johnwim
door johnwim May 12, 2013 om 17:55
Auto & vervoer

Veel kabaal bij insturen

Hallo experts,
Ik rij in een Mercedes C180 uit 1995,net 2 weken geleden zonder morren door de APK en daarna mee op vakantie geweest,ong 1500 km gereden,geen problemen.
Nu ik weer een week thuis ben,maakt de auto sinds gisteren bij het insturen naar rechts,een hels kabaal en je voelt het in de bodemplaat,alsof er een dikke takke vast zit in de wielkast.Auto opgekrikt en wiel eraf gehaald,maar niets te vinden.Morgen naar de garage,misschien dat er op de brug wat te zien is,maar heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Rechtuit rijden is geen probleem en linksaf slaan ook niet.Heb de olie van de stuurbekrachtiging nagekeken,die was ok (samen met APK grote beurt gehad).Alvast bedankt.

783 8 Rapporteer

johnwim
door johnwim - May 12, 2013 om 20:05
64 Antwoorden / 35 Vragen

Kan ik me niet voorstellen,2 weken geleden grote beurt gehad.
Heb net nog stukje gereden,hoe lager de snelheid,des te meer kabaal.
Morgen op de brug,ik kom er op terug.

johnwim
door johnwim - May 14, 2013 om 23:59
64 Antwoorden / 35 Vragen

Helaas was het nog erger.
14 Uur voor ik bij de garage moest zijn,is de ophanging compleet afgebroken,triangel doorgeroest,van binnenuit,iets voorbij de fuseekogel.
Was ik nu maar niet doorgereden,maar dat is achteraf.
Gelukkig was ik net aan het parkeren en stond ik nagenoeg stil,5 min. daarvoor reed ik nog 80,als het toen was gebeurd,om nog maar te zwijgen over vorige week toen ik 160-170 reed op de Duitse autobahn.
Als het toen was gebeurd,had ik nooit meer een reactie kunnen plaatsen.
Die 350 euro schade overleef ik wel,mag blij zijn dat ik nog leef en na eerdere teleurstelling overheerst nu het gevoel dat ik ontzettende mazzel heb gehad.
Groet,
John

johnwim
door johnwim - May 15, 2013 om 20:46
64 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=grindweg schreef op woensdag 15 mei 2013, 19:19]die breuk ontstaat altijd op een moment van zwarebelasting dus bv bij scherp insturen.
op hogere snelheid is de belastiong veel minder.
kijk maar bij bv de vw passat en audi draagarmen die geven ook altijd de geest bij scherp insturen en parkeer snelheid.
er is zelfs een terug roep actie van geweest.
dus uw veronderstellingen met alle gevolgen vandien gaan vaker niet op.

Misschien deels waar.
Ik had vlak voor dat het kabaal begon inderdaad een scherpe bocht gemaakt met lage snelheid,maar dat lijkt me geen abnormale manoeuvre,kan moeilijk met hoge snelheid een haakse bocht nemen.
Gewoon een bocht die ik al duizenden keren genomen heb en omdat ik nog 3 dagen heb doorgereden,had het wel degelijk fout kunnen aflopen.
Hoe dan ook,ik heb mijn auto inmiddels weer terug en de kosten waren ook nog eens een stuk minder dan verwacht,derhalve een beter gevoel dan maandagavond.
Iedereen bedankt voor het meedenken.

sl
door slobberbone - May 15, 2013 om 20:47
508 Antwoorden / 2 Vragen

Versleten/speling fusee ???

sl
door slobberbone - May 15, 2013 om 20:47
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=johnwim schreef op zondag 12 mei 2013, 20:05]Kan ik me niet voorstellen,2 weken geleden grote beurt gehad.
Heb net nog stukje gereden,hoe lager de snelheid,des te meer kabaal.
Morgen op de brug,ik kom er op terug.

Alles kan kapot gaan ook na die twee weken, maar nu snelheid erbij zal het wel homokineet zijn.

Bij mij was net andersom hoger snelheid meer geluid, versleten wiellager met speling op fusee.

grindweg
door grindweg - May 15, 2013 om 20:48
2308 Antwoorden / 28 Vragen

die breuk ontstaat altijd op een moment van zwarebelasting dus bv bij scherp insturen.
op hogere snelheid is de belastiong veel minder.
kijk maar bij bv de vw passat en audi draagarmen die geven ook altijd de geest bij scherp insturen en parkeer snelheid.
er is zelfs een terug roep actie van geweest.
dus uw veronderstellingen met alle gevolgen vandien gaan vaker niet op.

grindweg
door grindweg - May 15, 2013 om 20:49
2308 Antwoorden / 28 Vragen

denk aan een gebroken voor veer

grindweg
door grindweg - May 15, 2013 om 21:15
2308 Antwoorden / 28 Vragen

bedankt voot de rerugkoppeling