Prijsverhoging NS
We hebben het allemaal alweer meegemaakt. Vertragingen, uitvallende treinen, verkorte treinen, gewijzigde dienstregeling, gebrek aan service en vergoedingen. Leve de NS.
Ik reis per jaar zo'n 100 keer op en neer tussen Delft en Tilburg. Tot en met december kostte me dat € 15.20 per keer. Zojuist keek ik in de dienstregeling op NS.NL en wat schetst mijn verbazing? Een kaartje kost vanaf nu € 16.00 (incl. 40% korting).
Een prijsverhoging van maar liefst 5%
Kan iemand me dat uitleggen? Heb ik iets gemist? Is het toch ergens bekend gemaakt?
Maar het is natuurlijk nooit acceptabel dat een club die zo performt of beter niet performt dit zomaar kan doen?
Worden we door die hommels belazerd? Denk van wel.
Alles wordt duurder dus ook voor de NS, Deze kosten worden doorberekend aan de klant.
U bent niet verplicht om gebruik te maken van het openbaar vervoer.
Vindt u het niet terecht dat de NS dit doet dan zou ik niet meer van hun diensten gebruik maken.
De lonen bij de NS gaan 3,8% omhoog de komende tijd, onregelmatigheidstoeslag +10% en de energiekosten stijgen. Dat moet ergens van betaald worden.
Dat is niet het punt dames/heren. Uw reactie is zoals de bonussen bij de banken 'ook al maken we verlies, het is niet onze schuld en daarom eisen wij een bonus'.
Het gaat om:
1. Mijn pensioen stijgt niet. De salarissen bij Philips stijgen ook maar de prijzen van TV's dalen. Hoe kan dat dan?
2. De NS presteert niet en heeft dus geen reden om te vehogen.
3. Prijsverhoging werd niet aangekondigd.
[quote=christofr7 schreef op donderdag 6 jan 2011, 14:11]3. Prijsverhoging werd niet aangekondigd.
Was in 2010 al gemeld, zie verder de site van de NS voor alle info mbt tariefsverhogingen.
Eerst je huiswerk doen, dan klagen......
[quote=christofr7 schreef op donderdag 6 jan 2011, 14:11]Dat is niet het punt dames/heren. Uw reactie is zoals de bonussen bij de banken 'ook al maken we verlies, het is niet onze schuld en daarom eisen wij een bonus'.
Het gaat om:
1. Mijn pensioen stijgt niet. De salarissen bij Philips stijgen ook maar de prijzen van TV's dalen. Hoe kan dat dan?
Dat kan je niet vergelijken. Bij een bedrijf als de NS (en eigenlijk alle dienstverlenende bedrijven) vormen loonkosten een groot deel van de kosten. Bovendien kan je het werk niet in lage lonenlanden laten doen. De mensen die de Philips TV's in elkaar zitten, hebben salarissen die in het niet vallen bij onze inkomens. Daarnaast worden producten als TV's steeds goedkoper omdat er steeds minder onderdelen inzitten.
[quote=christofr7 schreef op donderdag 6 jan 2011, 14:11]
2. De NS presteert niet en heeft dus geen reden om te vehogen.
Zou een valide reden zijn, ware het niet dat ons beloningssysteem niet zo in elkaar steekt. Er zal geen vakbond mee akkoord gaan als de werkgever zegt "Wij hebben dit jaar niet goed gepresteerd, dus de lonen gaan niet omhoog". En als men wel hogere kosten krijgt maar die niet mag doorberekenen, draait men verlies, en kan de kwaliteit al helemaal niet worden verbeterd.
[quote=christofr7 schreef op donderdag 6 jan 2011, 14:11]
3. Prijsverhoging werd niet aangekondigd.
Is wel aangekondigd en zou bovendien niet als verassing moeten komen want de tarieven worden bijna jaarlijks aangepast.
http://ns.nl/cs/Satellite/reizigers/alles-over-uw-reis/vervoerbewijzen#tariefinformatie-id
deze site zegt:
Tariefinformatie
In 2011 verhoogt NS de tarieven voor enkele reizen, dagretours en traject- en netabonnementen met het door het Centraal Planbureau vastgestelde inflatiepercentage van 1,5%.
NS kiest voor een eenvoudige en transparante tariefstructuur. Dat heeft alles te maken met de op handen zijnde landeljike invoering van de OV-chipkaart. In deze nieuwe tariefstructuur betaalt u, net zoals in het overige openbaar vervoer, voortaan per rit.
1.5% is echt heel iets anders dan 5%
In het voorgaande hoor ik geen enkele reden om een zo dramatische verhoging door te voeren.
Ik vind 6 procent prijsverhoging in een half jaar wel veel:
2,5% per 1 juli, 3,5% per 1 januari.
eerst A'dam-helmond:euro 10, vervolgens 10,25 en nu 10,60.
Toch niet zo kunnen lezen her en der.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer