la
door labiunda Jan 25, 2012 om 11:38
Auto & vervoer

Technische details subaru justy gx 4wd

Dag allemaal,

ik ben sinds kort naar italië verhuisd, en probeer nu mijn auto van italiaanse kentekenplaten te voorzien. Hiervoor heb ik de technische details van mijn subaru justy gx 4wd (3 deurs hatchback) 1.3 , uit het jaar 2000, nodig . Voor de italiaanse RWD is vooral de CO2-uitstoot belangrijk . Ik heb al aan subaru italie geschreven, en die wilden mij wel een fax sturen voor het (volgens mij) absurde bedrag van 255 euro. Ik heb ook subaru NL geschreven, maar helaas geen antwoord mogen ontvangen, en ik heb aan de ADAC (duitse ANWB, waar ik al jaren lid van ben) geschreven. Tot nu toe , van hen ook geen reactie. De zaak begint echt dringend te worden, omdat ik mijn verzekering in NL al afgezegd heb, en omdat ik nu in Italie woon wil in NL niemand mij meer verzekeren, en in italie ook niet, zolang ik geen italiaanse kentekenplaten heb. IK heb ook al uren gegoogeld, maar ik kom er niet uit. Heeft iemand een idee voor me? bij voorbaat dank.

2835 12 Rapporteer

la
door labiunda - Jan 25, 2012 om 17:22
28 Antwoorden / 7 Vragen

haagee bedankt voor je tip, ik heb inderdaad met een aardige medewerker van subaru.nl gesproken, en die heeft mij toegezegd de CVO , zodra die opgehaald was, toe te laten komen. Dus ik denk dat het probleem is opgelost. Dank voor het meedenken!

haagee
door haagee - Jan 25, 2012 om 17:22
80 Antwoorden / 0 Vragen

De oorspronkelijk leverende importeur heeft de verplichting een certificaat van origine ( CVO) af te geven aan ieder die er om vraagt als de auto elders wordt ingevoerd.Het is alleen even wat zoekwerk maar makkelijk te doen en mag niets kosten
Dus blijven aandringen bij Subaru in Aalsmeer, gewoon bellen en de vraag voorleggen

la
door labiunda - Feb 3, 2012 om 12:47
28 Antwoorden / 7 Vragen

Dag allemaal, hier ben ik weer. Ik heb contact gehad met Subaru Nederland, en een vriendelijke meneer heeft geprobeerd het CVO voor mij op te halen. Helaas is het CVO niet meer in het archief van Subaru. NL en daarom zouden zij een aanvraag moeten doen bij de fabrikant voor een duplicaat. Dit zou mij 100 Euro kosten. Mijn vraag is nu, is dit reëel? Ik vind namelijk niet dat het mijn schuld is dat het CVO niet meer in het archief te vinden is. Is er iemand die ervaring heeft met een soortgelijke situatie? Of heeft iemand een andere tip hoe ik aan dit CVO kan komen? Ik heb wel sites op internet gezien, o.a de kamer van koophandel, waar ik een CVO voor ongeveer 20 euro zou kunnen krijgen, maar geldt dit ook voor personenauto's?
Ik bedank alvast iedereen voor het meedenken.
labiunda

haagee
door haagee - Feb 3, 2012 om 13:15
80 Antwoorden / 0 Vragen

Je auto is blijkbaar te oud en dan is er geen archief meer blijkt nu. Je kan wel blijven vragen of de kosten reëel zijn maar dan duurt het allemaal wel langer. Er is geen enkele andere instantie die een CVO afgeeft behalve de importeur.
Betaal nu die € 100 en je bent van alle gezeur af. Ik vind dit een zeer eerlijk bedrag gezien de kosten die de NL importeur maakt met haar correspondentie naar Japan. Anders € 225 betalen in Italie. Een retourtje japan met het vliegtuig om het zelf op te halen is ook veel duurder .
Of autootje in Nl verkopen en lokaal een ander aanschaffen is misschien wel de beste oplossing gezien de leeftijd van het karretje. Wederom succes

la
door labiunda - Feb 3, 2012 om 15:05
28 Antwoorden / 7 Vragen

hallo hagee, ik ben op een site gestoten , die van het VWE, die ook CVO-verklaringen aanbieden voor ongeveer 20 euro.(wordt zelfs op z'n italiaans aangeboden, dan zou ik mij het vertalen kunnen besparen) Maar ik weet niet in hoeverre die betrouwbaar is... Ik weet wel dat mijn auto al op "leeftijd" is, maar de km-stand is pas 70.000 , dus ik denk dat ie best nog wel een paar jaartjes meegaat, vooral is het een 4wd, die ik hier in de bergen hard nodig heb. Trouwens, ook al betaal ik die 100 euro, zelfs dan duurt het tenminste 2 weken tot het duplicaat in NL is, en dan nog een week tot het in Italië aangekomen is...Even de auto in NL verkopen wordt ook moeilijk, ik kan niet even 900 km naar NL rijden in een onverzekerde auto!!! Daarom zou ik jou, en ook anderen, vriendelijk willen vragen ook eens op de site van VWE (www.vwe.nl) te kijken, en jouw/jullie bevindingen over dit bedrijf te laten horen. Zij bieden aan dat als je voor 16.00 aanvraagd, het al de volgende dag geleverd zou kunnen worden (hiervoor heb ik een postadres in NL) . Want ik ben gewoon eerlijk, 100 euro zijn voor mij veel geld! Wederom alvast bedankt voor het meedenken! groetjes Labiunda

haagee
door haagee - Feb 3, 2012 om 15:41
80 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de site van VWE bekeken en inderdaad bieden ze CVO diensten aan. Als je de aanvraag ervan goed leest is het ( waarschijnlijk) alleen mogelijk voor bedrijven. Ik zou er een telefoontje aanwagen en dan wet je precies wat mogelijk is. Verder ziet het er betrouwbaar uit

grindweg
door grindweg - Feb 3, 2012 om 21:45
2308 Antwoorden / 28 Vragen

cvo via vwe is alleen voor aangesloten bedrijven.
en een cvo is echt niet
verplicht gratis.
wij betalen voor een recente import auto tussen de 30 en 50 euro in ned voor een duitse import auto.
na 10 jaar is een importeur niet meer verplicht gegevens of onderdelen televeren.
het is uw probleem als er geen cvo meer bij is en vroeger bekommerede niemand zich er om.
nu de laatste jaren door het overnemen 1 op1 van een buitenlands kenteken in europa moet het er bij zijn en is het actueel.

la
door labiunda - Feb 8, 2012 om 12:10
28 Antwoorden / 7 Vragen

dag allemaal,
ik wilde me even terugmelden over mijn zoektocht naar het CVO van mijn auto. Bij het VWE is het gelukt! Ik heb de papieren! Het is dus niet nodig een bedrijf te zijn, het CVO is direkt naar mijn postadres gestuurd, en ik moet 22 euro betalen i.p.v. 255 bij Subaru-Italië of 100 euro bij Subaru-Nederland. Nu kan ik eindelijk mijn auto gaan ommelden! Toch nog iedereen bedankt voor het meedenken!
Met vriendelijke groeten,
Labiunda

haagee
door haagee - Feb 8, 2012 om 12:29
80 Antwoorden / 0 Vragen

Gefeliciteerd, laat wel even weten of de invoer gelukt is met dit document.

la
door labiunda - Feb 8, 2012 om 12:52
28 Antwoorden / 7 Vragen

zal ik zeker doen! Het kan nog een week of 2, 3 duren, daar ik eerst met de vertaalde autopapieren bij de rechtbank voorbij moet, om ze goed te laten keuren, en dan heeft de italiaanse RWD minstens een week nodig om de ommelding geldig te maken...maar tenminste heb ik weer hoop!
Tanti saluti - veel groetjes uit een italië vol sneeuw!

la
door labiunda - Mar 22, 2012 om 16:05
28 Antwoorden / 7 Vragen

dag allemaal, het heeft een poosje geduurd, maar ik heb vandaag, eindelijk mijn italiaanse kentekenplaten gekregen! De CVO (die ik in de italiaanse taal toegestuurd kreeg) van VWE, is goedgekeurd, ze waren er zelfs blij om, dat het direct in de italiaanse taal was ( met weliswaar een paar vertaalfoutjes, maar die heb ik zelf uitgehaald) . Dus iedereen nog bedankt voor het meedenken!
tanti saluti ( groetjes) LaBiunda!

poltol
door poltol - Mar 22, 2012 om 19:40
3885 Antwoorden / 22 Vragen

felicitazioni

poltol