ew
door ew Mar 20, 2015 om 18:04
Auto & vervoer

Vakantieveilingen - Mycolorbike.nl

Via Vakantieveilingen heb ik een veiling gewonnen van een fiets. Aanbieder van de fiets is Mycolorbike.nl
In mijn profiel staan de adres gegevens huis met huisnummer 29-1. Vakantieveilingen maakt hier bij de overdracht van de gegevens 29-jan van. De verzender maakt er vervolgens ipv 29-jan 42033 van . DHL kan dus niet afleveren.
De verzender van de fiets, Mycolorbike.nl verwijst mij naar Vakantieveilingen voor een oplossing en zij verwijzen mij weer naar Mycolorbike.nl. Bij Vakantieveilingen heb ik verzocht het geld terug te storten maar dit weigeren zij en verwijzen naar Mycolorbike.nl. Deze wil in de eerste instantie niets doen door de extra verzendkosten die er nu aankomen als de fiets nogmaals verzonden moet worden. Ik kan bewijzen, en heb dit ook gedaan dat de gegevens door mij juist zijn verstrekt. Duidelijk is ondertussen waar de fouten liggen zoals eerder geschreven. Nu wil Mycolorbike.nl eerst wachten tot de fiets bij hun is terug gebracht via DHL en dan pas een fiets naar mij versturen. Ik kan niet controleren of dit goed gaat. Ik weet niet of het retouradres wel juist is. Ik ben dus de dupe van dit geheel.. Leuk..

Ik hoop dat de mensen welke mee willen dingen naar de fiets, want de aanbieding loopt nog steeds, dit goed ter harte nemen alvorens te bieden..

Maar wat kan ik nu nog doen om een van de partijen tot rede te krijgen. Beide willen niets doen.

2591 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

valerius-2
door valerius-2 - Mar 20, 2015 om 19:17
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Voor dat u met zulke zaken gaat beginnen , neem dan eerst is de tijd om informatie hier over te zoeken. En daar is juist internet de beste bron om is op zoektocht te gaan.

ho
door hopetobehelping - Mar 20, 2015 om 19:43
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste ew,

bijzonder hoe de bezorging is misgelopen.
U wilt de fiets hebben uiteraard.
De contactgegevens van Mycolorbike.nl zijn (contactgegevens):
Hoofdstraat 95
3901 AJ Veenendaal
Nederland

Email: info@mycolorbike.nl
Telefoon: +31 (0) 31 876 9239

Als het niet te ver bij uit de buurt is zou ik als ik u was die fiets gewoon gaan ophalen. Niet de bedoeling, maar dan weet u wel zeker dat u die fiets heeft.

ew
door ew - Mar 20, 2015 om 21:02
116 Antwoorden / 12 Vragen
0

Beste hopetobehelping bedankt voor de gedane moeite. Uiteraard heb ik al contact gehad met het bedrijf Mycolorbike.nl
Vakantieveilingen is mijn aanspreekpunt aangezien ik daar de bestelling heb geplaatst. Helaas reageerde deze zeer afhoudend en hebben zelf maling aan de consumentenwetgeving. Zodoende heb ik ook contact gehad met Mycolorbike.nl. Deze wilde niet betekenen in het geheel. Allereerst wilde zij de fiets terug ontvangen alvorens ook maar enige oplossing richting mij aan te bieden.
De fiets zelf ophalen is geen optie, Amsterdam-Veenendaal.

Maar een uur geleden heeft Vakantieveilingen alsnog laten weten mij het volledige bedrag terug te storten op mijn rekening.
Hierdoor ben ik schadeloos gesteld , maar heb wel een naar gevoel overgehouden van beide bedrijven.

ho
door hopetobehelping - Mar 21, 2015 om 09:12
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste ew,

dank u wel voor het terugmelden.
Niet helemaal afgelopen zoals u graag gewild had, maar u krijgt wel uw geld terug.
Nu maar hopen dat het geld snel weer op uw rekening staat.

ew
door ew - Mar 21, 2015 om 09:26
116 Antwoorden / 12 Vragen
0

Beste hopetobehelping,

Het is idd niet zoals ik het in gedachte had. De fiets was ook met een bepaalde gedachte aangekocht.
Vakantieveilingen heeft ondertussen een excuus gemaakt zoals zij de zaak hebben laten verlopen.
Mycolorbike.nl heeft mij zojuist een mail met excuus geschreven. Ook de aanbieding alsnog een fiets te willen verkopen. Vriendelijk maar zie daar uiteraard wel van af.

Voor mij is het afgehandeld.

Bedankt voor het meedenken.

edrick3
door edrick3 - Mar 21, 2015 om 13:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@ew,

.....Maar een uur geleden heeft Vakantieveilingen alsnog laten weten mij het volledige bedrag terug te storten op mijn rekening......
Dat is dan alsnog mooi opgelost.

.....Mycolorbike.nl heeft mij zojuist een mail met excuus geschreven. Ook de aanbieding alsnog een fiets te willen verkopen. Vriendelijk maar zie daar uiteraard wel van af......
Ach, als het tegen een leuk prijsje is.
Zou geen dief zijn van m'n eigen portemonnee.

ew
door ew - Mar 21, 2015 om 23:27
116 Antwoorden / 12 Vragen
0

Beste edrick3,

Uiteraard wil ik geen dief van eigen portemonnee zijn maar de aanbieder van de fiets heeft geen oplossing willen aanbieden. Ik weet dat Vakantieveilingen de partij is welke de verantwoordelijkheid moest dragen maar het contact met Mycolorbike.nl was ook niet bepaalt oplossingsgericht.
Nu Vakantieveilingen het geld retour zal storten kwam de aanbieding alsnog een fiets te willen verkopen.
Ze reageerde achteraf wel netjes hoor.. Maar ik neem de gok maar niet..

Bedankt voor het meedenken..

aurora1
door aurora1 - Mar 22, 2015 om 01:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Pas die aanbieding nu Vakantieveilingen het geld terug gaat storten?
Ik zou die gok ook niet nemen.

ew
door ew - Mar 22, 2015 om 09:05
116 Antwoorden / 12 Vragen
0

Beste aurora1,

Dat is precies mijn gedachte..
Ik heb dit dan ook laten weten aan Mycolorbike.nl Moet wel eerlijk zeggen dat het bedrijf aangeeft dit wel te begrijpen. Helaas geeft dit (te) weinig herstel in vertrouwen.

Citaat reactie:

Dank voor uw, overigens begrijpelijke, reactie.
Prettig weekend.


Met vriendelijke groet,
Team Mycolorbike

ew
door ew - Mar 23, 2015 om 10:05
116 Antwoorden / 12 Vragen
0

Vandaag heb ik het geld terug ontvangen op mijn rekening. Voor mij is het zo afgehandeld.

Nog wel even grappig om te melden: Vakantieveilingen schreef gisteren (zondag 22-03) nog een mail aan mij waarin zij nogmaals schrijven dat de fout er bij Mycolorbike.nl ingeschoten is.
Ik kon het niet laten te reageren dat de fout ook in hun gegevensoverdracht is ontstaan en Vakantieveilingen het ook niet zo op heeft met de consumentenwet en hun eigen algemene voorwaarden..

Maar zoals geschreven: Opgelost..

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer

aj
ajay - May 29, 2024 om 09:27
Huishouden & energie
Lekkage bij de buren via onze schoorsteen?

Lekkage bij de buren via onze schoorsteen?

Onze buren hebben lekkage in de nok van hun huis. Volgens hen komt dit water via onze schoorsteen.
Nu heb ik een appje gekregen waarin de buren mij vragen om hier wat aan te laten doen omdat het onze schoorsteen is.
Maar wie is nu verantwoordelijk. Zou de lekkage via mijn schoorsteen kunnen komen? Slecht voegwerk.
Of moeten de buren dit oplossen? Loodslabben van hun dak? Lees meer

Si
Sita B - May 31, 2024 om 20:42
Geldzaken & recht

Mijn ex-man is in 2014 overleden en ik moet nog steeds zijn schuld betalen omdat

Omdat sociale dienst van Den Haag ze dat ik moet betalen. 9 jaar geleden betaalde ik €20 per maand. Daarna hebben ze zelf besloten dat het vedrag van €33,17 per maand moest. En nu heb ik brief van sociale dienst ontvangen dat ik vanaf juni moet €80 per maand moest betalen. 

terwijl niet mijn schuld is waarom moet ik betalen. En hij had recht op bijstand en kreeg zo'n €200 per maand 

Lees meer