hierisharry
door hierisharry Oct 11, 2010 om 14:28
Auto & vervoer

Schoorsteenvegen

Eind 2009 de schoorsteenveger kwam al jaren rond deze tijd, maar meestal zijn ze snel klaar en door de abbonementsprijs valt het mee. De Jager uit Culemborg komt al jaren hier in De Bilt. Zelf zat ik aardig in de lappenmand "hart e.a." de veger komt met mededeling dat schoorsteen is afgekeurd, maar voor 400 piek maken ze het direct in orde. De schoorsteen zou bijna los staan "plat dak" voor die 400 zouden ze hem opnieuw invoegen en behandelen met waterafstotende vloeistof. Zonder bon daar begonnen ze niet aan. Wij weigerde dat dus geen openhaard, maar dit jaar zomer ging ik met mijn zoon het dak op. Hij stond helemaal niet los ook niet bijna, omdat we spullen gekocht hadden hebben we hem toch opnieuw ingevoegd en behandeld daarna zelf geveegd. Veeg spullen geleend en van onderuit geveegd. Ondanks een jaar ongebruikt kwam er veel uit te veel voor een ongebruikte schoorsteen. Achteraf gehoord dat je voor je verzekering verplicht bent , het te laten vegen door een erkent bedrijf. Rager uit Culemborg is dat voor ons erkende [edit -redactie].

5854 7 Rapporteer

consumbarones
door consumbarones - Oct 11, 2010 om 14:44
10 Antwoorden / 2 Vragen

Wat heeft de catagorie Auto & Vervoer - onderhoud met schoorsteenvegen te maken?

Het abonnement dient u dan schriftelijk aangetekend op te zeggen bij contractpartij als u niet tevreden bent over de diensten van het schoorsteenveegbedrijf.

400 piek! In welk tijdperk leeft u nog? U bedoelde natuurlijk € 400 Euro!

Zo zijn wij overal wel naïef in, ook bij de tandarts, de schoenmaker, de loodgieter etc.

U kunt natuurlijk ook Rager uit Culemborg in gebrekestellen en wanprestatie voor niet of onjuist geleverde diensten. Kwalijke zaak dat het wel wil doen zonder de (BTW) bon. Het Jacobse & Van Es gevoel!

knoop4x9
door knoop4x9 - Oct 11, 2010 om 17:13
533 Antwoorden / 0 Vragen

Je heb ook nog voor de open haard nog speciale blokken die je schoorsteen reinigen dus gewoon in de haard en schijnd ook nog voor de verzekering te gelden maar dat weet ik niet zeker, wat ik wel weet dat schoorsteenvegers er soms wel een potje van maken.

Mvrgrt Nico

hierisharry
door hierisharry - Oct 11, 2010 om 22:45
3 Antwoorden / 4 Vragen

Die blokken zijn discutabel de een zegt prima ander weer niet op internet vindt je er aardig wat over. Het blijft gek dat je in dit Doe Het Zelf tijdperk bij sommige verzekeringen verplicht bent een erkent bedrijf in de armen te nemen. Terwijl we zelf een schoonmaakset bezitten. We vegen de schoorsteen met de krant er bij voor datum e.d. 400 piek inderdaad euro's maar ik noem het vaak nog steeds piek.

kl
door kloenie - Oct 12, 2010 om 17:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben blij dat ik van de rager uit culemborg af ben zeg....

hadden een openhaard en die hebben we gesloopt.
de vrouw wilde toch wat anders.
maar we zaten vast aan een contract ( nooit gezien nooit gehoord )
maar het was zo en daar moest ik het mee doen.
netjes over de telefoon gezegt dat die het dan maar mocht laten zien.
kreeg me een grote mond......
heb hem niet meer gezien .....

(voordat ik binnen de schoorsteen gesloopt had )
tevens kwam die elke keer dat mijn schoorsteen los zou staan.
kon dus ook voor 400 euro gemaakt worden.
( ik heb 1 keer gezegt dat ik hogevrees had en dus het dak niet op ging )
en ze konden hem netjes maken voor 50 euro extra, de voegjes waren niet netjes meer en er zat wat mos op.
zat met toen niet lekker en een ander bedrijf laten komen en die melde mij dat het allemaal wel mee viel.
deze hebben voor 100 euro de schoorsteen netjes gemaakt en de voegjes eventjes netjes gemaakt en ingepoten met 1 of ander middel dat het er weer 5 jaar tegen kan.

de rager bedankt dat ik van je af ben

hutch
door hutch - Oct 12, 2010 om 23:35
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Heb zojuist dit bedrijf verzocht om hier(op) te reageren. Zal mij benieuwen......

Gr. Hutch

Tj
door Tjaart - Jan 14, 2011 om 11:52
14 Antwoorden / 0 Vragen

Snap niet wat dit met auto & vervoer te maken heeft....

börgemeister
door börgemeister - Jan 14, 2011 om 11:59
506 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=tjaart schreef op vrijdag 14 jan 2011, 11:52]Snap niet wat dit met auto & vervoer te maken heeft....

Als je beter had gelezen de reacties, dan had je kunnen zien dat Consumbarones op ma 11 oktober 2010 14:44 al hierop een reactie gaf.

'Mosterd na de maaltijd!' en zeker na 4 maanden!