Vermogen valt weg van subaru e12
Wie heeft een idee???? Ik rijd een Subaru E-wagon E12 uit 1994 en soms
valt ineens het gehele vermogen van de auto weg en gaat het lampje
"check Engine" branden. Laatst gebeurde dit tijdens afremmen op de
motor naar de 2e versnelling toe.
In de garage werd niets gemeten/gevonden, maar ik zou graag willen weten wat een oorzaak zou kunnen zijn...
Dikkemick,
mocht u er hier niet uitkomen, stel uw vraag eens dan eens op:
eerst inloggen, dan naar "particulieren" gaan en uw vraag neer zetten onder "Subaru".
Succes, gr. Hutch
Heb ik gedaan, maar ik heb dus echt een 'problemcar' Niemand die suggesties heeft. Blijkt nogal een vreemd probleem te zijn.
Hai,
Als de motor gewoon blijft lopen en niet afslaat check dan eens alle zeefjes en filtertjes in de brandstof leiding, mogelijk krijgt hij af en toe niet genoeg brandstof en heb je hier een oplossing.
Succes,
Hell-Rider
Blijft de motor wel lopen als het vermogen wegvalt of slaat ze af?
In dat laatste geval kan het een probleem zijn met de ontsteking. Ik zou sws een andere Subaru dealer raadplegen of lid worden van de ANWB en bij het voorval bellen voor service. Ik rij een klassieke Alfa en wat die jongens (van zelfs oude auto's) weten, gaat mijn pet teboven. Goede kans dat zij wel zien wat er mankeert.
Succes en laat weten of het verholpen is tzt.
groet, Cannacampo
de motor blijft inderdaad gewoon lopen, maar er zit geen kracht meer in. Ook gasgeven maakt geen verschil. Hij slaat dus niet af. Klinkt alleen erg " dof"
Als het euvel zich voordoet bij kou/mist is mogelijk sprake van bevriezing van de carburateur, ik heb hetzelfde ooit meegemaakt met een FIAT en Peugeot uit begin 1990.
Bevriezing lijkt me niet. Het gebeurt ook na b.v. een half uur gereden te hebben op de snelweg. Is alles wel ontdooid dacht ik.
Laat m volgende week doormeten (computer uitlezen) en hoop dat er iets uitkomt!
Ik ken deze auto verder niet en ben ook geen expert in autoelectronica. Toch hierbij een paar suggesties waar u misschien iets aan heeft.
Omdat de motor onafhankelijk van het gaspedaal wel blijft lopen, zou het iets electronisch kunnen zijn.
De computer (ECU) hapert bijvoorbeeld, of een van de sensoren werkt niet goed meer of heeft een slechte verbinding naar de ECU.
Ik weet niet hoe het gaspedaal gekoppeld is, maar dat zou best een regelbare weerstand (potentiometer) kunnen zijn, die of defect is, of geen verbinding meer heeft met de ECU.
Corrosie van een stekkerverbinding kan hier ook de oorzaak zijn.
Heel belangrijk is de lambda-sonde (zit direct na het spruitstuk op de uitlaat). Deze meet het mengsel van de uitlaatgassen.
Als de ECU geen goede verbinding zou hebben met de lambda-sonde, dan kan het zijn dat overgegaan wordt op een noodprogramma om zo de katalysator te beschermen.
Mogelijk draait in dat geval de motor weer normaal zodra het contact uit is geweest en daarna de motor weer gestart wordt.
Zo zijn er nog meer mogelijkheden.
De garage zou de storing moeten kunnen vinden.
Vergeten wordt vaak om aarde-verbindingen, bijvoorbeeld tussen chassis en motorblok, op corrosie te controleren.
Groet,
GSM
Probleem klinkt bekend,ik ben het al tegen gekomen bij een Citoen ZX,toen was het de krukassensor.Als deze sensor niet goed werkt wordt het ontstekingstijdstip verlaat waardoor de motor wel blijft lopen maar totaal geen kracht meer heeft.Bij een defecte sensor "denkt" de electronica dat de motor op een hoog toerental draait en verlaat dan het ontstekingstijdstip(hoort zo bij hoog toerental),maar omdat het toerental in werkelijkheid niet hoog is zakt het koppel(trekkracht) enorm in.Succes Acjzr1
Andere tip:
http://www.subaruclub.nl/forum/
Hier zitten alle cracks als het aankomt op jouw geliefde station. Ook internationale forums kunnen je van dienst zijn. Zelf eens op een Amerikaans forum keurig antwoord gekregen op vragen over mijn 30 jaar oude Alfa. De specialisten zitten overal, alleen vinden...
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer