si
door simpelman Jun 23, 2006 om 22:24
Auto & vervoer

Rookstank in auto

heeft iemand advies hoe ik de rookgeur uit de bekleding van de auto kan krijgen ,heb al verschillende dingen geprobeert met luchtverfrissers voor tabaksluchtjes ,spra's en azijn in een bakje ,en limoen en citroen maar het ruikt nog steeds erg vies .

68292 48 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 23, 2006 om 22:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Kijk eens op deze site, misschien werkt een van deze tips;  http://www.grootgezin.nl/frames.php?wonen.php

--------Je kunt bij bepaalde bedrijven je auto vol laten zetten met Ozon of ´Pure Zuurstof´ dat schijnt zo ongeveer alle nare luchtjes te elimineren....---------

oa bij deze; http://www.carsmile.nl/Default.aspx?NavID=140

Succes,

ve
door verwijderd - Jun 23, 2006 om 22:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

(bij deze http://www.grootgezin.nl/frames.php?wonen.php   Rooklucht invoeren bij zoeken, krijg je 11 treffers)

ve
door verwijderd - Jun 24, 2006 om 11:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Onlangs bij het programma "gek op wielen" een uitzending gezien waarin tips werden gegeven over, onder andere, het verwijderen van rooklucht uit de auto. (door occasjonnie)

Volgens mij was het iets van turtlewax of valma, in elk geval iets dat professionell auto-cleaning bedrijven ook gebruiken om het interieur en bekleding vrij van stank te maken.

succes.

ve
door verwijderd - Jun 24, 2006 om 13:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

                    hallo Simpelman

er bestaat een produkt onder de naam smoke killer

enkele druppels 101 Krâuter ôl in de asbak geeft vermindering  gebruiken wij ook als gasten in de woon kamer moesten puffen

groeten van de sleutelaar

ve
door verwijderd - Jun 24, 2006 om 14:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u in Noord Holland woont, weet ik een bedrijf dat hiervoor speciaal een apparaat heeft. Dat staat een hele nacht in een afgesloten auto en verdrijft/absorbeert alle luchtjes.

Dit is onder andere ontwikkeld voor de tweehands auto verkoop.

Vladja

ve
door verwijderd - Jun 24, 2006 om 16:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn advies, leg 5 tot zes geschilde en tot moes geslagen uien in een bakje in Uw auto. Herhaal dit 2 tot drie weken. U heeft gegarandeerd geen last meer van een rooklucht. p.s. dit kan ook met knoflook of een combinatie van beide. Succes.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2006 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ooit een caravan gekocht en pas daarna gemerkt dat de vorige eigenaren blijkbaar kettingrokers waren. Uiteindelijk hebben wij de matrassen zelf oprnieuw bekleed! Het is een waarschuwing waard aan mensen die een tweedehands auto kopen - let op!  In de showroom denk je niet altijd aan rookstank.
Ozon lijkt me een afdoende middel... maar ik kan me niet voorstellen dat ui en knoflook iets doet anders dan een veel sterkere maskerende geur produceren.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2006 om 13:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Indien u een stoomreiniger heeft of kunt lenen dan is het bijna zeker dat de rooklucht verdwijnt.

Ik ben zeer allergisch en gebruik de stoomreiniger overal voor. Ook om rook uit kleding te halen.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2006 om 13:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben ook eens een auto willen kopen, waarin gerookt was en die behandeld was door de autodealer, maar het gaat er nooit echt uit. Als je niet tegen rooklucht kunt of allergisch bent zou ik aanraden NOOIT zo'n auto te kopen. Je krijgt er spijt van ook al is de auto nog zo mooi.

Groeten Marann

ve
door verwijderd - Jun 26, 2006 om 13:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een keer met nagellak remover alle rookstank eruit gehaald. Paar emmers met water erbij en schrobben maar. luchtverfrisser erin en na een tijdje was alles eruit

ve
door verwijderd - Jun 26, 2006 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb bij een Shell-station, interieurreiniger gekocht. Een soort van schuim wat je 2 minuten in je bekleding moet laten trekken. Je bekleding wordt zichtbaar schoner, maar het helpt ook tegen de geur. Als de geur erg diep erin zit, meerdere keren herhalen denk ik.

Ikzelf rij in principe altijd met de ventilator ruimschoots aan, niet te hard, maar het is in het geheel veel frisser. Ook met een raam openrijden kan helpen.

Regelmatig je auto stofzuigen helpt ook.

Overigens, hangt de geur alleen in de bekleding of ruik je het door heel de auto? Dan helpt het misschien ook om eens alle kunststof onderdelen goed schoon te maken, dus dashboard alle randen etc etc. Ramen goed cleanen van binnen. Ja rook gaat overal in en op zitten.

Misschien kun je zelfs eens aan je garage vragen of ze de filters van je ventilatiesysteem kunnen cleanen en/of vervangen.

Grtn,
Robert

ve
door verwijderd - Jun 26, 2006 om 14:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

meestal hebben de vrouwen van 'hoe schoon is jouw huis'wel goede tips. hebben zij niet een site waar je ook wat zou kunnen vinden? in ieder geval veel succes!!

ve
door verwijderd - Jun 26, 2006 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

koffieprut en dan op laten drogen op een stuk plastic doen

helpt wel tegen kattenpis

ve
door verwijderd - Jun 26, 2006 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Van een autodealer gehoord dat je een paar bakjes met pure amoniak in de auto moet zetten. Deuren en ramen voor een dag of 2 dichtlaten en dan trekt het eruit. Evt. later nog eens gemalen koffie (evt op doekje of plastic zakje) in de auto leggen, haalt ook de stank uit de bekleding. (gebruiken ze zelfs om lijkenlucht in huizen te verdrijven)

ve
door verwijderd - Jun 26, 2006 om 15:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Koop een paar zakjes vanille poeder, kost bijna niets.uitstrooien

over de bekleding nachtje laten staan. dan opzuigen en alle nare luchtjes zijn weg

ve
door verwijderd - Jun 26, 2006 om 15:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer eens een spuitbus OUST van Johnson.

Bij ons in huis helpt het ook heel goed.

Baad het niet dan schaad het niet.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2006 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelfs als roker wordt de stank in mijn auto me soms teveel.

Zet dan een nachtje 2 schaaltjes met spiritus erin en het is weer heerlijk fris.

Succes

Jack

ve
door verwijderd - Jun 26, 2006 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

 Goede ervaring met biotex groen.Bekleding goed nat maken ;10 minuten wachten en met een stofzuiger [speciale stofzuiger geschikt om water op te zuigen] het zeepsop er uit zuigen, in combinatie met droge bv handdoeken droog wrijven.

Biotex bevat oa, enzymen.

succes

fleur

ve
door verwijderd - Jun 26, 2006 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

probeer eens wat gemalen koffie in de auto, dit schijnt ook te werken, deze tip kreeg ik van een medewerker van een carwash.

groetjes

ve
door verwijderd - Jun 26, 2006 om 17:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste:
mijn ervaring is er een van lange adem, ga eerst na of de asbak en ook de ruimte erachter schoon zijn de asbak kan in de vaatwasser of in de afwas de ruimte achter de asbak en de slede van de asbak eerst stofzuigen en vervolgens reinigen met een schoonmaakmiddel. vervolgens kkop je een spuitbus interieurspray om het even welke geur, bij mij werkte "lavendel"goed, en spuit nu zoveel mogelijk delen van het interieur hiermee in. niet zuinig zijn, je stoelen je dashboard de dakbekleding en je tapijt, probeer je stuur te vermijden want dat gaat vies aanvoelen vooral met warm weer. gooi losse automatten weg of reinig ze apart met een tapijtreiniger en leg ze terug als ze droog zijn. herhaal de actie van spuiten met spray na ongeveer drie maanden en zo vaak als het nodig is bij mij heeft het ongeveer drie behandelingen nodig gehad om de luchtjes niet meer terug te krijgen.
verder veel succes.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2006 om 18:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ozon is de enige echte oplossing die kan helpen.
De rest is slechts tijdelijk.
Het probleem is dat als er heftig gerookt is de rook ook in de ventilatie kanalen en evt airco zit. Ook zit de rook aangekoekt in het dashboard, dak/deurpanelen etc. Dit betekent dat als het warmer wordt en/of de auto in de zon staat de lucht weer vrij komt en de auto weer naar rook stinkt.

Dus Ozon is de beste oplossing

ve
door verwijderd - Jun 26, 2006 om 18:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Auto verkopen !

Let voortaan op bij het kopen. Auto's zat.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2006 om 18:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

De plastic onderdelen en de ruiten van binnen totaal schoonmaken met water en vloeibare zeep (met zachte doek).

Vervolgens de bekleding rondom stoelen en achterbank voorzichtig losknippen en een cleaner voor het interieur van stoelen en achter-bank gebruiken.

Hierna de stoelen en achterbank opnieuw laten bekleden. Als laatste ook de motorruimte laten reinigen, inclusief de kofferbak (kunt u zelf ook: gewoon de bekleding vervangen).

Sterkte, het zal wel lukken.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2006 om 19:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

volgens de site van : www.omaweetraad.nl is spiritus de beste oplossing. Succes! Marann

ve
door verwijderd - Jun 26, 2006 om 20:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als er een kind heeft overgegeven in je auto, hangt er ook zo,n nare lucht die niet makkelijk weg te halen is. ik gebruik dan een spuitfles met water en spiritus , dat haalt de zure lucht weg , misschien helpt dat ook met rokers lucht , veel succes

ve
door verwijderd - Jun 26, 2006 om 20:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Simpelman,

De meest effectieve manier om de nicotineluchtjes kwijt te raken: Doe een scheut wasverzachter en een scheut azijn in een bloemenspuit, verder aanvullen met leidingwater. Een week lang 's avonds de stoelen en het tapijt licht inspuiten. Na die week ruikt je auto als een nieuwe. Echter overdaad schaadt.

Vr.Gr. Bart

ve
door verwijderd - Jun 26, 2006 om 20:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer het eens met een flacon Febrèze. Daarmee hebben wij de kussens uit onze tweedehands caravan geheel geurtjes-vrij gekregen. Het is geen spuitbus maar een vernevelspray. Zuinig in gebruik en het werkt uitstekend!

ve
door verwijderd - Jun 26, 2006 om 20:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ha Simpelman,

Even naar een bedrijf wat is gespeciliseerd in auto cleaning. Daar wordt je auto "geioniseerd" van binnen en ben je de luchtjes kwijt. Ik spreek uit eigen ervaring, heb een auto gekocht van iemand die sigaren rookte in de auto...... Geen enkel luchtje meer te ruiken. Er zijn bedrijven die met FLON 2000 werken, ze reinigen je auto van buiten (als nieuw) en ioniseren je auto van binnen (als nieuw).

Succes!

Cat

ve
door verwijderd - Jun 26, 2006 om 22:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil niet veel zeggen, maar een asbak mag onder géén beding in een vaatwasser!!! Die kun je beter apart schoon maken. Zelf was ik de asbak af als ik eerst wat andere spulletjes, die ook niet in de vaatwasser kunnen, heb afgewassen en dan als laatste de asbak. Ook droog ik hem niet af met een theedoek, maar met een stuk keukenpapier.

Groetjes, Wilma.

ve
door verwijderd - Jun 27, 2006 om 00:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

1 eetlepel soda op lossen in 5 liter warm water, hiermee de gehele auto uitwassen/afnemen met een vochtige doek. goed laten drogen in de zon met openstande deuren. desnoods behandeling herhalen.

ve
door verwijderd - Jun 27, 2006 om 01:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

simpelman,

Simpel, een knijper op je neus als je alles geprobeerd hebt wat hier inmiddels aanbevolen is en als dit nogsteeds niet geholpen heeft...???

Kennelijk de enige oplossing..neus dicht.. of nooit meer een auto kopen met "rookstank"...!!!

Succes!! Inruilen dit vehikel...!! is kenelijk niet voor jou bestemd....!!!

ve
door verwijderd - Jun 27, 2006 om 01:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

"deze" was...

ve
door verwijderd - Jun 27, 2006 om 06:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Effe over de reactie van Stacey, dat zal dan wel met pure zuurstof gaan, want Ozon is namelijk giftig, zodoende mag je ook niet op kantoor te dicht bij een kopiër of laserprinter zitten die veelvuldig gebruikt word.

ve
door verwijderd - Jun 27, 2006 om 10:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

@jens,

Ik heb er zelf geen verstand van maar dit bedrijf had Ozon zelf op de site staan dus lijkt me dat ze dit dan of gebruiken of dat het een foutje in hun reclame is ?

Groetjes,

ve
door verwijderd - Jun 27, 2006 om 10:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Vladja,

Aangezien ik in Noord-Holland woon en een 2e hands stinkauto gekocht heb. Ben ik heel benieuwd naar het bedrijf wat dit apparaatje verkoopt. Kun je me vertellen welk bedrijf dat is?

Bedankt!  Caroline

ve
door verwijderd - Jun 27, 2006 om 11:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Caroline,

Op deze site mag geen reclame gemaakt worden. Dus kan ik het bedrijf hier niet noemen. Om contact met mij te krijgen heb ik een 1-malig e-mail adres aangemaakt voor deze gelegenheid. Mail mij, dan kan ik je de gegevens terug mailen.

vladja100@hotmail.com

Vladja

ve
door verwijderd - Jun 27, 2006 om 17:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb me een tijdje geleden een tweede hands auto gekocht waar een rokersluchtje in zat.

Ik heb bij een autoshop een bus cockpit spray gekocht en het hele interieur mee behandeld.

Mijn auto ruikt weer als nieuw zonder rokerslucht.

ve
door verwijderd - Jun 27, 2006 om 19:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

                         Hoi Simpelman

Eerst een waarschuwing vooraf ,als je auto is uitgerust met airbags in de stoelen  deze niet te nat maken er zitten electrische verbindingen in die liever vochtvrij blijven!

verder als je gaat stoom cleanen niet te nat maken er zit bij sommige bruin gekleurde schuim onder die kan doortrekken naar de bekleding krijg je kringen die je niet meer er uit kunt krijgen, dan zou je vooraf bekleding van stoelen moeten verwijderen, dat is op zich nog best ingewikkeld bij sommige auto^s en   let op als er airbags in de stoelen zitten zitten er stroomdraden aan en als je die zonder eerst de benodigde voorzorg te nemen losmaakt kunnen deze spontaan afgaan en daar word je niet vrolijk van,

verder als je alle middeltjes bij elkaar doet en gaat gebruiken dan zal de stank wel weg zijn maar dan blijft in ventilatie kanalen ,kachel unit en interieur filter de nicotine nog kleven!

volgens mij zijn er enkele goede oplossingen zoals stacey en louyse

hebben geschreven!

Simpelman dit is een geweldige goeiê vraag je hebt er anderen zeer zeker mee geholpen

voor mij kunnen ze dit zien als vraag van het jaar

vriendelijke groeten van de sleutelaar.

ve
door verwijderd - Jun 27, 2006 om 19:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste sleutelaar van harte bedankt voor je zeer uitgebreide

volledig antwoord van die airbags in de stoellen wist ik niet eens dat

daar stroomdraden in zaten en ook van die bruine kringen wist ik niet . natuurlijk hebben we ook aan de rest van de goed bedoelde raadslagen veel aan ge had en we volgen ook zeker de beste op

en gaan naar een gespeciaald outoclaenbedrijf om hem te laten claenen lijkt ons het beste als nog bedankt.voor de goede raad.

ve
door verwijderd - Jun 27, 2006 om 19:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

verder wilde wij in ieder gevall iedereen van harte bedanken voor alle tips en antwoorden sommige waren goed/goed bedoelt  en somige waren echt om te lachen zoals van ruill in die bak en let op bij het kopen van een auto .(zullen we zeker ook doen volgende keer) maar op dat moment rook je het niet zo erg pas later als je er langer in zit merk je goed , maar in ieder geval de reaktie`s waren geweldig nog maals erg bedankt allemaal. groeten

                                                        simpelman.

ve
door verwijderd - Jun 27, 2006 om 23:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook een tweedehands rook auto, maar ik heb de rook ewr wel uitgekregen. Spuit de bekleding en alle andere stoffen onderdelen in met febrese of robijn refresh (te koop in elke supermarkt, staat bij de wasmidelen en is bedoelt om nare luchtjes zonder wassen uit kleding te krijgen).

Nou stinkt dat spul ook wel, maar dat geurtje verdwijnt. Hitte en veel met open ramen rijden versnelt dat.

Succes!

ve
door verwijderd - Jun 28, 2006 om 08:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou zelf gaan roken, ben je van alle gezeur af...

Andries de Moor

ve
door verwijderd - Jun 28, 2006 om 10:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

De stank zit zegmaar in de bekleding en niet in de auto. Bij action heb je een soort schoonmaakschuim in een spuitbus. je spuit een laat sneeuw op je bekleding en hij vreet al het vuil en vieze luchtjes uit je bekleding. Ik heb dit gebeurt en het werkt perfect. Het ziet er eerst raar uit als je stoelen onder het sneeuwschuim zitten, maar het is niet zo agressief als het er uit ziet, het werkt gewoon goed!

ve
door verwijderd - Jun 28, 2006 om 13:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

                        Hallo Simpelman

bedankt voor je reactie

ik lees dat je naar een gespecialiseerd bedrijf wilt gaan ,zoek er dan wel een met ozon aperatuur, ik meende het met zekerheid te weten ,zoals Lousy en Stacey ook al aangaven , ik heb dat even nagevraagd bij een bedrijf die er zelf mee werken ze ze volgen de procedure die hier al eerder is beschreven  ze zeggen dat het wel stinkt maar of het giftig is weet ik niet maar gaat met zekerheid schoon

ze gebruiken dit ook als er brandlucht in woningen aan wezig is door vlees verbranding in moeders kook pot,eventueel in opdracht van verzekering

hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd

groeten van de sleutelaar

ve
door verwijderd - Jul 2, 2006 om 09:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na verloop van tijd komt de putlucht van de roker toch weer terug.

De doordringende en verziekende rookdampen gaan overal inzitten, je kan nog zoveel proberen, vooral in de zomermaanden als je auto afgesloten in de zon heeft gestaan, laat de stank weer vrolijk opkomen. Ik koop nooit meer een auto waar in gerookt is.

Ook heel eenvoudig om te zien wanneer de auto van een roker is geweest, als een garagehouder heeft proberen te maskeren met de zgn geurvreter, kijk in de sigarettenaansteker. Als deze grijs is, is deze gebruikt en kijk achter het asbakje en erin. Het uitdrukken van een sigaret geeft een schroeiplek. Er blijven ook altijd asdeeltjes achter, hoe goed ze ook denken schoon te maken. Kijk ook onder het tapijt onder de asbak, daar blijven door de verstokte roker ook altijd sporen achter. Brandplekjes in de bekleding en een gele plek in de hemel boven de bestuurder of bestuurster getuigt ook van een kettingroker. Ruiken in de hemel boven je kan ook helpen.

Je koopt immers ook een auto van enkele zuur verdiende centen en dan zit je niet te wachten op een stinkmobiel!

ve
door verwijderd - Jul 7, 2006 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

In uw reactie over rookstank in de auto zegt u, dat u allergisch bent en van alles doet met uw stoomreiniger. Ik heb hetzelfde probleem en pas een nieuwe stoomreiniger, maar weet nog niet wat ik er allemaal mee kan doen. Heeft u tips??

ve
door verwijderd - Jul 17, 2006 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is bij onze auto wel gelukt en die was doodrongen er van.
We zouden de auto alleen kopen als deze vrij kon komen van die stank van sigaretten geur.
Zij hebben het interieur gereinigd EN 24 uur lang een speciale ionisator laten draaien in de auto.
Dit heeft het 100% opgelost.

ve
door verwijderd - Jul 25, 2008 om 11:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Rook lucht kun je niet geheel verwijderen uit de auto wat een autocleaning je ook voor houd.
Ik heb zelf een autocleaning en heb hier vaak mee te doen.
Wij diep stomen alle bekleding en vooral het hemel gedeelte daar trekt de rook in.
Het ventilatie deel gaan we met stoom in tot overal goed de stoom door elk uitgang te zien is wel doen wij in de stomer een reinigings middel dit mag niet plakken.

Maar 100% krijg je het er niet uit.

Wil je gewoon niet veel geld uit geven klein tipje.

Gebruik je favo pafum en haal een deel van het hemel deel los en leg daar een dun sponsje onder met goed veel van je favo parfum erop en dan ben je van je rook lucht af en je voelt je goed door dat jij je eigen luchtje hebt om je heen.

Hoop iemand hier mee geholpen te hebben.

kijk op www.autocleaningpeerke.be voor meer tips en hulp bij het cleanen van je auto.