je
door jelle321 Dec 1, 2014 om 12:34
Auto & vervoer

Oldtimer

elke auto welke onder de oldtimer regeling valt en het kwart tarief moet betalen van 120,oo e oke maar nu vraagt de belastingdienst er 1 euro meer voor volgens mij klopt dit niet,omdat de minister besloten heeft en ook in de wet staat een maximaal bedrag van 120 euro per jaar welke altijd zo blijft tot ze 40 jaar zijn. N u gaat het mij niet om die ene euro maar om wat er besloten is door de minister, ik kreeg van de belastingdienst het antwoord dit zit hem in de index maar volgens mij mag dit helemaal niet want die komt elk jaar weer en zo word dit steeds weer meer graag een reactie groet

1759 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 1, 2014 om 12:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De belastingdienst doet dat niet uit zichzelf. Maar u kunt altijd contact opnemen met de minister.

edrick3
door edrick3 - Dec 1, 2014 om 13:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jelle321,

Oldtimers van 26 tot 40 jaar oud: overgangsregeling

Voor oldtimers die tussen 26 en 40 jaar oud zijn, geldt een aangepast tarief voor de mrb. Het gaat hier om:

personen- en bestelauto’s die alleen op benzine rijden;
motorfietsen;
bussen die niet bedrijfsmatig gebruikt worden;
vrachtauto’s die niet bedrijfsmatig gebruikt worden.

Het maakt hier niet uit op welke brandstof de motorfiets, bus of vrachtauto rijdt. De regeling eindigt in 2028, als de voertuigen die in 1987 zijn toegelaten 40 jaar oud zijn.

Tarief mrb voor oldtimers van 26 tot 40 jaar oud

Maakt u gebruik van de overgangsregeling? Dan betaalt u een verlaagd tarief met een maximum van €120 per jaar. Voorwaarde is dat u in december niet met de oldtimer gaat rijden. Dit geldt in 2014. Maakt u gebruik van de overgangsregeling en gaat u toch met uw oldtimer rijden in december? Dan kunt u een verzuimboete krijgen. Moet de auto in december naar de garage voor een apk-keuring, dan kunt u een tijdelijke ontheffing vragen.
(Bron:Rijksoverheid.nl)

Ik kan nergens vinden dat dat maximum van € 120 verhoogd zou zijn.

Vraag eens na bij de Belastingdienst waar dit staat.

Met vr.gr.

me
door mein33 - Dec 1, 2014 om 15:20
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 1 dec 2014, 13:04]

Maakt u gebruik van de overgangsregeling? Dan betaalt u een verlaagd tarief met een maximum van €120 per jaar. Voorwaarde is dat u in december niet met de oldtimer gaat rijden. Dit geldt in 2014. Maakt u gebruik van de overgangsregeling en gaat u toch met uw oldtimer rijden in december? Dan kunt u een verzuimboete krijgen. Moet de auto in december naar de garage voor een apk-keuring, dan kunt u een tijdelijke ontheffing vragen.
(Bron:Rijksoverheid.nl)
Met vr.gr.

Indien Ts ook in 2015 nog eigenaar van deze auto is dan mag het voertuig in dit (wegen)belastingjaar niet op de openbare weg komen in januari, februari en december.

me
door mein33 - Dec 1, 2014 om 18:17
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het maximale bedrag dat u moet betalen is vastgesteld op € 120,00
Indien uw aanslag hoger uitvalt dan dit vastgestelde maximum kunt u, binnen 6 wkn. na ontvangst van de aanslag, een bezwaarschrift hiertegen indienen.

tot15karakters
door tot15karakters - Dec 12, 2014 om 16:18
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Toen was het tarief en dat mag verhoogd worden met inflatie....

Verder word er niet naar 1/4 tarief gekeken en een Suburu Vivio kost normaal maar E148,- in mijn provincie dus ik mag voor paar euro extra wel gehele jaar rijden.

De Fiat 500 of Citroen 2CV4 vallen hier ook onder dus hebben tot 40 jaren oud geen echt voordeel.
De zware amerikanen leveren nu wel voordeel op.