bo
door boemer10 Sep 24, 2018 om 17:51
Auto & vervoer

Jumpstarter

Ik ga enige maanden weg en als
ik terugkom is de accu leeg van mijn Mercedes E-klasse Ik weet van een druppelaar, maar heb geen stroomaansluiting op de parkeerplaats.
Zou een jumpstarter uitkomst kunnen bieden ?
zo ja welk merk is het best geschikt voor
mijn Mercedes ?
Graag een reactie
Vr.gr. Fred

4173 8 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 24, 2018 om 18:23
16888 Antwoorden / 202 Vragen

Naar mijn mening is de beste oplossing voor het vertrek de accu verwijderen en droog opslaan.
U gebruikt de auto niet en na terugkomst, als de accu toch leeg zou zijn is die snel op te laden met een lader.
Ik ga er hierbij vanuit dat u de parkeerplaats bij uw woning bedoelt en niet bij een vliegveld/station of zo.

vd
door vdlieuw - Sep 24, 2018 om 18:24
214 Antwoorden / 6 Vragen

Beter is het om de accu los te koppelen, dat is een fluitje van een cent. Een junpstarter heb je in alle maten en prijzen, ik heb er nu gehad in de prijsklasse van 40,- tot 80,- (merken) maar het ziet er allemaal mooi uit maar werkt niet of
nauwelijks. U kunt u w accu er toch ook uithalen en thuis op een druppellader zetten ?

Fo
door Fol - Sep 24, 2018 om 18:43
1 Antwoorden / Vragen

Fred,

Het beste is dat je de accu uitbouwt,want na een paar maanden is de accu leeg en misschien defect.
Een lege accu heeft geen lang leven.Zet de accu thuis aan een druppellader of laat iemand deze om de 2 of 3 weken even
opladen met een gewone lader.
Groet,
Folke.

Ge
door Genee - Sep 24, 2018 om 19:21
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt het beste advies aan uw dealer vragen.
En zomaar de accu loskoppelen zou de boardcomputer wel eens kunnen ontregelen.
Lees dat voor sommige automerken een jumbstarter niet aan te bevelen is.

ne
door neodutchio - Sep 24, 2018 om 19:50
5176 Antwoorden / 12 Vragen

Of even de pechhulpverlener bellen als u weer wilt vertrekken. Of eerst langs de garage om te kijken waardoor er stroom weg lekt.

U bent boven de 70 en gaat al jarenlang voor langere tijd weg. Hadden uw andere auto's er geen last van?

hutch
door hutch - Sep 24, 2018 om 22:10
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Een jumpstarter is inderdaad ideaal bij een lege accu. Bijv. * deze *. Werkt perfect. Zie ook * dit *.
En deze is heel makkelijk mee te nemen, indien nodig zelfs in de binnenzak.

bo
door boemer10 - Sep 26, 2018 om 12:32
31 Antwoorden / 14 Vragen

Hoi, heb nog een vraag.
Je moet een jumpstarter opladen, maar is dit constant onder stroom houden. Als ik een lange tijd weg ga, zou de lader steeds aangesloten zijn op 220v.
lijkt mij niet goed voor de accu, want vol is vol.
is het beter om er een schakelklok tussen te zetten, die iedere dag een kwartiertje de accu van de jumpstarter oplaad?  Cq bijlaadt.
vroeger geen last omdat ik een Druppellader had. Maar door mijn verhuizing heb ik een gemeenschappelijke garage maar geen 220v-aansluiting. Je kan ook niet alles hebben.
hoop op een reactie.
Allen een fijne dag gewenst,
mercedesbowie.

ne
door neodutchio Sep 26, 2018 om 12:41
5176 Antwoorden / 12 Vragen

Een jumpstarter is 1 keer opladen en gebruiken wanneer nodig. Die kan je dus gewoon in je kofferbak zetten, mits vorstvrij. Je hoeft die pas bij te laden na gebruik.