ru
door rudolf2014 May 26, 2014 om 14:16
Auto & vervoer

Betalen, ja of nee

Er zijn werkzaamheden aan mijn auto geweest zonder dat daar opdracht voor is gegeven,en ik ook geen weet van had
er is geen enkel contact daarover geweest
de rekening viel maar liefst €. 1000,00 hoger uit
Ik heb contact met de garage gehad,deze erkende ook zijn fout,
echter als goed makertje bood hij aan om een apk keuring gratis te doen.
Inmiddels is er een incassobureau ingeschakeld zonder berichtgeving.
wat nu te doen?

1318 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 26, 2014 om 14:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En ging die auto alleen voor de APK naar de garage? En wat hebben ze dan allemaal gedaan?

tenormin
door tenormin - May 26, 2014 om 15:33
16859 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=rudolf2014 schreef op maandag 26 mei 2014, 14:16]Er zijn werkzaamheden aan mijn auto geweest zonder dat daar opdracht voor is gegeven,en ik ook geen weet van had
er is geen enkel contact daarover geweest
de rekening viel maar liefst €. 1000,00 hoger uit
Ik heb contact met de garage gehad,deze erkende ook zijn fout,
echter als goed makertje bood hij aan om een apk keuring gratis te doen.
Inmiddels is er een incassobureau ingeschakeld zonder berichtgeving.
wat nu te doen?

U schrijft toch iets vreemds. Werkzaamheden aan auto waar u geen weet van had en de rekening viel maar liefst €1.000,00 hoger uit. Dan kan het toch niet dat u er geen weet van had?

tenormin
door tenormin - May 26, 2014 om 15:39
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Even toevoeging: Tenzij u er wel wet van had en de afgesproken kosten veel hoger waren dan afgesproken. Als dit het geval is had de garage natuurlijk eerst met u moeten overleggen of u akkoord ging. Zo'n gratis APK stelt ook niet veel voor als er niets verder met auto aan de hand is. Doen ze meestal "gratis" als de auto in reparatie was. Zeker een beun die dit heeft gedaan; hij mag niet zonder u dit te laten weten een incassobureau op uw dak sturen. Vraag eens wat u kunt doen klik hier of die vrijer dit legaal mag doen.

ru
door rudolf2014 - May 26, 2014 om 15:58
2 Antwoorden / 1 Vragen

De auto ging naar de garage voor apk,distributiereim vervangen en beurt.
hier was ook een prijs voor afgesproken
Dus als er zonder bericht van de garage remschijven e.d wordt vervangen heb ik daar geen weet van.
Ik loop/liep al een paar jaar bij die garage, en had ook voorheen de afspraak dat als er zich onverwachte dingen/problemen voordoen er even gebeld wordt.
het is een bij Bovag aangesloten garage

zoekster
door zoekster - May 26, 2014 om 15:59
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als u van tevoren een prijsopgave heeft gekregen, dan mag de garagehouder daar maximaal 10% overheen gaan. Gaat hij overde 10% heen, dan hoeft u die kosten niet te betalen. Hij had u moeten informeren tijdens de reparatie.
Als hij heel andere dingen ging repareren dan afgesproken, dan heeft u daar al helemaal niets mee te maken. Daar is immers geen overeenkomst over.

Handel vanaf nu alles per mail of per aangetekende brief met de garagehouder af, verzoek altijd om een schriftelijk antwoord binnen bijv. 14 dagen. U moet zorgen dat u de afspraken bewijsbaar maakt. Stuur ook het incassobureau een aangetekende brief en mail met de reden waarom u het niet met de rekening eens bent.

klik HIER voor de volledige uitleg.

getty
door getty - May 26, 2014 om 16:41
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Neem eens contact op met de bovag, misschien kunnen zij nog bemiddelen. Volgens mij hebben zij ook een klachtenprocedure voor de bij hun aangesloten garages

jantje7
door jantje7 - May 26, 2014 om 17:22
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Als het geen overbodige herstellingen zijn geweest, zou ik gewoon betalen, desnoods in termijnen.
De reparaties waren anders toch binnen een jaar nodig geweest. U kunt ook zo denken, waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. Het is natuurlijk slordig dat ze u niet hebben geïnformeerd. Zouden ze dit wel gedaan hebben had u de reparatie zeer waarschijnlijk ook laten uitvoeren.

pi
door pieterwolters - May 26, 2014 om 17:40
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Betalen: ja (mits de werkzaamheden die vermeld staan op de rekening zijn uitgevoerd). Is het netjes: nee.

boppe1943
door boppe1943 - May 29, 2014 om 11:08
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Die garagehouder is wel erg voorbarig. Eerst een veel duurdere reparatie uitgevoerd zonder dat hij u daarover heeft ingelicht en zonder dat u daartoe opdracht heeft gegeven. En dan maar meteen een incassobureau inschakelen zonder u daarover te waarschuwen. Lees dit even:
"Sowieso kan dit niet vóórdat je je klant in gebreke hebt gesteld. In gebreke stellen betekent niets meer of minder dan duidelijk en onomwonden aangeven dat je er genoeg van hebt: je schrijft een brief dat je klant ondanks eerdere betalingsherinnering(en) nog steeds niet betaald hebt en geeft aan binnen een x termijn (minstens 14 dagen) een betaling te willen ontvangen, daar je anders overgaat tot incassomaatregelen. Geef ook duidelijk aan dat alle daaruit voortvloeiende kosten voor rekening van de debiteur zijn." (bron: incassobureau inschakelen). Leg het voorval telefonisch voor bij het Juridisch Loket.

sa
door sam89 - Aug 17, 2014 om 10:39
4 Antwoorden / 0 Vragen

Wel duur allemaal, remschijven Inc blokjes kosten vaak niet meer dan 250 euro voor een hele set, tenzij je een sportauto hebt met keramische remschijven. Arbeid is vaak 50 euro per wiel.

APK stelt helemaal niets voor. Ze controleren je remmen, wielophanging, bandenprofiel, gordels en lampjes. Zaken die jezelf ook kan controleren op uitlaatgassen na.

Betaal enkel waar je voor hebt afgesproken, laat hen desnoods de oude remschijven terug monteren. Hebben zij deze niet meer, dat is hun probleem dan. Betaal wat je hebt afgesproken direct op hun rekening en niet via incassobureau.

Mocht je met de garage niet uitkomen, wacht op de zitting bij de kantonrechter.

Laat je vooral niet bang maken, succes

tot15karakters
door tot15karakters - Aug 17, 2014 om 10:48
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Na vele jaren kan het toevallig zo uitkomen, remmen en nog andere dingen....
Banden, uitlaat of accu ook nog en waren het alleen maar Schijven?

Als je naast de rem blokken ook de schijven vervang, en eventueel een aantal lekkende cilinders die ze bedienen en nog het reinigen kan het oplopen.

Mijn vraag, waren het redelijke bedragen en het moest uitgevoerd worden?
Als ze gebeld hadden, zonder dit herstel geen APK en wat had je dan gedaan?

Garage blijft fout, bij zoveel hoger maar je kunt voor dit hogere bedrag ook een betalingsregeling afspreken.
Dus geen gratis APK wat vele al jarenlang doen.....

Maar deze E1000,- in 10 maanden van E100,-
Dan heeft de garage zijn geld en zit je niet zonder...

Hopelijk blijf je een tevreden klant met goede auto en dat toevallig deze keer het duurder werd, jammer maar dat kan.

Ik had zelf het volgende;
4 Banden, 1 uitlaat compleet, 1 accu en nog de normale kleine beurt + APK.
Dat zou op E1200,- komen en daarom inruil en deze voor Export Afrika...
Hij bood een andere goede aan m

tot15karakters
door tot15karakters - Aug 17, 2014 om 10:49
2189 Antwoorden / 14 Vragen

maar er mankeerde verder niets aan...
Dus zo kan een auto als alles tegelijk komt duurder worden.

Gewoon dus overleggen of je in termijnen mag betalen omdat je komende jaren geen extra kosten zult hebben na deze extra grote en dure beurt.

door 1953 - Aug 17, 2014 om 11:41
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Wat mij betreft hoeft u die meerkosten niet te betalen. Geen opdracht voor gegeven noch er mondeling/telefonisch overleg geweest over de meerkosten.

De garagist gaat maar naar de kantonrechter als het durft.

h.
door h.terpstra - Aug 18, 2014 om 16:34
203 Antwoorden / 1 Vragen

Rudolf,
U behoeft alleen te betalen voor opdrachten die u heeft gegeven. Als er andere zaken gedaan moeten worden moet u geinformeerd worden. De "spelletjes" van garagebedrijven zijn bekend.

Neem de reservesleutel mee en haal de auto op.

Stuur het incasso bureau, welke zich deurwaarder noemt een mail, dat u met genoegen de rechtszaak gaat afwachten.
Zelfs centraal Beheer Apeldoorn kruipt daar voor is mijn persoonlijke ervaring.

Dat dit bedrijf meteen een incasso bureau stuurt is m.i. al een bewijs om u te imponeren.
Was er echt tel.contact geweest was dat wel bevestigd met een gesprek.
Ik zou het op prijs stellen dan men "man en paard" noemt over een fout bedrijf.
[Edit redactie] Groet, H.

ru
door rudolf2014 - Dec 8, 2014 om 10:33
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste mensen,
Allen dank voor uw antwoorden,tips

inmiddels is deze zaak bij de Rechter voor geweest.

Ik ben in het gelijk gesteld door de rechter,het enigste wat ik moet betalen na verrekening is €. 86,00

hiermee is de zaak gesloten

met vriendelijke groet,
Rudolf

zoekster
door zoekster - Dec 8, 2014 om 10:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=rudolf2014 schreef op maandag 8 dec 2014, 10:33]Beste mensen,
Allen dank voor uw antwoorden,tips

inmiddels is deze zaak bij de Rechter voor geweest.

Ik ben in het gelijk gesteld door de rechter,het enigste wat ik moet betalen na verrekening is €. 86,00

hiermee is de zaak gesloten

met vriendelijke groet,
Rudolf

Mooi zo, Rudolf! Goed dat u uw poot stijf heeft gehouden. Dat ze zover zijn gegaan om het voor de rechter te laten komen, niet echt handig.

Bedankt voor het terugmelden.