as
door astra42 Feb 18, 2013 om 11:27
Auto & vervoer

Draaistoel

Heb zondag een stoel gekocht. Zitvlak zitten schanieren die niet mooi passen zijn. Als ik mij beweeg naar links of rechts maakt deze lawaai. Onderzijde poten laat zien dat deze stoel regelmatig ie verplaatst en daarom ziet het er als gebruikt uit.
Heb hem als nieuw gekocht.

1016 9 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Feb 18, 2013 om 11:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En toen? Wat moeten we met deze mededeling?

freya
door freya - Feb 18, 2013 om 11:59
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo astra42,

Bij welk bedrijf heb je die stoel gekocht? En aangezien je het hebt over een aankoop op zondag, neem ik aan dat je die stoel in een winkel hebt gekocht? Heb je de stoel dan niet ter plekke kunnen uitproberen?

m.vr.gr. Freya

as
door astra42 - Feb 18, 2013 om 12:41
6 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=freya schreef op maandag 18 feb 2013, 11:41]Hallo astra42,

Bij welk bedrijf heb je die stoel gekocht? En aangezien je het hebt over een aankoop op zondag, neem ik aan dat je die stoel in een winkel hebt gekocht? Heb je de stoel dan niet ter plekke kunnen uitproberen?

m.vr.gr. Freya

zoekster
door zoekster - Feb 18, 2013 om 12:42
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Contact opnemen met de verkoper, daar probleem voorleggen.

as
door astra42 - Feb 18, 2013 om 12:47
6 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=freya schreef op maandag 18 feb 2013, 11:41]Hallo astra42,

Bij welk bedrijf heb je die stoel gekocht? En aangezien je het hebt over een aankoop op zondag, neem ik aan dat je die stoel in een winkel hebt gekocht? Heb je de stoel dan niet ter plekke kunnen uitproberen?

m.vr.gr. Freya

Wel uitgeprobeerd maar niet zoals thuis. Ik ging wat heen en weer. Hierna lawaai (knappend) op de scharnieren van zitting met rugleuning. Bij nader inzien is de poot aan onderz\ijde dusdanig beschadig of hij lager gebruikt is geweest. Filt versleten en beschadiging aan het hout werk.
Is er een regeling dat ik de stoel kan inleveren met teruggave van het geldbedrag?

as
door astra42 - Feb 18, 2013 om 12:55
6 Antwoorden / 2 Vragen

Wel uitgeprobeerd maar niet zoals thuis. Ik ging wat heen en weer. Hierna lawaai (knappend) op de scharnieren van zitting met rugleuning. Bij nader inzien is de poot aan onderz\ijde dusdanig beschadig of hij lager gebruikt is geweest. Filt versleten en beschadiging aan het hout werk.
Is er een regeling dat ik de stoel kan inleveren met teruggave van het geldbedrag?

freya
door freya - Feb 18, 2013 om 12:58
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@astra42:

In een winkel geldt in principe: koop=koop, maar als je de nieuwprijs voor een nieuwe stoel betaalt en je krijgt een tweedehands stoel (daar lijkt het tenminste op), dan hoef je daar geen genoegen mee te nemen.
Om te beginnen dus met de stoel terug naar de winkel en om een oplossing vragen. Bijvoorbeeld omruilen voor een exemplaar dat wel nieuw is.

'Recht' op geld terug, heb je alleen als de verkoper geen oplossing kan/wil bieden.

Freya

edrick3
door edrick3 - Feb 18, 2013 om 13:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo astra42,

Lees de info die Consuwijzer geeft voor een ondeugdelijk meubel en wat je dan kunt doen. klik hier.

Suc6

dearagain
door dearagain - Feb 18, 2013 om 13:28
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*leg het probleem aan de verkoper voor en eis een nieuwe vervangende stoel, daar heb je immers recht op!