In gebreke blijven aannemer
In maart heeft het bouwbedrijf Fracassi uit Den Haag onze balkons
gerenoveerd. In de offerte was opgenomen dat de balkonvloeren
2 keer zouden worden geverfd (coaten),
In september begon 1 vloer al te bladeren en raakte het voegwerk los.
Ik heb de heer Fracassi dat gemeld. We hebben een uitvoerige mail
wisseling gehad, maar hij blijft herhalen ik geef NOOIT garantie op
schilderwerk. Ik kontakt gehad met de Consumentenbond,
die zegt dat de aannemer wettelijk verplicht is garantie op
uitgevoerde werkzaamheden te geven. Ik kan natuurlijk naar de rechter
gaan, maar voor een vloertje opnieuw verven?
Weet iemand raad?
Zijn ze bij een of andere brancheorganisatie aangesloten? Ik kan er niets over vinden op de site. Dat is eigenlijk het beste alternatief voor een rechtsgang.
U zegt onze balkons, bedoelt u daar uw huisgenoten mee, of de buren? Met meer mensen sta je nl sterker.
[quote=zoekster schreef op zondag 26 okt 2014, 16:32]Zijn ze bij een of andere brancheorganisatie aangesloten? Ik kan er niets over vinden op de site. Dat is eigenlijk het beste alternatief voor een rechtsgang.
U zegt onze balkons, bedoelt u daar uw huisgenoten mee, of de buren? Met meer mensen sta je nl sterker.
[quote=darhbi schreef op zondag 26 okt 2014, 16:23]In maart heeft het bouwbedrijf Fracassi uit Den Haag onze balkons
gerenoveerd. In de offerte was opgenomen dat de balkonvloeren
2 keer zouden worden geverfd (coaten),
In september begon 1 vloer al te bladeren en raakte het voegwerk los.
Ik heb de heer Fracassi dat gemeld. We hebben een uitvoerige mail
wisseling gehad, maar hij blijft herhalen ik geef NOOIT garantie op
schilderwerk. Ik kontakt gehad met de Consumentenbond,
die zegt dat de aannemer wettelijk verplicht is garantie op
uitgevoerde werkzaamheden te geven. Ik kan natuurlijk naar de rechter
gaan, maar voor een vloertje opnieuw verven?
Weet iemand raad?
[quote=zoekster schreef op zondag 26 okt 2014, 16:32]Zijn ze bij een of andere brancheorganisatie aangesloten? Ik kan er niets over vinden op de site. Dat is eigenlijk het beste alternatief voor een rechtsgang.
U zegt onze balkons, bedoelt u daar uw huisgenoten mee, of de buren? Met meer mensen sta je nl sterker.
Ja, ik heb kontakt gehad met de branche organisatie. Die willen wel een rapport opmaken, maar dat is is niet bindend.
M.a.w. daar hoeft Fracassie zich niet van aan te trekken. Dat rapport zou ik alleen kunnen gebruiken bij de rechter.
Wat u dan nog rest is dreigen met juridische stappen en dan later alsnog beslissen of u die wel of niet zult nemen.
Weet u wat u van deze aannemer wilt? Wilt u geld zien, eist u herstelwerkzaamheden?
En als u reageert, geef dan ook even aan of uw buren ook deze klachten hebben. En of u met hen al heeft gesproken over een aanpak van dit probleem.
Ook is het handig als u aangeeft hoeveel er voor de werkzaamheden is gerekend.
[quote=tijger1 schreef op maandag 27 okt 2014, 16:53]Is deze opdracht dan niet verstrekt door de Vereniging van Eigenaren?
[quote=tijger1 schreef op maandag 27 okt 2014, 16:53]Is deze opdracht dan niet verstrekt door de Vereniging van Eigenaren?
Ja, dit is ook namens de VVE.
Maar de aannemer blijft zeggen "ik geef nooit garantie op schilderwerk"!!!!!
Is alleen bij u het balkon slecht geverfd of ook bij anderen?
Als het bij meerdere mensen het geval is, zou ik dat rapport toch maar laten opmaken, want het gast dan om een flink bedrag.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer