kamphuysen
door kamphuysen Oct 30, 2013 om 16:18
Auto & vervoer

Invalideplek/Electrische auto Plek? Mag parkeren op een oplaadpunt voor een elec. auto?

Invalideplek/Electrische auto Plek? Mag parkeren op een oplaadpunt voor een elec. auto? Er was een lege plek een vak voor twee auto,s in het gat/dorp waar ik woonachtig ben rijden geen elec auto,s maar deze parkeerplekken waren gemaakt voor het gemeente huis van dit gat/dorp....er was verder geen plaats dus ik zet de auto netjes weg op 1x elecplek de andere bleef dus leeg voor het ''geval'' ,en ik kom terug en ja hoor een gele bon van .....€ Negentig euro is x 2.2731 is.....FL 204.59 GULDENS !! De oplaadplek was keurig aangelegd ? weggenomen van de normale auto, dat wel de gemeente heeft er twee normale parkeerplaatsen voor opgeoffferd en daarme deze plaats als een ""heilige Koe parkeerplek aangewezen voor electriche auto,s mogelijk met de instemming van de linkse raadsleden natuurlijk. Maar...waar staat er in de wet (welke wets artikel) dat ik dan een bekeuring hoor te krijgen als IK zelf niets vermoedend mijn auto daar neer zet voor een 15 minuten? Is de electriche auto soms nu heel HOOG verheven boven mij met de simpele Benzine auto? Is dit dan niet discriminatie van de bezine motor tegenover de electriche auto c.q daarbij een handige list van de overheid om de gewone automobilist een EXTRA poot uit te kunnen draaien? Verder is mijn vraag aan U geachte lezers; hoe kan ik bezwaar hiertegen maken ? enhebben anderen die dit lezen soms ook dit soort ervaringen, en is een bezwaar met de vraag naar de onderbouwing WOB een goede vraag en handig waardoor het bezwaarschrift meer kansen maakt bij het CJIB..!!!??

24782 25 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 30, 2013 om 16:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo kamphuysen,

Dat zal wel opgenomen zijn in de plaatselijke parkeerverordening.
En ja, dan mag je daar NIET parkeren en krijg je dus een bon.
En dat zal dus ook wel aangegeven zijn.
Lijkt me niet dat een bezwaarschrift kans maakt.
Maar ... nee heb je, ja kun je krijgen.

Cookies
door Cookies - Oct 30, 2013 om 16:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Bezwaar maken heeft geen enkele zin. Ook met je invalidenkar heb je je aan de (parkeer)regels te houden.

Off-topic: alles in bold zetten, is nergens voor nodig.

jantje7
door jantje7 - Oct 30, 2013 om 16:30
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Omdat u nog steeds in het gulden tijdperk leeft, en er toen geen spraken was van oplaadpunten, kunt u gewoon bezwaar indienen. Waar dit kan staat op de uiteindelijke papieren die u verzoeken om euro's over te maken.

Jantje7

door 14peter - Oct 30, 2013 om 16:31
567 Antwoorden / 2 Vragen

Volgens art. 24 van het RVV mag u daar niet parkeren, "voor zover zijn voertuig niet behoort tot de op het bord of op het onderbord aangegeven voertuigcategorie of groep voertuigen". Lijkt me helder.

Daarnaast rekent u verkeert om. € 1 = fl 2,20371, dus is het boetebedrag een terechte fl 198,33 (voor zover er überhaupt nog omgerekend word).

kamphuysen
door kamphuysen - Oct 30, 2013 om 16:32
252 Antwoorden / 68 Vragen

[quote=carola.83 schreef op woensdag 30 okt 2013, 16:29]Bezwaar maken heeft geen enkele zin. Ook met je invalidenkar heb je je aan de (parkeer)regels te houden.

Off-topic: alles in bold zetten, is nergens voor nodig.

Waarom is dat niet nodig? en Wie maakt dat uit De mogelijkheid wordt toch geboden?

hutch
door hutch - Oct 30, 2013 om 16:33
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Er wordt alleen naar het juridische aspect gekeken en daar gaat u (helaas) wel de mist in.
Geen kans van slagen.... tenzij u het zover laat komen, dat de zaak voor de kantonrechter komt.
Héééél misschien (!!) krijgt u de rechter dan wel zover dat de uitspraak in het meest gunstigste geval zal zijn: wel (!) schuldig (daar kan de rechter niet onderuit), maar zonder strafoplegging.

kamphuysen
door kamphuysen - Oct 30, 2013 om 16:37
252 Antwoorden / 68 Vragen

[quote=hutch schreef op woensdag 30 okt 2013, 16:30]Er wordt alleen naar het juridische aspect gekeken en daar gaat u (helaas) wel de mist in.
Geen kans van slagen.... tenzij u het zover laat komen, dat de zaak voor de kantonrechter komt.
Héééél misschien (!!) krijgt u de rechter dan wel zover dat de uitspraak in het meest gunstigste geval zal zijn: wel (!) schuldig (daar kan de rechter niet onderuit), maar zonder strafoplegging.

Is een reactie waar je mee voort kunt en geeft perspectief! Dus op naar de Kantonrechter, ik vrees dan wel dat de administratie kosten voor de staat wel wat hoger gaan uitvallen dan de FL 204.59 guldens !

laaglander
door laaglander - Oct 30, 2013 om 16:55
473 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo kamphuysen,

Stond er een bord dat die (2?) parkeerplaatsen voor elektrische cq invaliden auto's waren? is hierop ja, dan mocht u daar gewoon niet staan. Dat wordt bepaald door dat bord. Ook al stond u hier maar 15 minuten.

note: het is gewoon 90 euro. De gulden wordt al even niet meer gebruikt en ondertussen kan er niet meer omgerekent worden. De economie is ondertussen verandert dus de 2,2 zal niet meer kloppen.
Note2: bold is niet nodig, daarmee wil je extra accent leggen of een woord of zin. Alles in bold zetten heeft dus daarom geen zin. En wie maakt dat uit? dat is gewoon algemeen goed, net zoals gebruik van hoofdletters

Cookies
door Cookies - Oct 30, 2013 om 22:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=kamphuysen schreef op woensdag 30 okt 2013, 16:32][quote=carola.83 schreef op woensdag 30 okt 2013, 16:29]Bezwaar maken heeft geen enkele zin. Ook met je invalidenkar heb je je aan de (parkeer)regels te houden.

Off-topic: alles in bold zetten, is nergens voor nodig.

Waarom is dat niet nodig? en Wie maakt dat uit.

De redactie maakt dat uit. Als je de spelregels eens had gelezen, had je o.a. dit zien staan:

Het gebruik van kapitalen is niet toegestaan, net als het overdreven gebruik van vet, cursief of onderstreepte tekst.

sw
door swat1500 - Oct 30, 2013 om 22:27
3799 Antwoorden / 0 Vragen

In het RVV 1990 (en de bijlage bij uw gehandicaptenparkeerkaart) staat aangegeven waar u, al dan niet met een parkeerschijf, met de GHPkaart mag parkeren.

14Peter heeft al aangegeven waarom u op betreffende plek, ondanks uw GHP, niet mocht parkeren.

Veel GHPkaart gebruikers denken dat deze kaart een algemene vrijstelling is om te mogen parkeren op alle plaatsen waar dit normaliter toegestaan.

U krijgt van het CJIB te Leeuwarden een acceptgiro van 90 euro + 7 euro administratiekosten waarop vermeld staat waar en binnen welke termijn u in beroep kan gaan. Dat zal naar alle waarschijnlijkheid het CVOM te Utrecht zijn. Pas als deze instantie een uitspraak heeft gedaan op uw bezwaar en deze niet gunstig voor u is, kunt u naar de kantonrechter stappen.

De argumenten die tot nu toe hebt aangevoerd zullen de rechter echter niet kunnen overtuigen.

Cookies
door Cookies - Oct 30, 2013 om 22:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=kamphuysen schreef op woensdag 30 okt 2013, 16:37]

Is een reactie waar je mee voort kunt en geeft perspectief! Dus op naar de Kantonrechter, ik vrees dan wel dat de administratie kosten voor de staat wel wat hoger gaan uitvallen dan de FL 204.59 guldens !

Haha, ik vrees dat er voor jou nog 75,- euro boven op komt! Wat dit in guldens is, mag je zelf uitrekenen.

ho
door holy53 - Nov 6, 2013 om 11:52
68 Antwoorden / 1 Vragen

Boete wordt opgelegd door Gemeente.
CJIB heeft er niets mee te maken.

gerardk
door gerardk - Nov 6, 2013 om 12:52
175 Antwoorden / 8 Vragen

zit niet zo zielig te zeuren maar pak de fiets want zo groot zal dat"gat/dorp" niet zijn

kamphuysen
door kamphuysen - Nov 6, 2013 om 13:00
252 Antwoorden / 68 Vragen

[quote=holy53 schreef op woensdag 6 nov 2013, 11:52]Boete wordt opgelegd door Gemeente.
CJIB heeft er niets mee te maken.

Beste.....Hoe weet U zo goed dat dit soort handhavings boetes worden opgelegd door de gemeente? er zat namelijk een bon met een hele lelijke kleur geel..! op de ruit met het logo van Politie, dus hoezo gemeente de politie is toch geen handhaver van of voor de gemeente maar van het OM..?

pierre60
door pierre60 - Nov 6, 2013 om 13:19
132 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb hetzelfde mee gemaakt. Mijn auto zet ik vaker op dezelfde plaats maar op een dag hadden ze daar plaats gemaakt voor het opladen maar dat had ik niet gezien. Ik heb netjes betaald voor het parkeren maar kreeg toch een bon van inderdaad 90 euro. Ik ben meteen naar het politiebureau gegaan en daar kreeg ik het volgende te horen: De plaatsen zijn bestemd voor het opladen van een elektrische auto en daar mag niet geparkeerd worden. Ik kon bezwaar indienen en dat staat achter op de bon hoe je dit kunt doen maar de politie gaf mij weinig kans van slagen. Ik heb een brief geschreven naar het adres waar ik in beroep kon gaan en een week later kreeg ik bericht dat de politie correct heeft gehandeld en ik moest die 90 euro betalen na het ontvangen van de acceptgiro. Helaas heb ik voor u dan ook geen goed nieuws dus u zult moeten betalen.

tot15karakters
door tot15karakters - Nov 6, 2013 om 15:48
2189 Antwoorden / 14 Vragen

En mag ik nu fout parkeren om te laden als er 2 normale auto's staan?

De Politie weigerde een sleep auto te sturen en ik moet toch echt laden.
Ik was op vakantie en de boete wegens foutparkeren, veroorzaakt door 2 normale voertuigen is geseponeerd!

Zij protesteerde wel maar ik haal hem echt niet weg.
Vooral als je in een " Gat" woonde, daar zijn zo weinig palen en soms moeilijk te vinden dat ik wel moet laden.
Jullie vergeten dat er nu teveel palen staan om deze voertuigen mogelijk te maken maar er worden vooral de laatste maanden zoveel afgeleverd dat op enkele plaatsen ze van 2 naar 4 plekken zijn gegaan.

Maar het zou wel prettig zijn als naast de paal en het bordje er ook een groene streep zou komen.
Dan zie je het beter voor als het er pas is.
Maar vele gemeentes waarschuwen de eerste 3 tot 6 maanden eerst voordat ze een parkeerbon schrijven maar dat is geen wet maar coulance.
Dus vragen of ze uit coulance dit willen doen mag, maar geen garantie op of ze het uitvoeren.

pergadoosje
door pergadoosje - Nov 6, 2013 om 18:38
11 Antwoorden / 2 Vragen

U had natuurlijk een plaatselijk "inboorling", ja die in dat blauwe pak, staat ook bekend als Politie agent(e)!, Parkeer beheer of Parkeer Politie. Die zouden dat moeten weten. Kleine moeite, scheelt een boel euro's en grijze haren. ;-) Had U ook gezellig van kunnen eten met Uw partner,is been stuk Goedkoper!

th
door theodorusme - Nov 7, 2013 om 12:07
111 Antwoorden / 7 Vragen

het zal, zoals gezegd, waarschijnlijk niet mogen. Staat er niet een bord bij waarop dat is aangegeven? En mogen elektrische auto's daar dan wel staan zonder parkeergeld te betalen?
U hebt in elk geval geluk dat het bedrag in guldens een stukje lager is, nl. 90x2,20371 = 198,3339.

ksee
door ksee - Nov 7, 2013 om 13:08
9 Antwoorden / 1 Vragen

Ook in onze straat is er door de gemeente, op aanvraag van een particulier die een elektrische leaseauto rijdt, 1 parkeerplaats voor zijn deur gereserveerd voor opladen. Deze meneer gaat zelfs zo ver dat hij zijn auto daar ALTIJD parkeert, ook als de auto NIET wordt opgeladen. Zo ontneemt hij andere elektrische auto's de kans daar 'bij te tanken'. Ik heb nog nooit een bon onder zijn ruitenwissers gezien. Bovendien is het niet te controleren of de auto daadwerkelijk wordt opgeladen of dat het snoer wordt uitgerold om te kunnen parkeren..
Mag dit wel dan???

kamphuysen
door kamphuysen - Nov 8, 2013 om 11:01
252 Antwoorden / 68 Vragen

Dat heet volgens mij dan ook "''Willekeur"" ! Dus als je met je electric kar op een plek staat waar elektra ''uit de muur'' komt, (in dit geval was het op de openbare weg en juist schuin tegenover het gemeente huis hier heet dat het raadhuis, (het is dus een soort plaats waar de gemeente de grond heeft heilig verklaard kennelijk, er is op de straat klinkers ook helemaal niet te zien dat de grond heilig is verklaard behalve dat er een stroompaal staat, maar je maakt er geen gebruik van dus van die prikkieprikkie dan krijg je geen bon? Als dat zo is dan houdt dat in dat als je met je benzine kar op zo,n hielige plaats staat je ook geen boete hoort te ontvangen van mijnhee met de platte pet/..oom agent..die je beste vriend zou horen te zijn toch?

ksee
door ksee - Nov 8, 2013 om 11:11
9 Antwoorden / 1 Vragen

@kamphuysen: Ik heb niet al je posts doorgelezen maar naast de oplaadplek MOET een verkeersbord geplaatst zijn waarop is aangegeven dat er alleen door elektrische auto's mag worden geparkeerd om op te laden. Als dit niet zo is dan is de gemeente in gebreke gebleven en heb je zeker een punt. Je kunt met grote kans op succes de bekeuring aanvechten.

kamphuysen
door kamphuysen - Nov 8, 2013 om 11:22
252 Antwoorden / 68 Vragen

Er staat een paal voor electra stekker, (dus die heilige paal) daarboven een bordje P met plaatje 1x auto er gezet., dus 1x auto ! daaronder weer een wit bordje met teksten; opladen electrische voertuigen verder geen wets teksten of artikelnrs. Maar nergens waarschuwing oa, let op beste melkkoe hier mag je met je benzine kar niet staan.. Nogmaals er zijn dus twee parkeerplekken maar op het bordje staat er maar 1 auto...je ziet geen streep in of op de straat het is allemaal erg onduidelijk, bovendien parkeerde ik maar voor de helft op 1 van die plaatsen, dus er konden nog gemakkelijk twee kleinere of 1 grote en 1 kleine prikkar op staan...en toch negentig euro aan de kont..met de onvermijdelijke administratie kosten...dus dat wordt bezwaar maken hiertegen..

ksee
door ksee - Nov 8, 2013 om 12:22
9 Antwoorden / 1 Vragen

@kamphuysen: Bij ons in de straat is er 1 plaats toegewezen als 'oplaadplek'.
De plaats wordt duidelijk gemarkeerd door witte stenen in het wegdek wat verder uit bruine straatstenen bestaat. Naast deze plek staat in het openbaar groen de oplaadpaal en een paal met een groot blauw vierkant bord met een grote witte 'P'.
Onder dit bord hangt een kleiner wit bordje met duidelijke tekst: 'Oplaadplaats elektrische auto'. Zo zou het moeten zijn. Er moet duidelijk staan aangegeven om wat voor parkeerplaats het gaat en om hoeveel auto's en/of een duidelijke afbakening van de oplaadplek(ken).

pi
door pieterwolters - Nov 8, 2013 om 12:57
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Dit lijkt weer te ontaarden in een draadje over de juiste kleur van de steentjes en missenden punten en komma's op een bord om maar gelijk te krijgen. Maar uiteindelijk is parkeren met een niet-elektrische auto op een plek die voor elektrische auto's net zo asociaal als parkeren op een plaats voor een deelauto of invalideparkeerplaats als je niet invalide bent. Dan kan je proberen je te verschuilen achter eventuele foutjes van anderen, maar kijk eerst eens naar je zelf. Jezus had het al over splinters en balken.

ksee
door ksee - Nov 8, 2013 om 14:33
9 Antwoorden / 1 Vragen

@pieterwolters: Misschien is het fatsoenlijk om er even bij te zetten op wie jij je afreageert? Ik geef slechts een duidelijk antwoord op een vraag en denk daar goed aan te doen door er gedetailleerd op te antwoorden. Daarvoor is dit forum bedoeld dacht ik of stelt dhr. wolters de regels vast? Als je azijn wilt urineren ga dan naar het forum van de zuurfabriek.