mo
door monique_1 Oct 18, 2011 om 22:57
Auto & vervoer

Koppelingsset stuk na 3000 km

Mijn Clio 3 uit 2007 kochten we in febr jl met garantie tot 17 augustus.
Ook hebben we een Renault Privilege pas van de dealer.

Na veel moeite hebben met schakelen en echt moeten denken met optrekken bij stoplicht,wilde mijn auto 2 weken geleden dus echt niet meer.
Ik naar de garage,meldde dat ik het wel erg snel vind voor een auto met 81.000 op de teller,2de eigenaar te zijn en pas 8 maanden in bezit.
Nu was het dus de koppelingsplaat die zo dus was,dat verder rijden niet geadviseerd werd,dus met een leenauto naar huis.
Nadat de meneer mij vertelde dat dit 1100 euro ging kosten,en vrij gelijk zakte naar uiteindelijk 950 euro gingen ze aan de slag op zaterdag.
Woensdag's zou ik de auto halen,kon echt niet eerder en was geen probleem,kreeg ik maandags een telefoontje of ik hem om 5 uur ''even'' kon komen halen,leenauto hadden ze weer nodig dus ik eten uit,en naar garage!
Het was een gigawerk mevrouw,veel uren op zaterdag (waar monteur liever die dag aan werkte)en ik blij maar wel vele vragen en zoekend naar een redelijke oplossing qua geld!
Zo kort in ons bezit,zo weinig gereden...kopen we bij een dealer aangesloten aan Bovag,en dan ook nog maar 4 en half jaar jong,onze eerste "nieuwste" auto ooit!
Nu was er ook nog een fluittoon bij optrekken,wel en niet koppelen,altijd een mooie turbofluit!
Maar ik heb geen turbo!!
Nee mevrouw,kan echt niet!
Terug naar huis,hoor ik weer/nog het fluitje,en ik ben teleurgesteld gaan bellen.
Of ik dan maar weer kon komen?
NEE,ben net thuis!!

Met 2 mannen gaan rijden,ja,ik hoor het,maar ik denk..blabla,dit is niet de koppeling oid hoor!!
Meneer 2 pakt (ook na een ritje met mij)een nieuwere clio met zelfde,aangetoonde,motor en HA,het is een clio geluidje in de moter!!
Ik blij,probleem is dus geen probleem!

Na bellen en praten kregen we coulanse van Renault,25 %...maar niet op de niet-beter-wetende 950,00 die ik zou betalen,maar op de in-eerste-instantie genoemde 1100 euro... en DAAR gaat het bij mij niet goed!
Niet op de eerder vertelde 25% korting van mijn lichtschakelaarknopje wat volgens mij in de garantie valt,maar op het te betaalde bedrag van 950 euro!!

De hele rekening is "toevallig"zo berekent met de korting dat het eindbedrag dan ook 950 is,hoe kan dit?

Vraag:is de korting wel korting? Nee volgens mij...
Maar om nu oh zo leuk 80% coulanse te geven op de eerder benoemde schakelaar wat garantie is...ik ben me gek aan het informeren waar en wat mijn recht is,want 1 ding,ik wil niet zo maar betalen voor een auto die wij kopen bij een Renault-dealer,toen 78.000 op de meter,en nu 3000 km verder al zo'n grote uitgave...

Wie kan mij advies geven?
Lees graag meer,gr Monique

617 1 Rapporteer

pino123
door pino123 - Oct 18, 2011 om 23:44
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Beste Monique,

Indien je een goede aankoopkeuring had laten doen, had je er achter gekomen dat je koppelingsplaten waren versleten. Een goede monteur (her)kent dit. Daarnaast vind ik je verhaal erg onsamenhangend en moeilijk te volgen. Daarnaast heb je 6 maanden garantie gehad en is de koppeling niet stuk gegaan na 300 km, maar na 81.000 km. Als je voorganger 78000km met zijn voet op de koppeling heeft gereden, vind ik het nog knap dat het ding het zolang heeft uitgehouden.

In dit geval heb je dus eigenlijk gewoon nergens recht op! Je krijgt nog 20% coulance, ik zou mijn handjes maar dicht knijpen!