Opzegging abonnement
Ik ben lid van een landelijke vereniging die in mijn ogen ook commerciële producten verkoopt. Een van die producten is een 'aanhangwagensupplement'. Bij pech met de auto in het buitenland was dit product noodzakelijk om als vervangende auto een camper mee te krijgen, in plaats van een gewone personenauto. Nu heb ik al zeker 9 jaar geen camper meer en een aanhanger heb ik nooit gehad, dus toen ik de lidmaatschappen doorspitte vond ik dat ik dit product eind november kon opzeggen, omdat het liep vanaf 1 januari. Deze vereniging zei dat het niet kon omdat ze niet een maand opzegtermijn hanteren, maar anderhalve maand. Ik ging daar niet mee akkoord. Inmiddels krijg ik mails van een incassobureau dat beweert dat de wettelijke regels van een maand opzegtermijn niet gelden voor verenigingen. Maar ik zeg toch niet mijn lidmaatschap van een vereniging op, maar een commercieel product van hen?
Om een bekend iets te noemen, de ANWB, (ook een vereniging) je wordt lid per jaar maar moet voor 15 november opzeggen dan stopt je lidmaatschap per 31 december. Na 15 november opzeggen is weer een jaar lid. Dus zeg op de correcte wijze op, bewaar de bevestiging goed, en blokkeer het rekening nummer zodra de laatste betaling is gedaan.
Na even gegoogeld te hebben, zou dit best de good, old ANWB kunnen zijn. Dus vereniging, dus andere regels.
Zit u door die anderhalve maand nu weer voor een jaar aan dat aanhangsupplement vast en gaat het over de ANWB?
Maar zelfs al zou dit bijproduct niet onder de vereniging vallen, dan zou het onder verzekeringen vallen (hoewel daar ook veel discussie over is) en daar geldt de wet van Dam niet voor. De wet van Dam regelt de opzegtermijn van een maand, waarbij je ieder moment kunt opzeggen.
U zou wellicht nog even kunnen aansluiten in deze discussie.
klik HIER
Hallo lutzen,
Staat toch duidelijk aangegeven op de site (en is hier al vele malen besproken):
opzeggen vóór 15 november:
We vinden het erg jammer dat u er over denkt om uw lidmaatschap op te zeggen.
Opzeggingen moeten vóór 15 november van het lopende jaar door ons ontvangen zijn. Als u nu opzegt gaat uw opzegging per 31 december 2015 in. U kunt dus nog tot eind 2015 profiteren van de voordelen van uw lidmaatschap en/of Wegenwacht pechhulp Service.
Voor uw opzegging kunt u bellen met 088 - 269 2222 (bereikbaar van maandag t/m vrijdag: 8.30 - 18.00 uur en op zaterdag van 10.00 - 16.00 uur. Op zondag en feestdagen gesloten). Wij staan u graag te woord en zorgen direct voor de juiste verwerking.
Met vr.gr.
Bedankt voor de link naar die discussie over de ANWB. Dat is voor mij zeker relevant. Jammer dat die wet dus ook niet geld voor verzekeringen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
LOQED slim slot
Ik ben in het bezit van een slim slot van LOQED waar ik zeer veel plezier van heb krijg ik zojuist een mailt binnen dat ze genoodzaakt zijn de cloud dienst betaald te maken voor een bedrag van € 4,95 per maand. Mag dit zo maar?!!!
Het slot heb ik uitgekozen gezien de functionaliteiten die er op zitten en dat er geen abonnement op zat en nu wordt er toch een abonnement door je strot gedrukt.
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer