door 25757 Jan 23, 2010 om 10:59
Auto & vervoer

Sneeuwkettingen?

Ik ontdekte dat bij insturen de maximale stuuruitslag de kettingen tegen de wielkasten schuurden.
Ik moet dus meerdere keren steken, mag dit of moet de fabriek hier rekening mee houden?
Of zijn er kettingen die smaller zijn aan de binnenzijde waardoor ze niet vast lopen?

2806 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 23, 2010 om 11:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u wel het goede merk ,heeft u de garage laten adviseren welke er geschikt zijn voor u auto?

Groet Valerius

ve
door verwijderd - Jan 23, 2010 om 11:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

De dealer had het zelfde probleem.
Ik heb hem gevraagd en als je van de importeur voor de originele banden al fout zit...

Ik heb zijn kettingen ook getest.
Op krik prima maar bij laten zakken hoorde ik....

Of je nu €14,95 of €69,95 betalen moet maakte dus niets uit!
Wel zijn die dure makkelijker te monteren....
maar gezien het beperkte gebruik kies ik daarom voor goedkopere rotzooi....

ve
door verwijderd - Jan 23, 2010 om 17:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

u heeft waarschijnlijk een te grote maat of zijn de wielen gewisseld voor lichtmetaal of omgekeerd?

ve
door verwijderd - Jan 23, 2010 om 22:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry maar ook de stalen velgen die nauwelijks geleverd werden hadden
ook deze bandenmaat.
Ik heb het over van de fabriek geleverde velgen en banden en alleen bij zeer scherpe bochten tijdens parkeren raken ze de wielkasten aan de achterzijde.

Dit blijkt bij meerdere modellen voor te komen.
Hoe los je dat op?

ve
door verwijderd - Jan 24, 2010 om 08:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

dan is er maar een manier en dat is dan iets minder insturen. als de et waarden gelijk zijn zit er niets anders op. er staat op bv et 45 oid.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2010 om 11:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dus ik moet andere velgen met hogere ET waarde kopen, nu 38 en hopen dat iets meer genoeg is...?
Spoor verbreden mag niet en dit wel?
En hoeveel moet ik nu aan Extra ET waarde kopen?
Bij het opvullen met 5 mm triplex (tijdelijk) was het aanlopen soms...
Dus van 38 naar 43 en 48 of 50 is leverbaar?

Ik zou dan weer 5/7 mm overhouden of reken ik nu verkeerd.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2010 om 11:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

spoorverbreders mag wel als je maar wielbouten gebruikt die dat aan kunnen. kijk anders eens bij een demontage bedrijf voor een paar gebr velgen of probeer er een met band (gebruikt)

ve
door verwijderd - Jan 24, 2010 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Grindweg,

Ik weet dat ik met dit Multiplex wat ik kan vervangen door plaat Aluminium dus 5 mm kan winnen en probleem oplossen...
maar of je nu de bouten 8 of 13 mm over het schroefdraad kreeg is dus bepalend voor de sterkte.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2010 om 21:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

het gaat er om dat de bouten volledig dragen in het aslichaam . ze moeten er bv niet maar 3mm inzitten maar volledig dragen

ve
door verwijderd - Jan 24, 2010 om 22:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

hé D!RK, jij had toch overal verstand van? wit/bruingoed, computers, auto's, financiéle dienstverlening enz, enz.

jammer dat je dit dan weer niet weet....

En volgens mij lag er op het tijdstip van posten nog nergens sneeuw....beetje zonde om dan met sneeuwkettingen te rijden....

ve
door verwijderd - Jan 25, 2010 om 16:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn verschillende schakel maten,patronen en dikten. In nederland is het gebruik
van sneeuwkettingen zover mij bekend Niet toe gestaan, Dus vooraf thuis proberen
en niet met uitgeveerde wielen,liever met twee mensen op het spatbord om een
belastte situatie te creeren. Wij zijn al jaren erg tevreden met ,,Autosocks" daar mag je overal mee rijden. kijk voor het hele verhaal op www.autosock.com en
verbaas je over alle voordelen en ook de prijs. Altijd bij je,geen beschadigingen, geen lawaai, autosocks brengt je veilig thuis OOK als het ijselt. ze zouden verplicht
in elke auto aanwezig moeten zijn. Ee ZEER tevreden bezitter en gebruiker.
multigrif gmail

ve
door verwijderd - Jan 26, 2010 om 02:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nr. 25enz.

Welk merk en type auto ?
Wat is de bandenmaat en de fafrieksopgave bandenmaat.?
GroetH.