so
door socks May 20, 2007 om 22:19
Auto & vervoer

Sparta Ion

Ik heb sinds Augustus 2005 een sparta ion alleen heb ik nu al 2 keer gehad dat mijn naaf is geknapt, beide keren is mijn achterwiel netjes vervangen en kreeg ik als opmerking mee dat dit probleem nog nooit is gebeurt en dat het heel toevallig mij 2 keer moet overkomen maar wat is er nu aan de hand, gisteravond keek ik mijn fiets na en nu zie ik waarschijnlijk wéér barstjes in de naaf ( ik kijk het nu elke keer na aangezien ik bij de vorige keer bijna een ongeluk kreeg) dat kan toch geen toeval meer zijn? dan ligt het probleem toch ergens in mijn fiets wat dan mijn naaf stuk maakt? ik ga altijd heel netjes met mijn fiets om, ik pak geen stoepranden en ook neem ik geen personen achterop.

Verder zal ik morgen naar de specialist gaan maar ik wil eigenlijk geen 3de nieuw achterwiel ik wil eigenlijk gewoon een nieuwe Sparta Ion want anders blijf ik terug komen !

Mijn vraag is nu, mag ik een nieuwe Sparta ion eisen? en als ze hem voor onderzoek naar sparta willen sturen kan ik dan tot dat hij terug is een leen sparta ion eisen ( ik ben namelijk door mijn ziekte afhankelijk van de ion, en om nu elke keer de auto te nemen dat wil ik niet)

Bedankt alvast

531 4 Rapporteer

labswans
door labswans - May 20, 2007 om 22:28
1918 Antwoorden / 10 Vragen

voorlopig het voor een derde keer laten repareren, dat is de verkoper verplicht. daarna volgen er andere stappen maar die zijn nog niet aan de orde

labswans

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 21, 2007 om 09:53
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Kijk eens hier: http://www.omroepgelderland.nl/programma.php?id=23&rubriek=828&zoek=garantie

Op basis van wetgeving/conformiteitsbefginsel heeft u recht op een fiets zonder het gebrek dat u noemt. men moest dit afdoende repareren maar nu dit dus klaarblijkelijk niet lukt kan het zijn dat u nu recht heeft op een vervangende fiets. (Labswans waar haalt u drie maal reparatie vandaan???). Naast de al gegeven link naar zeer uitgebreide informatie ook nog het volgende:

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.consuwijzer.nl

m.io. kunt u nu wel degelijk een nieuwe ëisen"wel kan de dealer enige rekening houden met afschrijving. U heeft de Sparta Ion immers gebruikt. (2 jaar in de noemer, de econ levensduur in de teller.

fi
door fietsenman - May 27, 2007 om 22:13
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Wat ik begrijp is dat de naaf scheurt, dit is het binnenste van het wiel, waar het mee vast zit aan het frame en waar bij de ION de motor in zit. KLOPT DIT?
Of bedoelt u de velg, het buitenste van het wiel, waar de band omheen ligt.

Als het werkelijk de naaf is, is het enige dat ik er op kan zeggen dat ik het ook nog nooit heb meegemaakt en ik verkoop al Ion's vanaf de eerste dag dat ze te koop zijn. (zo'n 30-50 per jaar)

Dat het probleem elders in de fiets zit lijkt me hoogst onwaarschijnlijk, een wiel zit met 2 moeren aan het frame vast, meer mechanisch contact is er niet.
En dat frame is recht, zo schrijft u.

2 dingen blijven mijns inziens over:
1e domme pech
2e u doet er iets raars mee.

Als het de velg is: dan gebeurt dit wel eens vaker en is er allen op te zeggen dat u met een compleet nieuwe fiets NIET geholpen zult zijn.
Daar zitten dan namenlijk weer de zelfde type velgen in.

De enige juiste oplossing, als het met een nieuwe velg van het zelfde type niet is op te lossen, voor u is een ander type velg, dat kan ook een aluminium velg zijn maar kan ook een stalen of rvs velg zijn.

Een leen fiets eisen lijkt me niet, maar er o vragen kunt u altijd.

Mvg,

De Fietsenman

(al 26 jaar ervaring en verkoper van de Ion zolang ze bestaan)

so
door socks - May 27, 2007 om 22:24
1 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi

Het is echt de naaf en niet de velg, dus waar de motor in zit

Ik doe niks geks met de fiets aangezien mijn man ook fietsenmaker is en ik dus weet hoe ik met mijn fiets moet omgaan ( we zijn alleen geen ion dealer we doen voornamelijk 2dehands)

Verder domme pech vind ik erg raar aangezien ik het 3 keer heb gehad en verder nog nooit iemand ik geloof niet in toeval en zeker geen 3 keer !! er moet na mijn mening iets anders zijn .