JE
door JEPE2 Mar 22, 2024 om 13:23
Auto & vervoer

Auto wordt later afgeleverd dan besproken moet nu eer BPM betalen mag dat

IN oktober een auto gekocht, welke in oktober, en misschen iets later, november,december geleverd zou worden. Auto wordt nu in maart geleverd en er
moet nu meer BMP betaald worden. Mag dit?.

3024 10 Rapporteer
ju
door juliomariner - Mar 22, 2024 om 13:32
1328 Antwoorden / 2 Vragen

De BPM wordt volgens mij berekend als de auto op kenteken wordt gezet. In dit geval zal dat dus in februari of maart gebeurd zijn ipv afgelopen jaar.
Aangezien het een belasting is moet deze inderdaad wel betaald worden maar misschien kunt u een claim bij de dealer leggen (als u tenminste niet zelf schuld bent aan de latere levering van de auto)

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Mar 22, 2024 om 13:59
2055 Antwoorden / Vragen

Als ze ergens de overeengekomen afspraken schenden mogelijk niet, als ze uw verwachtingen schenden wel. Wat kunt u bewijzen over de overeengekomen leverdatum?

mahadma
door mahadma - Mar 22, 2024 om 14:42
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Dan zal/kan die auto iets speciaals hebben waardoor vertraging ontstaat. De bpm wordt bepaald bij de dag van verkoopprijs, is een belasting.

rj
door rjw - Mar 22, 2024 om 14:55
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Wat staat er precies in de voorwaarden over prijswijzigingen?

Iv
door Ivo W - Mar 22, 2024 om 18:11
729 Antwoorden / Vragen

Of het mag is afhankelijk van de verkoopvoorwaarden.

De meeste bedrijven hebben in hun verkoopvoorwaarden dat ze wijzigingen in belastingtarieven doorberekenen aan de klant. Als dat ook in de voorwaarden staat van uw overeenkomst, dan mag dat dus doorberekend worden.

Tenzij er een veel eerdere levering dan februari 2024 was overeengekomen. Dan is het nieuwe belastingtarief van toepassing geworden door tekortkomingen van de verkoper en die tekortkomingen zijn dan voor rekening en risico van de verkoper.

1paul
door 1paul - Mar 23, 2024 om 07:36
3148 Antwoorden / 0 Vragen

JA, bedrijf heeft extra kosten aan belasting en dat mag jij als klant ophoesten, staat ook zo in je kontrakt, misschien even doorlezen een optie??

bl
door blikjegroen - Mar 25, 2024 om 11:14
2 Antwoorden / Vragen

ik heb deze kwestie ook meegemaakt en heb het bedrag betaald maar kreeg een benzine pas als vergoed ing van 500 euro

ja
door jan24 - Mar 25, 2024 om 11:38
109 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft u al geinformeerd bij de betreffende leverancier, die in deze het eerste aanspreekpunt is en wat was het antwoord?

Het valt mij op, dat bij dit soort vragen zelden wordt gemeld wat de betrokken instantie heeft gemeld, waar je in eerste instantie zou moeten informeren.
Ook een eventuele terugkoppeling door vragenstellers is incidenteel, wat m.i. onbeleefd overkomt naar welwillende forumleden die graag behulpzaam willen zijn.

Coebel
door Coebel - Mar 25, 2024 om 13:56
52 Antwoorden / 1 Vragen

Wees blij dat de auto nu in 2024 is geregistreed en niet in december. De waardebepaling gaat op kentekenafgifte en kalenderjaar . Dus u heeft later een jaar winst. Neem dat beetje Bpm verhogimng dan voor lief. Eeen dealer moet de BPM en de Btw afdragen en heeft daar geen voordeel aan. In alle contracten staat dat belasing verhogimngen worden doorberekend

mo
door mof - Mar 27, 2024 om 03:20
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Tja, snel nog even aan het eindvan het jaar een auto kopen om minder belasting te hoeven betalen. Lukt niet altijd. Gewoon uw pech.