mizzmo
door mizzmo Apr 12, 2007 om 14:41
Auto & vervoer

Benzinelucht

Mijn fiat seicento (1999) stinkt enorm naar benzine als ik met de ramen open rijd,  ook als ik gereden heb ruik ik benzine als ik uitstap,  de benzine tank is 2 jaar geleden vernieuwd, ik zelf heb de auto een jaar.    Is er iets mis,of komt dit meer voor?

glimlach Mizzmo

13811 7 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 12, 2007 om 15:02
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Er zal ongetwijfeld een lek zijn in de leiding die van de benzinetank naar de motor loopt of een lek tussen de tank/vulopening en de carosserie van uw auto (rubberafsluiting/ring. Ga er onmiddelijk mee naar de garage, het brand/ontploffingsgevaar is extreem aanwezig.

grindweg
door grindweg - Apr 12, 2007 om 23:13
2308 Antwoorden / 28 Vragen

de vul pijp wil graag door roesten dus die eerst kontroleren. daarna de tank ontluchting.het komt bij dit merk vaker voor.ook de aansluiting onder de auto boven opde tank kan lekken en of zweten maar dan zie je op de tank wel sporen

sleutelaar
door sleutelaar - Apr 13, 2007 om 09:25
249 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo Mizzmo

je schrijft ik heb de auto een jaar , dan zal de APK na of voorbij zijn

en als er een benzine lekkage aanwezig is komt dit zichtbaar in de vorm van vochtige plekken

wanneer je met de ramen open rijdt komt er een vacuüm in de auto en trekt dus alle stank zelfs van de uitlaat naar binnen

laat even controleren of de beluchting slang goed vast zit of lek is

en volg advies van gerrit Altena

Groet van de sleutelaar

mizzmo
door mizzmo - Apr 13, 2007 om 09:27
66 Antwoorden / 46 Vragen

Bedankt allen

De APK komt er inderdaad aan, en ik zal jullie advies doorgeven!

glimlach mizzmo

sleutelaar
door sleutelaar - Apr 13, 2007 om 17:05
249 Antwoorden / 20 Vragen

Hoi Mizzmo

bedankt voor je reactie

Het brandstof systeem controle punt is 5..9

maar het is toch verstandig om hier melding van te maken voor het geval dat er  geen uitwendige lekkage zichtbaar is

Wens je verder nog veel veilige kilometers

groet van de sleutelaar

ho
door hob - Apr 13, 2007 om 18:12
12 Antwoorden / 0 Vragen

elke benzinetank heeft een luchtventiel welke automatisch opent bij een overdruk in de benzinetank (zoals bij het tanken en onder het rijden). Het kan zijn dat het ventiel 'open' blijft hangen en vandaar de benzinelucht, die u blijft ruiken. Lekkage hoeft niet perse maar kan alleen opgemerkt worden als er ook ontstane natte plekken op de parkeerplaats is te zien (Let wel benzine verdampt ook, maar bij een lekkage kan je druppelvorming zien onderaan de tank of langs delen van de carosserie onderaan of plaatselijke vloeistof dat nog niet is verdamp).

een andere oorzaak kan zijn dat de afstelling gas/luchtmengsel met olie/benzine te ruim is afgesteld. De afstelschroef hiervan bevindt zich niet ver in de buurt van de afstelschroef voor de toerental van de motor. de garage  kan bij een meting van het mengsel hiernaar kijken. Het ligt eraan wat voor type en of model auto u heeft (bijvoorbeeld injector of normaal).

een andere oorzaak kan een een 'hangende' vlotter zijn bij de carburateur van de auto (ergens opzij veelal geheel onderaan). deze vlotter is bedoeld om de toevoer van benzine naar de motor af te sluiten, als de benzine niet wordt benut. Bij een verbruik (het benutten) gaat de vlotter zinken en gaat de toevoer van benzine vrijuit. Bij onverbruik sluit deze af. U kan hierna laten kijken, want bij een 'hangende' vlotter gaat er een hoger benzineverbruik spelen. Er zijn middelen (anti corrosie spray en of vloeistoffen) te koop bij bijvoorbeeld Brezan Automaterialen of bij sommige autozaken, die wel eens willen helpen. Maar het kan zijn dat die vlotter door de garage moet worden vervangen (vernieuwd). Wel even nadenken of u de anti corrosie spray of vloeistoffen wilt gebruiken eerst, om te weten te komen of dit het benzinegeur probleem verhelpt; en anders worden het meer kosten voor een reparatie bij de garage. En verder succes erbij en wees voorzichtig met een sterke benzinegeur. Er zijn zeldzame gevallen waarbij bij het opsteken van een sigaret er een knal ontstond van het benzinehangsel in de lucht. Niet lang zo blijven rijden dus, maar meteen achter de oorzaak aangaan of deze verhelpen. Groeten van Hob

grindweg
door grindweg - Apr 13, 2007 om 19:44
2308 Antwoorden / 28 Vragen

hallo bob. bij singelpoint een vlotter?????