v.
door v.janssen Mar 14, 2011 om 13:07
Auto & vervoer

Reizen met OV-chipkaart duurder dan kaartje

Hoe kan het zijn dat er bijna 4 euro verschil zit, op het traject Beek-Elsloo naar Nijmegen, door te reizen met de OV-chipkaart en het kopen van een kaartje bij een NS-automaat? Dit mag toch niet zo'n groot verschil zijn in mijn ogen, als reiziger zijnde wordt je zo de dupe van de OV-chipkaart invoering, toch?

8335 6 Rapporteer

f.weele
door f.weele - Mar 15, 2011 om 09:11
1085 Antwoorden / 27 Vragen

met de ov chip kan exact de prijs per afstand van het traject berekend worden.
De prijs van een kaartje is een vastgesteld gemiddelde. Overigens bij inchecken
met de ov chip wordt er gelijk 4 € afgeboekt en bij uitchecken weer erbij.
De strippenkaart is/was in feite ook goedkoper. Een bepaald ritje met de bus was met de strippenkaart in één zone twee strippen en binnen de afgestempelde tijd
kon ik dan nog terug ook. Nu kost het veel meer omdat er twee keer in- en uitgechecked moet worden.
m.vr.gr.

diadino
door diadino - Mar 16, 2011 om 20:45
49 Antwoorden / 2 Vragen

volgens reizigersinfo is deze reis te maken door een combinatie van NS en veolia.
overstappen tussen 2 bedrijven wil nog wel eens mis gaan met als gevolg 2x het instaptarief ipv een geldige overstap.

diadino
door diadino - Mar 16, 2011 om 20:56
49 Antwoorden / 2 Vragen

even verder gezocht,
papieren kaartje in 1x kost €34,20
los kaartje NS kost €11,60, los kaartje veolia kost €26,60
samen €38,20, €4,00 verschil dus
prijs voor OV-chipkaart is gelijk aan prijs van 2 losse kaartjes, dit ivm met "slechte" samenwerking tussen de verschillende OV-bedrijven

beyerland
door beyerland - Apr 15, 2011 om 08:54
3 Antwoorden / 6 Vragen

v.janssen
Het reizen met Veolia "trein" is veel duurder als iemand met met de ov chipkaart reist, als met een normaal kaartje uit de NS automaat.
Net name een rit van Roermond naar Reuver 40% korting kost met NS kaartje
€ 1,50 maar als je chipt met de Veolia kost dat € 1,73.
Ik ben naar de klantenservice gaan vragen hoe dat kan, ja Violia heeft zijn eigen prijzen, op het kantoor "Roermond" hangt een lijst met de vertrektijden en de bijbehorende prijzen van de maaslijn Roermond - Nijmegen.
Ik vroeg de medewerker maar kan ik dat ook online zoals bij de NS?
Antwoord nee, dat is er niet, dus met andere woorden Veolia is veel te duur.
Ik kwam eens een mevrouw tegen dit toevallig uit- chipte, ik heb gezegt u ben veel te duur aan het reizen even uit gelegt, zij zei ik koop voortaan een kaartje uit de automaat,het is n.l. voor oudere mensen gemakkelijk om de chip voor de zuil te houden om maar niet voor de NS automaat een kaartje te kopen.

rm
door rma070 - May 3, 2011 om 04:25
52 Antwoorden / 1 Vragen

tja, de ov chipkaart zou net als de euro kosten neutraal worden ingevoerd..
helaas echter komen we er nu net als de euro achter dat de PRIJZEn gaan veranderen om ze kosten neutraal te houden

beyerland
door beyerland - May 14, 2011 om 11:50
3 Antwoorden / 6 Vragen

Ik wil nog even terug komen op mijn bericht 14-03- 2011
Kijk hier maar eens.
http://www.9292ov.nl/9292/asp/Tarief.asp?wat=T1&va=D&sn=-1&vrg=&pa=225~treinstation~roermond~0~treinstation~nijmegen~0~~~0~19742~35607~18709~42841~0~0~2011-5-14+10:55~%20{!cvv|A100|A105|A106|A108|A116|A119|A126|A131|A143|A144|A148|A149|A151|A152|A161|A140|A159|A172|A155|A178|~2~E:inetpub9292website9292pictogrammen~/9292/pictogrammen/~.gif~D~&pn=&pc=D&pnn=&pcn=&cv=treinstation&cn=treinstation&ci=
Klik op het tabblad OV - chipkaart dan ziet men het verschil.

Gr...