Terug naar het profiel
Reacties gegeven door: wonder77
-
DatumVraagGegeven reactieDetail
-
Dec 22, 2016 om 16:33HypotheekvragenBeste TIJGER1 ,
Ik denk dat er een misverstand is, want ik vraag in dit forum niet om een inhoudelijke reactie op mijn hypotheekvragen. De kwestie gaat hier over hoe om te gaan met het proces/werkwijze van mijn bank.
Mijn vraagstuk gaat erover dat ik heldere vragen heb gesteld aan mijn hypotheekadviseur (samen met mijn eigen adviseur). Dat de hypotheekadviseur mij in een adviesgesprek en per email berekeningen/antwoorden op mijn vragen heeft toegezegd. Maanden na dato heb ik halve antwoorden/berekeningen en treedt de betreffende adviseur uit dienst vanwege reorganisatie. Ofwel dezelfde hypotheekvragen staan nu dus nog steeds open. Door de nieuwe hypotheekadviseur worden nu ineens wel advieskosten in rekening gebracht voor hetzelfde vraagstuk en wordt mij gezegd dat ik het zelf maar moet uitzoeken bij de verzekeraars. Daar betaal ik toch geen bemiddelingsprovisie voor aan de ABN AMRO.
Mijn financieel adviseur heb ik om ondersteuning gevraagd voor de inhoudelijke kwesties in gesprek met de bank. Niet voor juridisch advies. In 2011 en 2013 had ik dus geen eigen fin.adviseur. U zegt dat een verkeerd advies van de bank in 2011 en 2013 niet te verwijten valt. Dat lijkt mij wel. Waar baseert u dit op als de omstandigheden gelijk zijn gebleven en een berekening over hetzelfde vraagstuk (over al dan niet omzetten) nu tot een ander advies leidt. Vindt u dan nog steeds dat ik voor advieskosten moet betalen waar omzetten in 2013 kostenloos kon. Of bent u het met me eens dat bank gewoon hand in eigen boezem moet steken?
Overigens ben ik het volledig met u eens dat ik weet waar ik een klacht in kan dienen en dat heb ik inmiddels dan ook gedaan.
Ik wacht een passende reactie af. Dank voor uw moeite!