jo
door johdan Nov 3, 2006 om 12:04
Auto & vervoer

Fiets gestolen

In februari dit jaar heeft mijn vrouw een nieuwe fiets gekocht, diefstal verzekering afgesloten enz enz, nu is haar fiets een keer gevallen en was de sleutel stuk, gemeld nieuwe laten maken, nu is op 20 october haar fiets gestolen, vreemd he'in dit heerlijk leefbaar landje, goed sleutels opgestuurd, maar nu krijgt ze niets vergoed, kan ik mee leven omdat er geen originele sleutels bij waren, maar ik heb wel een premie betaald voor drie jaar en wil de verzekering de premie(gedeelte ervan) niet terug betalen, je wordt hier ook, sorry vvor mijn benaming schijt en schijt ziek van
Heeft het nog wel zin om een fiets te verzekeren? denk het niet, waardeloos

1373 11 Rapporteer

varabas
door varabas - Nov 3, 2006 om 12:18
450 Antwoorden / 35 Vragen

U schrijft: "nu is haar fiets een keer gevallen en was de sleutel stuk, gemeld nieuwe laten maken"

U heeft dus gemeld dat er een nieuwe sleutel was gemaakt, volgens mij heeft u hiermee voldaan aan de verzekeingsvoorwaarden en heeft u dus recht op een verzekeringsuitkering.

Bassie (fiets alleen op een één-wieler)

nouds
door nouds - Nov 3, 2006 om 12:22
98 Antwoorden / 11 Vragen

Verzekeringsmaatschappijen doen alles om onder hun betalingsplicht uit te komen. Gewoon vol houden dat je je fiets vergoed wil hebben. Dreig anders dat je Kassa of Radar inschakeld. Helpt dit niet, dan kun je alsnog de Kassa Belbus bellen.

hutch
door hutch - Nov 3, 2006 om 12:33
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Johdan,

zoals reeds geschreven, u heeft er toch melding van gemaakt (en ik neem aan bij die verzekeringsmaatschappij, danwel bij de tussenpersoon). Indien u toen verder niets is gemeld hieromtrent, is die maatschappij hiermee dus accoord gegaan en heeft u dus voldaan aan uw plicht en dient die verzekeringsmaatschappij uit te keren.

Hopelijk kunt u nog aantonen (bewijzen) dat u hiervan die melding gedaan heeft. Ik zou het er ook niet bij laten zitten en bij die maatschappij een schriftelijke klacht indienen. Indien zij alsnog uw klacht ongegrond verklaren, dan een klacht indienen via de volgende site:

http://www.klachteninstituut.nl/

Voor verdere informatie (ook m.b.t. uw verzekeringsmaatschappij) verwijs ik u wel eerst naar genoemde site.

Succes, gr. Hutch

jo
door johdan - Nov 3, 2006 om 12:43
1 Antwoorden / 2 Vragen

ze gooien het gewoon op de polisvoorwaarden
gr johan

soepkiep
door soepkiep - Nov 3, 2006 om 13:36
529 Antwoorden / 75 Vragen

overal moet je je voor laten verzekeren maar als je er gebruik van wilt maken ja dan zijn de heren niet thuis ze weten het soms zo te brengen dat ze er wel onder uit kunnen komen en zo is het dus overal en het zal zo ook  wel blijven

holstein
door holstein - Nov 3, 2006 om 13:36
922 Antwoorden / 16 Vragen

Als u bij de verzekering heeft gemeld dat u een vervangende sleutel heeft en nog één originele, dan had u daar een bevestiging van moeten hebben van de verzekering.
De sleutel moet wel geregistreerd zijn bij de verzekering.
Maar nu snap ik één ding niet, want u schrijft dat u er mee kunt leven dat er niets wordt uitgekeerd omdat de originele sleutel er niet bij was, maar u zit meer over die verzekeringspremie in en dat is uiteindelijk maar een fractie van de waarde van de fiets, want de premie is bepaald volgens de aankoopprijs van de fiets.
Ik zou me druk maken om die verzekering van die fiets als u in uw recht staat en die premie lijkt me de bijzaak, niet de fiets toch....?

ho
door hoekmij - Nov 13, 2006 om 22:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

melden is niet voldoende.Bij de goede fietsvakhandel kunt u een sleutelkaart kopen voor een paar euro. als u deze invult en opstuurt krijgt u van de desbetreffende verzekeraar een nieuwe sleutel ( copy ) thuis gestuurd.hierop staat weer hetzelfde sleutelnummer met als toevoeging de letter C ( copy ) ook wordt u automatich geregistreerd.

fi
door fietsenman - Jan 11, 2007 om 18:48
4 Antwoorden / 0 Vragen

Een sleutel die bijgemaakt wordt bij d hakkenbar/sleutelspecialist e.d. wordt nooit geaccepteerd door de verzekering.
Alleen een sleutel die u bijbesteld bij de slotenfabrikant word geaccepteerd. Hiervan MOET U inderdaad melding maken bij de verzekering. Dit kan inderdaad met de eerder vermelde kaart die u kunt kopen bij (bijna) iedere fietsenwinkel.

De premie die u betaald is voor, de van te voren bekende, termijn van 2, 3 of 5 jaar, hiermee koopt u voor die termijn het diefstalrisico af bij de verzekering.
Voor de HELE termijn dus, u heeft dus geen recht op restitutie.
Een paar jaar geleden kon dit nog wel, als je bijvoorbeeld een verzekering afsloot voor 3 jaar en de fiets werd gestolen in het 1e jaar dan kreeg je tweederde terug van je premie, maar alleen wanneer je de volgende fiets ook weer bij dezelfde maarschappij verzekerde, anders niet.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijke is allemaal.

Mvg,

Corné

(al meer dan 20 jaar werkzaam in de fietsenbranche)

di
door dikkiesie - Jan 11, 2007 om 19:33
2 Antwoorden / 1 Vragen

hallo volgens mij moet je wel je verzekering op kunnen schorten en bij een nieuwe fiets weer in laten gaan

groet

fi
door fietsenman - Jan 11, 2007 om 19:43
4 Antwoorden / 0 Vragen

Het opschorten is bij een fietsverzekering niet mogelijk.

Het is alleen mogelijk een bestaande verzekering over te zetten op een nieuwe eigenaar.
De verzekering blijft dus bij de fiets en niet bij de eigenaar.

Mvg,

Cor

di
door dikkiesie - Jan 11, 2007 om 19:49
2 Antwoorden / 1 Vragen

bedankt cor dat wist ik niet zo zie je maar. weer wat geleerd.

groet dirk