ev
door evelien_4875143 May 23, 2014 om 16:00
Auto & vervoer

Gordel

Ik heb ruim 2 jaar geleden een nieuwe ford ka gekocht., op het kenteken staat 30 december 2011, en de auto staat sinds19 januari 2012 op mijn naam. Nu wil het geval dat net na het garantietermijn mijn gordel niet goed meer werkt. De dealer heeft contact opgenomen met ford Nederland en ze komen mij tegemoet met een korting van 45% en ik ben dan wel verplicht ook gelijk mijn auto een kleine beurt te laten geven. Nu heb ik al laten weten dat ik mij daar toe niet laat verplichten. Mijn auto heeft 8000 km gereden en ik vind het raar dat een gordel met 2 jaar kapot is. Mijn vraag is nu valt dit nog binnen een garantie of heb ik gewoon pech en moet ik dit betalen?

6765 21 Rapporteer

tenormin
door tenormin - May 23, 2014 om 16:20
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Is de auto al al officieel aan de kleine beurt toe? Ja, met de gordel is het gewoon toeval dat het net na de garantie periode is gebeurd maar heeft u een noodstop moeten maken; als dat heeft plaatsgevonden is het sowieso veiliger om de gordel te verwisselen. Wel vreemd dat ze alleen maar 45% korting geven als de auto een kleine beurt krijgt.

aurora1
door aurora1 - May 23, 2014 om 16:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is dat wat Ford Nederland zegt of is dat (die beurt) een voorwaarde van de dealer? Neem anders zelf eens contact op met Ford Nederland en leg het voor.

tijger1
door tijger1 - May 23, 2014 om 16:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar de auto zal toch wel in onderhoud zijn bij de dealer? En net een beurt gehad hebben?

ro
door ron530 - May 23, 2014 om 16:50
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Na afloop van de garantieperiode hoeft de dealer eigenlijk niets meer te doen. De tegemoetkoming in de kosten is een coulance (geste) van de fabrikant, die kan daar voorwaarden tegenover stellen. Waarschijnlijk is de auto toe aan klein onderhoud en wil de fabrikant dat die uitgevoerd wordt om nieuwe defecten waarop dan weer coulance verwacht wordt uit te sluiten. Die gedachtegang lijkt mij heel logisch.

sw
door swat1500 - May 24, 2014 om 02:35
3799 Antwoorden / 0 Vragen

Als u 2 jaar garantie had dan valt het defect niet binnen de garantie. U kunt dus geen beroep meer doen op de garantie bepalingen.
Kennelijk doelt u op non conformiteit. Dat is een mogelijkheid maar als de andere partij daarin niet meegaat zult u naar de rechter en dient u het bewijs aan te leveren.
Afhankelijk van de kosten is het de vraag of u met een proces gang enige winst boekt.

jo
door joentje1978 - May 24, 2014 om 13:44
367 Antwoorden / 6 Vragen

Of de autogarage draait jou een poot uit door een onnodige kleine beurt uit te laten voeren en jou daar dik voor te laten betalen zodat weer compenseert met het "gratis" plaatsen van de gordel.

h.
door h.terpstra - May 24, 2014 om 22:49
203 Antwoorden / 1 Vragen

Gordel
U heeft gewoon recht op een nieuwe gordel. Gratis.
Conform de wet.!
Groet. H.

tijger1
door tijger1 - May 24, 2014 om 23:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=h.terpstra schreef op zaterdag 24 mei 2014, 22:49]Gordel
U heeft gewoon recht op een nieuwe gordel. Gratis.
Conform de wet.!
Groet. H.

Conform welke wet?

h.
door h.terpstra - May 25, 2014 om 22:18
203 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 24 mei 2014, 23:39][quote=h.terpstra schreef op zaterdag 24 mei 2014, 22:49]Gordel
U heeft gewoon recht op een nieuwe gordel. Gratis.
Conform de wet.!
Groet. H.

Conform welke wet?

h.
door h.terpstra - May 25, 2014 om 22:30
203 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 24 mei 2014, 23:39][quote=h.terpstra schreef op zaterdag 24 mei 2014, 22:49]Gordel
U heeft gewoon recht op een nieuwe gordel. Gratis.
Conform de wet.!
Groet. H.

Conform welke wet?

Tijger, het verbaasd mij dat u deze vraag stelt Wel is het mijn compliment waard dat u de vraag stelt.
De domste vraag die je kunt stellen is een vraag NIET te stellen.

Deze wet staat in de regelgeving ter bescherming van de kopende burger.Foute zin,

U behoeft geen garantie papieren meer te betalen in de winkel bij aankoop. De wettige bescherming is beter dan die flut verzekering die aangesmeerd wordt.

Nogmaals: De verkoper moet een goed product verkopen. Is dat niet het geval, dan moet de verkopende partij voor een gratis nieuw product zorgen.
Groet,H.

h.
door h.terpstra - May 25, 2014 om 22:37
203 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=evelien!! schreef op vrijdag 23 mei 2014, 16:00]Ik heb ruim 2 jaar geleden een nieuwe ford ka gekocht., op het kenteken staat 30 december 2011, en de auto staat sinds19 januari 2012 op mijn naam. Nu wil het geval dat net na het garantietermijn mijn gordel niet goed meer werkt. De dealer heeft contact opgenomen met ford Nederland en ze komen mij tegemoet met een korting van 45% en ik ben dan wel verplicht ook gelijk mijn auto een kleine beurt te laten geven. Nu heb ik al laten weten dat ik mij daar toe niet laat verplichten. Mijn auto heeft 8000 km gereden en ik vind het raar dat een gordel met 2 jaar kapot is. Mijn vraag is nu valt dit nog binnen een garantie of heb ik gewoon pech en moet ik dit betalen?

Gordel, ik weet niet wat u betaald heeft voor die auto.
Maar ik vermoed heel sterk dat u "bij de veter bent genomen.". Vraag om uitleg.
U heeft een auto gekocht van 2011 in 2012 nieuw.? dat lijkt me een overjarig barrel. De prijs gaat u betalen bij inruil. Sterkte er mee. Wie is die slimme dealer?

Groet, h.

h.
door h.terpstra - May 25, 2014 om 22:49
203 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 23 mei 2014, 16:36]Maar de auto zal toch wel in onderhoud zijn bij de dealer? En net een beurt gehad hebben?

Tiger, waar gaat dit over . een nieuw auto met 8000 km.gereden. die heeft geen onderhoud nodig.. Ja, een Ford blijkbaar wel..
Voor alle helderheid. Slechtste auto's zijn Mercedes en Volkswagen. En Engelse G.M..prut.
Even kort door de bocht.
Hier klopt iets niet in dit verhaal.
Gr. H.

tijger1
door tijger1 - May 25, 2014 om 23:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@terpstra

U draaft compleet door. De Ts heeft een probleem met de gordel. Waar is dat door ontstaan? Dat staat er niet bij.

Bij de beurten voor een auto wordt niet alleen gekeken naar de verreden kilometers maar ook naar de jaren.

Overjarige barrel? Het is u in de bol geslagen.

tijger1
door tijger1 - May 25, 2014 om 23:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar afgezien van dat alles vermeldt u nog niet over welke wet u het hebt.

h.
door h.terpstra - May 26, 2014 om 00:29
203 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 25 mei 2014, 23:26]@terpstra

U draaft compleet door. De Ts heeft een probleem met de gordel. Waar is dat door ontstaan? Dat staat er niet bij.

Bij de beurten voor een auto wordt niet alleen gekeken naar de verreden kilometers maar ook naar de jaren.

Overjarige barrel? Het is u in de bol geslagen.

Tijger, ik heb hier geen zin in, een garnaal hoef je niets te leren.. Helaas, ik kan u niets leren.
Mijn verzoek; probeer eens begrijpend te lezen. letterlijk is iets anders..

kaasbroodje
door kaasbroodje - May 26, 2014 om 05:54
937 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=h.terpstra schreef op zondag 25 mei 2014, 22:30][quote=tijger1 schreef op zaterdag 24 mei 2014, 23:39][quote=h.terpstra schreef op zaterdag 24 mei 2014, 22:49]Gordel
U heeft gewoon recht op een nieuwe gordel. Gratis.
Conform de wet.!
Groet. H.

Conform welke wet?

Tijger, het verbaasd mij dat u deze vraag stelt Wel is het mijn compliment waard dat u de vraag stelt.
De domste vraag die je kunt stellen is een vraag NIET te stellen.

Deze wet staat in de regelgeving ter bescherming van de kopende burger.Foute zin,

U behoeft geen garantie papieren meer te betalen in de winkel bij aankoop. De wettige bescherming is beter dan die flut verzekering die aangesmeerd wordt.

Nogmaals: De verkoper moet een goed product verkopen. Is dat niet het geval, dan moet de verkopende partij voor een gratis nieuw product zorgen.
Groet,H.

Je bedoelt zeker non-conformiteit? dat zit toch net wat ingewikkelder dan gewoon een nieuwe gordel eisen...

Zoals de bewijslast, die ondertussen bij de koper ligt. Misschien heeft TS de gordel een aantal keer tussen de stoel of deur gehad, waardoor deze is gaan rafelen.

En een over jarig model??? de auto is net een maand of 2 oud ten tijde van de ten naam stelling.

Overdrijven is ook een vak, daarbij is het op internet altijd handig om een bron te vermelden die uw kennis bevestigd zodat TS en andere dit eerst kunnen controleren voordat een doordravend forum lid ze op het verkeerde been zet met slechts zijn visie op de zaken. Want geen enkele professional gaat hier constant advies geven, soms misschien.

Dus, graag wetsartikelen en bronnen bij uw beweringen.

sa
door sam89 - Aug 17, 2014 om 10:50
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=h.terpstra schreef op zondag 25 mei 2014, 22:49][quote=tijger1 schreef op vrijdag 23 mei 2014, 16:36]Maar de auto zal toch wel in onderhoud zijn bij de dealer? En net een beurt gehad hebben?

Tiger, waar gaat dit over . een nieuw auto met 8000 km.gereden. die heeft geen onderhoud nodig.. Ja, een Ford blijkbaar wel..
Voor alle helderheid. Slechtste auto's zijn Mercedes en Volkswagen. En Engelse G.M..prut.
Even kort door de bocht.
Hier klopt iets niet in dit verhaal.
Gr. H.

Grapjas,

Mercedes levert betrouwbaar kwalitatieve auto's dat weinig onderhoud nodig heeft. Probleem wat jij ervaart zou je zeker niet met een mercedes hebben gehad.

VAG doet de afgelopen 8 jaren ook onwijs goed

Betreft GM ligt het net wat complexer. Kleine, fiscale voordelige vag auto's doen het minder.

Probleem wat jij ervaart, super vervelend. Ik had het buiten ford laten maken, scheelt je 100den euro's

Apetjoek
door Apetjoek - Aug 17, 2014 om 11:31
234 Antwoorden / 16 Vragen

Evelien , zoals u hier boven leest (de discussie tussen twee oude mensen) is advies van alle type mensen mogelijk , mijn advies aan u is als het sluitmechanisme of de bevestiging van de gordel kapot is contact op te nemen met de importeur en heel duidelijk uw ervaring met de dealer/leverancier van uw auto kenbaar te maken , ook als de gordel tussen de deur en de stijl van de auto heeft gezeten mag een gordel NIET kapot gaan maar omdat u niet de juiste mankementen aan de gordel beschrijft ga ik er van uit dat het dus betrekking heeft (uw klacht ) op een kapot mechanisme .
Persoonlijk zou ik nooit of te nimmer genoegen nemen met het "riante aanbod "van uw huidige dealer ,er zijn er genoeg in uw omgeving, dus u bent niet verplicht om bij deze dealer "zaken" te doen.

tijger1
door tijger1 - Aug 17, 2014 om 11:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@kowalski

Waar kan ik de leeftijden vinden van de forumleden? En afgezien daarvan wat doet de leeftijd er toe?

pi
door pieterwolters - Aug 17, 2014 om 13:59
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=kowalski schreef op zondag 17 aug 2014, 11:31]
Persoonlijk zou ik nooit of te nimmer genoegen nemen met het "riante aanbod "van uw huidige dealer ,er zijn er genoeg in uw omgeving, dus u bent niet verplicht om bij deze dealer "zaken" te doen.

Het is alleen maar de vraag of die dealers zomaar een klant van een andere dealer gratis of bijna gratis willen helpen. Is ook verre van collegiaal. Ik zal bedrijven die zo handelen op z'n minst argwanend bekijken.

door 1953 - Aug 17, 2014 om 14:39
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Dit lijkt mij koppelverkoop en dat mag niet!