ro
door ronybalony Jun 29, 2015 om 15:07
Auto & vervoer

Motor kwijt na diefstal

In het kort.

Onze motor is meegenomen door een goede vriend om deze te laten stallen in de winter, elke jaar komt de motor weer netjes retour.
Afgelopen winter 2014-2015 wederom meegenomen en gestald , echter onze vriend is komen te overlijden ( helaas) en diegene waar de motor nu in onderhoud/stalling staat geeft de motor niet af omdat deze de motor zou hebben gekregen/gekocht ( is niet duidelijk) van onze vriend. Wij aangifte gedaan van diefstal en waar de motor staat , deze is opgehaald en in beslag genomen , echter de "dader" heeft geen afstandverklaring getekend. Wij met onze eigendoms- papieren stonden wel sterk .. dachten wij. Om de motor weer in bezit te krijgen moest eerst de officier van Justitie zich over de zaak buigen , onze meneer de agent heeft contact gehad en zijn verhaaltje gedaan ( echt alleen het noodzakelijke verteld) en binnen een kwartier was het bekeken de motor gaat terug naar de DADER...... onze monden raakten nog eerder de grond dan onze afgezakte broeken.....
De man zou niet ter kwade trouw hebben gehandeld.
Nu moeten wij als eigenaar een civiele rechtszaak beginnen om te bewijzen dat wij met onze verklaringen recht hebben op onze eigen motor. De dader heeft geen verhoor gehad en heeft niets hoeven te verklaren en wil nu van ons de papieren of .....wij kunnen de motor terugkopen van hem ??? Wij zijn desnoods bereid om kosten te betalen die hij heeft gemaakt voor onderhoud met een max van een bepaald bedrag .. maar terugkopen NEE dat gaat te ver. Nu gaat er een kort geding komen via de rechtbank maar wij moeten wel eerst die kosten allemaal voorschieten en dan maar afwachten........ Wij hebben ook een rechtsbijstand verkeer afgesloten bij al onze motorvoertuigen en nu verteld de verzekering doodleuk dat zij niets vergoeden omdat het diefstal/verduistering is , gelukkig hebben wij een goede advocaat en die heeft in de voorwaarden gelezen dat zij wel degelijk dit moeten vergoeden , dus ook hier moeten wij op wachten .... Wij betalen altijd netjes onze dingen begaan haast geen grote overtredingen ( max snelheidsovertreding van 8 km),wij stelen niet , heb 26 jaar klaar gestaan voor de maatschappij (vrijwilige brandweerman) en dan krijg je dit ............. hoezo misdaad loont niet ?? Hoezo het recht zal zegevieren ?? Hoezo eerlijkheid duurt het langst .....

543 4 Rapporteer

pino123
door pino123 - Jun 29, 2015 om 16:41
2766 Antwoorden / 14 Vragen

Ik zie dat je hier je stoom aan het afblazen bent, dat is prima, maar ik zie de discussie er niet helemaal in. Dat je verder als goede burger door het leven gaat is zeer te prijzen, maar doet hier ook weinig ter zaken. Gelukkig heb je een goede advocaat en hoop ik dat alles goed komt!

aurora1
door aurora1 - Jun 29, 2015 om 16:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U heeft het verhaal al op 16 juni bij Vraag en beantwoord geplaatst en reacties daarop gekregen: klik hier.

ro
door ronybalony - Jun 29, 2015 om 16:47
12 Antwoorden / 4 Vragen

Het feit dat dat moet zegt toch genoeg over het systeem ??

Dat het van de kromme is dat je als burger je eigendom moet verkrijgen dmv een rechtszaak
terwijl iemand die beweerd de eigenaar te zijn dit allemaal zomaar kan doen zonder enige vorm van verhoor ,verhaal en of bewijzen/feiten.

Dat is een discussie waard .. toch ??

ro
door ronybalony - Jun 29, 2015 om 16:53
12 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=aurora1 schreef op maandag 29 jun 2015, 16:46]U heeft het verhaal al op 16 juni bij Vraag en beantwoord geplaatst en reacties daarop gekregen: klik hier.

Sorry ik was vergeten dat ik het verhaal al bij diverse instanties had geplaatst zag door de bomen het bos niet meer .....