populaire vragen

klacht Uggs
klaarcup
klaarcup
Datum: maandag 12 jan 2009, 12:20
Trefwoorden:
Antwoorden: 5
Categorie: Levensmiddelen & Voeding - Warenhuis
Bekeken: 1825x

Op 8 oktober heb ik in Haarlem, bij schoenenzaak Bojangles, een paar Uggs gekocht voor 280 euro. Dit is voor mij een groot bedrag, maar ik vond de schoenen erg leuk en ze zouden lang meegaan.
De eerste weken heb ik ze weinig aangehad, het was buiten nog te warm. Toen ik ze een aantal weken had gedragen, begon het bont aan de binnenkant van de hiel los te laten. Op 28 november heb ik mijn schoenen naar Bojangles gebracht om ze te laten maken. Het zou maximaal 1,5 week duren. Na een paar keer bellen en 2,5 week verder kreeg ik eindelijk mijn schoenen weer terug. Helaas was er niet alleen nieuw bont ingezet, maar ook een stukje leer, waardoor de schoenen een maat kleiner waren geworden. Ik heb ze 2 dagen geprobeerd, maar ik kreeg blauwe tenen en heb de schoenen op 18 december weer naar de winkel gebracht. Ze zouden werderom naar de Repair Service worden gestuurd.
Inmiddels is het 4 weken later, en heb ik nog steeds mijn schoenen niet terug. De koudste dagen zijn geweest, en ik heb geen gebruik kunnen maken van mijn warme Uggs. Ik heb de winkel weer gebeld, maar zij zeggen dat zij er niets aan kunnen doen, dat het bij de Repair Service ligt.
Wat ook nog meespeelt: mijn schoenen zijn in heel Nederland uitverkocht, dus ik kan geen nieuwe krijgen.
Wat zijn mijn rechten en is het redelijk en acceptabel dat het allemaal zo lang duurt? Kan ik mijn geld terug eisen?

meer
vergeelde kunststof
miekmol
miekmol
Datum: dinsdag 8 jan 2008, 08:06
Trefwoorden:
Antwoorden: 3
Categorie: Huis & Tuin - Keuken
Bekeken: 1824x

Wie weet hoe ik vergeelde kunststof weer wit kan krijgen?
Ik heb een vrieskast waar een magnetron op heeft gestaan. De bovenkant is voorzien van een kunststofblad. Dit is erg geel geworden net als de rand waar de knopjes e.d. op zitten. Ik heb geprobeerd met chloor en commandant om dit weer wit te krijgen maar dit was tevergeefs.
Alle goede tips zijn zeer welkom.
groetjes Miekmol

meer
ik krijg mijn betaalde bestelling niet
sipat
sipat
Datum: zaterdag 12 jun 2010, 10:30
Trefwoorden: wel betaald, geen levering
Antwoorden: 26
Categorie: Huis & Tuin - Overig
Bekeken: 1824x

ik heb bij GJKOI via internet een Oase Aqua Oxy 2000 pomp besteld en betaald, maar ze leveren niet. Op mail krijg ik geen antwoord en via telefoon moet ik inspreken en beantwoorden dan niet.
ik heb een bewijs van de bank dat ik betaald heb.
wat kan ik nog doen?

meer
wat is uw ervaring met het UWV?
zebravink
zebravink
Datum: zaterdag 30 jun 2012, 21:42
Trefwoorden: UWV
Antwoorden: 14
Categorie: Geldzaken & Recht - Overheid/gemeenten
Bekeken: 1824x

wat is uw ervaring met het UWV?

meer
Hoe krijg je spermavlekken uit (hoes)lakens?
cutieke
cutieke
Datum: vrijdag 31 jul 2009, 15:49
Trefwoorden:
Antwoorden: 3
Categorie: Gezin & Gezondheid - Overig
Bekeken: 1824x

Heeft iemand tips voor mij? Met "gewoon" op  60 graden wassen met waspoeder voor de witte was en laten inwerken met "vlekkentovenaar" of met afwasmiddel heeft niet geholpen
Alvast bedankt. -;)

meer
glasvezel recht of niet
karinhout
karinhout
Datum: donderdag 17 okt 2013, 17:30
Trefwoorden: glasvezel cogas
Antwoorden: 11
Categorie: Computers & Internet - Overig
Bekeken: 1823x

Er is bij ons de verwachting gewekt dat wij in aanmerking kwamen voor glasvezel.
Nu geeft de cogas aan dat er geen toezeggingen zijn gedaan en de aansluiting er niet zal komen. De cogas heeft hier saneringswerkzaamheden verricht in de straat. Hierop hebben we na samenspraak met cogas een brief gestuurd met het verzoek voor glasvezelaansluiting. De brief is nooit beantwoord. Men gaf aan dat de intentie er was en dat er alwel een glasvezelbuis zou worden gelegd. Er werd verzocht contact te zoeken op een later tijdstip.
Vervolgens geeft men aan dat er geen glasvezel komt.
Men zal een bevestiging sturen dat we er niet voor in aanmerking komen dat er geen toezeggingen zijn gedaan.
Vreemd toch wel een buis leggen in je straat en vervolgens aangeven we hebben nooit iets beloofd.
Ik heb gevraagd om een schriftelijke bevestiging. Als het goed is ontvang ik deze op korte termijn.

Ik zoek antwoord op de volgende vragen;
waar kan ik dit geschil voorleggen?
Hoe staan de kansen t.a.v. recht op glasvezel?
Mag men inderdaad je vertrouwen wekken en vervolgens op het standpunt staan u heeft hierop geen recht?

Graag reacties

meer
zware van nelle shag
lexgensen
lexgensen
Datum: maandag 27 jun 2011, 18:00
Trefwoorden:
Antwoorden: 9
Categorie: Levensmiddelen & Voeding - Overig
Bekeken: 1823x

Ik weet eigenlijk niet goed in welke catagorie ik deze vraag moet stellen.....
Ik rook al vele jaren zware shag van van Nelle en weet dat het slecht is dus daar hoeft U mij niet op te wijzen.
Ik overweeg nu om niet meer zelf te draaien maar een apparaatje aan te schaffen en dan hulzen te vullen. De zware van Nelle shag is hier echter niet zo geschikt voor. Kent U een alternatief wat wel geschikt is?
Reduceert zo een zelf gevulde filter het binnenkrijgen van de schadelijke stoffen?
Wie heeft ervaring en wil die met mij delen?
VrGr

meer
Oplevering wijkt af van verstrekkende tekening
kim_sly
kim_sly
Datum: woensdag 26 feb 2014, 18:35
Trefwoorden:
Antwoorden: 22
Categorie: Geldzaken & Recht - Huren/Kopen
Bekeken: 1823x

Beste allen,

Ik heb sinds kort een huurhuis via de sociale sector. Het is een nieuwbouwappartement. Begin januari opgeleverd, dus niks mee aan de hand. Zou je zeggen...
Het volgende is het geval. Op de tekening die via woningnet beschikbaar is gesteld, draaien twee deuren anders dan dat ze in praktijk doen. Een van de twee deuren draait op zo'n manier open dat je om de deur heen moet lopen om het licht van de woonkamer aan te doen. Ik ervaar dit als zeer storend en onlogisch.
Dit heb ik uiteraard gemeld bij de woningcorporatie. Zij zeggen het volgende: De tekening die u in uw bezit heeft, is niet leidend. Wij hebben tijdens het bouwproces besloten dat het handiger is de deur op de manier te plaatsen zoals hij er nu in zit. Wij kunnen daar niks meer aan doen. Hij kon wel begrijpen dat het erg vervelend voor mij was....

Ik heb hem uitgelegd dat ik er nu dagelijks tegenaan loop en mij niet kan voorstellen dat dit bouwtechnisch handig is. Want, stel dat de deur er wel juist in zou zitten, wie plaatst er dan het stopcontact op zo'n manier dat je om de deur heen moet lopen om hem aan te doen.

Maar goed, zij kunnen er niks aan doen. (ik denk, dat ze er niks aan willen doen, omdat ze niet eens goed gezien hebben hoe de situatie nu is en het hen dus te veel geld kost er iets aan te doen).

Mijn vraag: Wat zijn mijn rechten in zo'n geval ten opzichte van een woningcorporatie?
Zou ik bijvoorbeeld de tekeningen op kunnen vragen waarop te zien is dat de deur anders draait dan op de tekening die ik in mijn bezit heb? En zo ja, wanneer zij mij die niet willen overleggen, heb ik dan een poot om op te staan?

Ik hoop dat jullie mij enig advies kunnen geven.

Gr. Kim

meer
slimme meter van Stedin
janboezeroen
janboezeroen
Datum: dinsdag 31 jul 2012, 21:29
Trefwoorden: slimme meter
Antwoorden: 11
Categorie: Huis & Tuin - Energie / Stroom
Bekeken: 1823x

Sinds kort woon ik in een nwb flat waarin een slimme meter van Stedin. Heb geprobeert ze te bewegen deze meter uit te zetten en na 18 dagen hebben ze dat "administratief" gedaan volgens de klantenservice. Maar op de meter zit een lichtje waarin hij aangeeft dat er nog steeds wordt gecommuniceerd maar met wie. Stedin zegt dat hij uitstaat maar hoe controleer ik dat zolang het lichtje brand ????? Iemand een idee???

meer
UPC Helpdesk uitval
marco1973
marco1973
Datum: zondag 10 okt 2010, 12:36
Trefwoorden: uitval UPC Helpdesk
Antwoorden: 16
Categorie: Elektronica & Telefonie - Kabel-tv
Bekeken: 1823x

Hallo,

Ik verzoek reeds meer dan een maand mijn Kabel televisie werkend te krijgen. Dit heeft jaren rederlijk gewerkt, maar de mediabox is volgens mij aan het slijten en ik denk dat er een nieuwe box geleverd moet worden.

Om dit te regelen probeer ik reed geruime tijd de helpdesk te bellen om dit probleem op te laten lossen, echter de telefoonconnectie naar UPC's helpdesk is van dermate kwaliteit dat na iedere 2-3 minuten de verbinding aan hun kant verbreekt. Om te vermijden dat dit weer gebeurd belde ik vandaag na wederom 10 minuten wachten nogmaals en gaf ik direct aan dat ze mijn nummer moest opschrijven zodat als de verbinding zou wegvallen zij mij moeten terugbellen. Afijn met tegenzin schreef ze het op en jahoor na 3 minuten de standaard gegevens als postcode, huisnummer(wat ze al moeten hebben aangezien dit iets is wat ze aan het begin al vragen via de spraakcomputer) viel de verbinding weer weg.

Nu ben ik eindelijk zover dat ik op het punt sta mijn contract op te zeggen, maar ook dit moet via de helpdesk en je krijgt de tijd niet om dit meer te doen. Ook heb ik het gevoel dat UPC alles (inclusief de helpdesk) aan Suriname heeft geoutsourced en dat daardoor de verbinding heel slecht is.

Ik hoor graag wat jullie mij adviseren te doen aangezien er ook geen klachtenveld of opzegveld op de UPC website staat vermeldt.

Mvg,

Marco

meer