di
door dietert Oct 1, 2012 om 21:49
Auto & vervoer

Sparta C2 emotion totaal defect

Wij zijn in het bezit van een 2 jaar en 2 mnd oude E-bike Sparta C2 emotion, die plotseling totaal uitviel. In principe is deze fiets qua aansturing niet complex, wat voor ons ook de doorslag gaf om deze fiets aan te schaffen, en heeft tot nu toe ook zeer goed voor ons gefunctioneerd. Onze fiets specialist dacht aan een sensor plaatje wat defect was, maar helaas. De complete elektrische aansturing was defect, en heeft de complete unit moeten vervangen, alleen motor en accu waren nog over. Coulange jammer, daar doen ze bij het service centrum van Sparta niet aan, zei onze fiets specialist. De vraag voorgelegd aan Sparta, maar helaas je moet het maar bij je fiets specialist claimen. Kortom Sparta verkoopt dure E-bikes en na 2 jaar moet je niet meer zeuren. Het lijkt erop dat de kwaliteit van ook de Sparta te wensen overlaat, na alle verhalen van Bikkel, Gazelle of Batavus gelezen te hebben.

7223 2 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Oct 1, 2012 om 22:12
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Toch heeft Sparta gelijk. Want de fietsspecialist heeft de fiets aan u verkocht, niet Sparta. Met de fietsenspecialist heeft u de koopovereenkomst en die mag zich niet verschuilen achter de fabrikant. Neemt u morgen eens contact op met het juridisch loket, klik hier voor adressen (gratis advies) of bel 0900 8020 (10 ct/pm) om te bekijken wat uw juridische mogelijkheden zijn. Die fietsen zijn verschrikkelijke duur, dan kan het zeker de moeite waard zijn om hier uw best voor te doen.

dj
door djonwheels - Oct 11, 2012 om 06:25
4 Antwoorden / 1 Vragen

Fietsenfabrikanten zijn zeer coulant in het vervangen van onderdelen.
Bij een fiets van 2,5 jaar oud met een falende word er vaak gewoon een nieuwe opgestuurd (ook daar zitten idd beperkingen aan)
Er worden dan wel verzendkosten en montage kosten in rekening gebracht bij de klant.

Tip voor de volgende aanschaf. Bikkel of multicycle. (nee ik heb geen aandelen. Ik ben fietsenmaker en dit zijn de enige 2 merken met de minste storingen)