mi
door milkman Mar 24, 2012 om 18:22
Auto & vervoer

Boete RDW niet verzekeren!!!!!!!!!

Beste mensen,

Vandaag heb ik een boete gehad van het RDW.Ik zit er mee in mijn maag en ik kan het niet ineens betalen,omdat ik weinig verdien.

Ik zal eerst eens mijn verhaal doen.

In 2011 heb ik voor een jaar mijn bromfiets laten schorsen.
Op 20 Januari van dit jaar kreeg ik een groene kaart(deel B1) van het RDW.In de brief stond,dat als ik de brommer wederom zou willen schorsen,dit zo snel mogelijk te laten doen.Wilde ik geen schorsing,dan hoefde ik niets te ondernemen en kreeg ik weer de rekening voor de verzekering.
Een paar dagen later kreeg ik een groene kaart van de verzekering ZONDER polis,acceptgiro.
Ik heb meteen actie ondernomen door Unigarant te bellen.
Deze verzekerde mij dat ik verzekerd was,omdat er een bedrag was gereserveerd en ik hoefde de rekening niet betalen.Voor mij voelde het niet goed en tot 3 keer toe gevraagd of dat zo was.En tot 3 keer toe van de medewerker van Unigarant te horen gekregen dat ik niet hoefde te betalen.
Nog geen week later kreeg ik weer een brief van het RDW.Hu............Ik bleek dus volgens hun niet verzekerd te zijn en riskeerde een boete.Ik ben dezelfde dag weer in de telefoongeklommen en heb weer met Unigarant gebeld. En net als de vorige keer kreeg ik weer het zelfde te horen...Tot 3 maal toe gevraagd of ik moest betalen, nee was het antwoord.
Inmiddels kreeg ik van de verzekering GROENE KAART NUMMER 2,met weer een andere datum.

Op 13 Maart kreeg ik van Unigarant(ja,je geloofd het of niet) 2 keer de polis,2 keer een groenekaart(Dus GROENE KAART NUMMER 3 EN 4) en 2 maal een rekening van 225 eur.

NU was ik boos en ben gaan bellen.
Het bleek achteraf dat ik niet betaald had en dat dit gewoon de rekening en geen herinnering,maar waarom ze de rekening 2 maal in 1 envelop naar mij toe gestuurd hadden wisten ze niet.
Ik heb die dag met internetbankieren het bedrag overgemaakt,dus ik dacht ik ben er vanaf.

Vandaag heb ik een boete gehad,vanwege dat ik niet verzekerd ben.
336 euro.

Ik heb meteen beroep aangetekend dat ik daar niet mee eens was.Uitleg gedaan en alle papieren van de verzekering gecopieerd en opgestuurd en laten ze dat maar eens zelf oplossen.

Wie vind dat ik fout ben geweest.Ik vind namelijk dat ik dus niet fout ben geweest en dat ik door UNigarant van kastje naar de muur ben gestuurd.

Overigens is dit niet de 1e keer dat ik mijn bromfiets schors,jaren terug heb ik mijn bromfiets ook laten schorsen,na dat jaar kreeg ik keurig netjes de polis,accept giro om te betalen ende groene kaart.

3641 4 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Mar 24, 2012 om 18:36
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Als het goed is heeft Unigarant een log bestand wanneer je belt met welke vraag/probleem en wat het antwoord/oplossing is en met wie je hebt gesproken. Misschien kan je een printout krijgen van je telefoongesprekken met het briefhoofd van de Unigarant. Dan kan je minimaal aantonen dat je aktie ondernomen hebt en zoals je zelf zegt verkeerd bent voor gelicht. Anderzijds had jezelf op de RDW site kunnen controleren of je wel of niet verzekerd bent via je kentekenplaatje.

vladja
door vladja - Mar 24, 2012 om 19:07
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Al die papieren opsturen helpt helemaal niets. Ze zoeken het niet zelf uit. Het enige dat de bekeuring kan stoppen is de officiele art. 34 WAM-verklaring van de verzekeringsmaatschappij, lees hier...

Zonder die verklaring gaat de boete automatisch gewoon door inclusief de verhogingen tot met inning door deurwaarder.

Vladja

mi
door milkman - Mar 24, 2012 om 19:19
5 Antwoorden / 2 Vragen

maar ik ga zeker die wam verklaring maandag aanvragen.

sw
door swat1500 - Mar 25, 2012 om 00:26
3799 Antwoorden / 0 Vragen

De Wet stelt dat een gekentekend motorvoertuig waarvan het kenteken niet geschorst is verzekerd moet zijn. Is er geen verzekering van kracht en is het kenteken niet geschorst, dan is men in overtreding en volgt een boete.
De Wet kent geen uitzonderingen voor fouten van derden.
Als Unigarant iets fout heeft gedaan en u daarbij dus ook onjuist heeft voorgelicht dan zal zij de schade die u daardoor lijdt moeten vergoeden.