mo
door monique_1 Oct 18, 2011 om 22:15
Auto & vervoer

Coulance in niet origineel bedrag??

We hebben sinds 8 maanden een Clio 3 van 2007,en hebben veel tegenslag. (overige klachten beschrijf ik nog)

We hebben pas 3000 km gereden,en nu ben ik al anderhalve week heen en weer aan het rijden met iig 2 klachten.

Onze Clio garantie verliep 17 aug jl,en ik heb in het voorjaar geklaagd over het feit dat mijn auto spontaan zijn lampen liet branden!
Gewoon,op de parkeerplaats,tot 2 keer toe door 2 buren gewaarschuwd dat de lampen brandden..

Na heen en weer zoeken op internet,bij Renault-dealer waar we hem ook kochten,het advies gekregen om terug te komen als ik de displayverlichting van de radio zag branden ná sluiten van de auto!
Dus andersom inparkeren en maar "hopen"dat ik zag wat de buren zagen...helaas...
Toen ook nog die week de ruitenwissers het niet wilde doen op de snelweg in de harde regen,was voor mij de maat vol en ging naar mijn garage.
Doormeten van zekeringen,het mankement van sterk trekkende elektra apparatuur (bijv radio)opspuren,of wat dan ook,helaas...ik moest maar terugkomen als de ruitenwissers het niet deden...en evt ook als mijn verlichting weer raar deed!

Ik brak,en ik zij pittig,maar zeer duidelijk dat ik niet wegging met deze mankementen,puur omdat het elektra is,ik al vanaf voorjaar ermee zit,dus HUP op een brug,zoeken,kijken,zoeken op internet,denken,praten,hot chocolate,folders doorbladeren,en van 11 tot half 5 meekijken en uiteindelijk:..JA! lichtschrakelaar van verlichting en signalering was kapot!
Omdat ik altijd met verlichting aan rijd,viel het mij nooit op dat bij de richting aangeven het dashboard verlichting zwakker werd.
Dus aansluiten aan de laptop,zekeringen waren prima,niet nat,snoertjes doorgemeten etc,en eindelijk bevestigde de laptop wat ik al lang vermoedde: elektra zit niet lekker...

Ik blij,maar ook pissig,ze hadden niet gedaan wat ik wilde,en dat al een tijdje lang!
Nu dus een rekening,246 euro,met jaja,80% coulanse...ongevraagd maar niet nodig in mijn ogen,ten eerste valt dit toch in de garantie die we tot 17 aug jl hadden,en wat ik zelf kan/mag opzoeken van de meneer want dat kan ik op Bovagsite misschien vinden...
In hoeverre de elektra valt in garantie is voor hun dus schijnbaar ook niet duidelijk.

In mijn andere klacht word duidelijk waarom ik hier(!) geen coulanse verwachtte,maar op dat hele grote verhaal met als titel: Koppeling kapot na 3000 km

Lees graag jullie mening,gr Monique

449 1 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Oct 19, 2011 om 11:17
16850 Antwoorden / 108 Vragen

monique, je stelt 2x je vraag. Beknopt omschrijven van probleem zou misschien een antwoord opleveren, maar het verhaal is een beetje warrig. Probeer via redactie contact knop je vragen te laten verwijderen en een korte vraag te stellen. Je kunt naar beneden scrollen en je verzoek doen.