lievepoes
door lievepoes Apr 9, 2011 om 17:08
Auto & vervoer

E-bikes

Beste Forumleden,
Vandaag zijn wij op zoek geweest naar electrische fietsen.Wij bezochten 3 winkels en zijn overdonderd door de grote keuze in electrische fietsen. Volgens de verkopers is de ene fiets nog beter dan de andere.
Naar ons idee komen merk "Trek", MC Multi Bycle en Flyer voor ons in aanmerking. Nu zijn de merken Trek en MC Multi Bycle voor ons onbekende merken.
Wie kan ons inlichten over de kwaliteit enz. van deze merken.

11301 22 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 9, 2011 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eerst even googlen op merk en type, is zo handig.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2011 om 17:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Onderzoek heeft bewezen:dat uw bestaande fiets ombouwen minstens net zo goed is ,Maar de helft goedkoper.

T

ve
door verwijderd - Apr 10, 2011 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even een reactie op de antwoorden van "toolboy"en "ron530".

Ik heb al gegoogled en daar al de nodige informatie uitgehaald .Verder ik zie mij niet mijn fiets ombouwen, daar is technische kennis voor nodig en die heb ik niet.
Wat ik wil weten is of er mensen zijn, die ervaring hebben met het gebruik van deze merken fietsen. Voor mij zijn ze totaal onbekend. Alleen van de Flyer heb ik wel wat gegevens. Die zijn prima.
Wie kan mij wat ervaringsgegevens verstrekken hoe deze fietsen zich houden bij een normaal gebruik.?.

ve
door verwijderd - Apr 10, 2011 om 15:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je op deze site bovenaan in het zoekvakje electrische fiets intikt vind je veel informatie erover inclusief ervaringen met verschillende merken.

vr.gr.

ve
door verwijderd - Apr 10, 2011 om 15:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Trek en Multicycle behoren tot de top van wat er te koop is. Trek is 1 van de grootste fietsenfabrikanten ter wereld, en Multicycle is een Nederlandse specialist.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 16:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

De Flyer is een top product met lange acu gebruiks duur en al (!) hun gebruikte onderdelen is van top kwaliteit. Een echt zwitser top merk gebruik hem al jaren en het voordeel van de overbrenging op de trap as is heel wat beter dan die op een voor of achterwiel. Nadeel hij is duurder dan de rest maar dan heb je ook topkwaliteit

John

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben nog vergeten te melden als je accu leeg zou zijn fietst hij net zo als een gewone fiets

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 16:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hey Lievepoes,

De consumentenbond heeft in maart 2011 elektrische fietsen getest:

Koga E-Runner (Beste uit de test)

Flyer T8 (Beste uit de test)

Trek T500+ (Beste uit de test)

Sparta E-motion C2 (Beste koop)

De elektrische fietsen voldoen uitstekend voor iemand die trapondersteuning nodig heeft of prettig vindt!

Bedenk wel dat de accu ongeveer 3 tot 5 jaar meegaat en bij vervanging ongeveer 350 a 450 euro kost.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 16:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lievepoes,

je vraagt gegevens over electrische fietsen.
Je noemt o.a. het merk MC Multi Bycle.
Raar, op het internet komt dit merk niet voor.
De merken fiets die je noemt hebben de motor in het achterwiel.
Daarom wordt er geen gebruik gemaakt van een gesloten versnellingsnaaf maar van een open derailleur met meerdere tandwielen.
Omdat de motor in het achterwiel zit is daar geen plaats meer voor een gesloten versnellingsnaaf.
Een derailleur versnelling is veel kwetsbaarder en storing gevoeliger dan een gesloten versnellingsnaaf.
Met een derailleur versnelling heb je ook altijd een kleine open kettingkast, de ketting vervuilt dan makkelijker.
Met een naaf versnelling heb je een gesloten kettingkast en de motor in het voorwiel.
Rijd je bv op een zandweg dan merk je dat beide wielen van de fiets worden aangedreven.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 17:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20 schreef op maandag 11 apr 2011, 16:54: Lievepoes,
Je noemt o.a. het merk MC Multi Bycle.

Bekijk dit eens:

MC Multi Bycle

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 17:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

P.S.

MC Multi Bycle is helaas niet getest door de Consumentenbond.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 17:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even een kleine correctie op mijn bericht hierboven :
De Flyer heeft niet de motor in het achterwiel, maar bij de trapas.
Het achterwiel wordt aangedreven door de ketting (extra slijtage van de ketting?)
De Flyer heeft wel het open derailleur versnelling systeem.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 17:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tar,
als ik bij jouw reactie op Multi Bycle klik kom ik bij een ander merk uit.
Er wordt door ts expliciet gevraagd naar een Multi Bycle.
En dat merk bestaat volgens mij niet.
En volgens Google ook niet.
=========================================================

tar schreef op maandag 11 apr 2011, 17:00:
wimmi20 schreef op maandag 11 apr 2011, 16:54: Lievepoes,
Je noemt o.a. het merk MC Multi Bycle.

Bekijk dit eens:

MC Multi Bycle

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 17:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20 schreef op maandag 11 apr 2011, 17:30: Tar,
als ik bij jouw reactie op Multi Bycle klik kom ik bij een ander merk uit.
Er wordt door ts expliciet gevraagd naar een Multi Bycle.
En dat merk bestaat volgens mij niet.
En volgens Google ook niet.

Hey Wimmi,

Ik heb het vermoeden dat het merk door Lievepoes niet helemaal correct is gespeld...

Zoals u als opmerkte: Als Google het niet vindt, bestaat het hoogstwaarschijnlijk niet!

Ik werd door Google automatisch doorverwezen naar de link die ik heb genoemd.

Groetjes

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 19:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Koop een snorbrommer,geen problemen met lege accu`s en de te korte actieradius.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2011 om 19:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

@

Op zich zijn de twee merken die je noemt erg goed. Vergeet overigens voor de aanschaf niet om even proef te rijden.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2011 om 09:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Forumleden,
Wat een groot aantal antwoorden mocht ik van jullie ontvangen. Hiervoor hartelijk dank. Ik ga nu allereerst eens proefrijden op een aantal fietsen. Waarschijnlijk koop ik de Flyer. Deze fiets heeft een lage instap en dat is één van voorwaarden die wij stelden bij de koop. Goedkoop is hij zeker niet.

Dan nog het merk MC, daar heb ik inderdaad een fout meegemaakt het merk is MC. Multi Cycle. De fabriek is gevestigd in Ulft. Het prospectus ziet er goed uit. Misschien weet iemand nog iets te vertellen over deze fiers.

Nogmaals heel hartelijk dank voor alle reacties.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2011 om 23:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vergissen is menselijk.
Je bedoelde dus multi cycle.
Maar je hebt het in je bericht over een fiers.
Wat is een fiers ??
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

lievepoes schreef op dinsdag 12 apr 2011, 09:56: Beste Forumleden,
Wat een groot aantal antwoorden mocht ik van jullie ontvangen. Hiervoor hartelijk dank. Ik ga nu allereerst eens proefrijden op een aantal fietsen. Waarschijnlijk koop ik de Flyer. Deze fiets heeft een lage instap en dat is één van voorwaarden die wij stelden bij de koop. Goedkoop is hij zeker niet.

Dan nog het merk MC, daar heb ik inderdaad een fout meegemaakt het merk is MC. Multi Cycle. De fabriek is gevestigd in Ulft. Het prospectus ziet er goed uit. Misschien weet iemand nog iets te vertellen over deze fiers.

Nogmaals heel hartelijk dank voor alle reacties.

ve
door verwijderd - Apr 14, 2011 om 21:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jammer dat er alhier deskundigen denken aanwezig te zijn.
Ombouw merk fietsen zijn de helft goedkoper als de merk fietsen!!!

En bewezen minstens, net zo goed of nog beter.

T

ve
door verwijderd - Apr 14, 2011 om 22:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op maandag 11 apr 2011, 19:45: @

Op zich zijn de twee merken die je noemt erg goed. Vergeet overigens voor de aanschaf niet om even proef te rijden.

ReadAC.

Met alle respect.
Is dit eigen evaring of een meelezende .???

T

ve
door verwijderd - May 3, 2011 om 03:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met trek heb ik goede ervaringen

Wel een gewone fiets !
dus geen electra

ve
door verwijderd - Mar 31, 2012 om 20:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben nu een Trek 500 die goed bevalt. Het probleem is nu en ik denk dat dat bij alle e-bikes is dat je en zwaardere (wattage) accu wilt hebben en dat het gewoon niet past.
Je bent bijna verplicht een nieuwe fiets te kopen terwijl je oude fiets slecht 3 jaar oud is en dan niets meer waard is.