Arriva
Ik ben eens benieuwd of het vaker voorkomt bij de mensen die met het openbaar vervoer reizen dat bijvoorbeeld de datum, of de tijd in de bus niet goed staat?
vervolgens wil je je geld terug vragen, moet je ik weet niet hoeveel werk en dus tijd investeren om je eigen geld terug te krijgen.
Het is toch eigenlijk van de zotte dat dit zo veel werk moet kosten, bijv. Arriva maakt de fout, ik moet het bewijs leveren, is nog tot daarentoe, maar de tijd??
nu kun je natuurlijk zeggen, laat maar zitten, maar ik denk dat het landelijk gezien om heeel wat geld gaat.
Het duurt dan ook nog eens minimaal 15 werkdagen voordat een reactie komt.
misschien dat er eens een utzending aan geweid zou kunnen worden??
Hallo RonW ,
De voorwaarden van Arriva :
Als u een klacht heeft, moet u deze klacht schriftelijk aan de vervoerder voorleggen.
In deze klacht moet u alle gegevens vermelden die relevant zijn om uw klacht in behandeling te kunnen nemen.
Als uw klacht betrekking heeft op een gebeurtenis tijdens uw reis, dan dient u tenminste te vermelden de datum, de tijd en de plaats van het voorval, het lijnnummer en de rijrichting en zo mogelijk ook het nummer van het vervoermiddel.
De vervoerder kan u vragen uw vervoerbewijs te overleggen.
7.19 Geschillen tussen u en de vervoerder over de totstandkoming of uitvoering van de vervoerovereenkomst met betrekking tot de door de vervoerder te leveren of geleverde diensten kunnen zowel door u als de vervoerder aanhangig worden gemaakt bij de Geschillencommissie Openbaar Vervoer, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag (www.degeschillencommissie.nl klik op openbaar vervoer).
Dit kunt u alleen doen als u uw klacht eerder schriftelijk bij de vervoerder heeft ingediend.
Via www.degeschillencommissie.nl of telefoon 070-3105310 kunt u hiervoor een formulier opvragen.
Maar waarom zou je geld terug moeten als tijd of datum (?) niet goed is. Datum lijkt me overigens sterk. Ik begrijp je vraag eigenlijk (kennelijk) niet goed. Je hebt het over OV kaart? Nou, die houd je toch voor dat ding en bij uitstappen weer?
Je betaald voor een rit. Welke datum of tijdstip er in de bus hangt is niet relevant, u bliebt als u binnen komt en bliebt als u weer weg gaat.
Misschien ging de blieb niet af? Snap niets van tijd en/of datum.
Ik ga er vanuit dat je het hebt over foute data / tijdstippen bij het in- en uitchecken. Dat heb ik zelf nooit mee gemaakt.
Moet je daar toch helaas in teleurstellen. Foute software geeft rare resultaten. Heb er toedertijd een maand gratis reizen aan overgehouden.
@Wilhelmina59: ???????
@wilhelmina59, "heb er toentertijd een maand gratis reizen aan overgehouden". Leg eens uit hoe je dat voor elkaar hebt gekregen.
En toen werd het stil rond wilhelmina59.
Sorry, misschien niet duidelijk,
het gaat inderdaad om foute tijden , bijv. Ingechekt om 6 uur, en uitchecken om 2 uur, dus 4 uur eerder.
het gaat me ook niet om welke voorwaarden Arriva hanteert, het gaat er om hoeveel werk men moet doen om zijn gelijk te krijgen.
Nog steeds niet duidelijk. Onstaat er door dat tijdverschil dan een verkeerde en voor jou nadelige afrekening? De afgelegde afstand wordt toch berekend en niet de (negatieve in dit geval) tijd dat je in de bus zat.
Het is mij ook onduidelijk of u schade heeft en zo ja welke. Ik heb zelf een keer meegemaakt dat ik bij een staion uitcheckte en vervolgens enkele minuten later ook weer zou hebben ingecheckt bij een volgende halte. Dat was niet bij Arriuva maar hoe dan ook was een bezoek aan een kantoortje van die vervoerder en het opvragen van 'het reisverleden' meer dan voldoende om de niet uitgevoerde reis (wel geadministreerd op basi van de úitdraai'). Het werd snel teruggedraaid. Op basis van de reisregistratie bij OV zou duidelijk moeten blijken dat er sprake is van een fout en wat dan ook de schade zou zijn. Hoe dan ook begrijp u dat u de busreis als bedoeld heeft gemaakt.
Dus u reist blijkbaar met het OV terug in de tijd. Heel mooi. Maar kost u dat extra geld?
Maar om daar nu een uitzending aan te WIJDEN. Beetje overdreven.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer