woensdag 22 mei 2013, 09:32
Trefwoorden: Vodafone, Actie, Korting
Antwoorden: 10
Categorie: Elektronica & Telefonie - Aanbieders / abonnementen
Bekeken: 2579x

Vodafone heeft per 2 mei een aantal Belcompany winkels omgebouwd tot Vodafone winkels waarbij er een "Feestelijke" openingsactie gehouden werd.
Deze actie zou nog enkele weken aanhouden bij opening van de nieuwe winkels, echter heeft Vodafone besloten om deze actie voortijdig te wijzigen. Dit staat echter nergens vermeld in de voorwaarden en daarnaast hebben meerdere medewerkers van Vodafone beloftes gemaakt richting potentiële klanten om rustig te wachten om van dezelfde actie bij een winkel in de buurt gebruik te kunnen maken aangezien er erg veel mensen op de actie af komen.
Deze mensen is dus iets beloofd wat vervolgens niet waargemaakt kan worden en Vodafone verschuilt zich achter het feit dat het bij een winkel op één moment uit de hand is gelopen.
In hoeverre mag Vodafone dit zomaar doen, aangezien het voortijdig wijzigen van de actie nergens in de voorwaarden naar buiten is gebracht en er daadwerkelijk beloftes gemaakt zijn naar personen die ze nu niet meer nakomen.

Voor meer informatie is er op het Vodafone Forum een topic gaande betreffende deze actie.
Vodafone Topic

meer
Bel minuten
vledderheks
vledderheks
Datum: dinsdag 1 nov 2011, 08:24
Trefwoorden: Belbundels
Antwoorden: 9
Categorie: Elektronica & Telefonie - GSM's / mobieltjes
Bekeken: 2578x

Waarom moet je van tevoren een belbundel hebben.
Je kan toch ook gewoon afrekenen aan het eind van de maand wat je hebt verbeld. Ik heb toch ook geen boodschappen bundel bij de supermarkt.
Of ze moeten een belbundel maken waar je dan de hele maand van kunt bellen ongeacht hoeveel of hoelang in Nederland. Als je naar of uit het buitenland belt komen er wel kosten overheen. die je dan aan het eind van de maand afrekend.

meer