st
door stakie Mar 21, 2006 om 19:08
Auto & vervoer

Versnellingsbak volkswagen golf

ik heb een golf 4 van 8 jaar oud en 120000km.nu is de versnellingsbaktandwielen stuk gegaan doordat een klinknagel is los geraakt.ze zeggen dat dit probleem bij volkswagen bekend. En de garagehouder zeg dat ik niet de einige ben.gevolg een zeer pittige reparatierekening.Wie hkent dit probleem?

10102 7 Rapporteer

grindweg
door grindweg - Mar 27, 2006 om 11:18
2308 Antwoorden / 28 Vragen

dan heeft u waarschijnlijk een dus bak als code . daar is het kroon wiel inderdaad vast gepopnageld. deze nagels laten soms inderdaad los als men er snel bij is kunt u geluk hebben dat niet de helebak om zeep is. dan worden de popnagels uitgeboord en gewoon draad in getapt, en met bouten weer vast gezet. wij hebben zo al vele bakken gerepareerd. komt veel voor bij sdi in comb met een dus bak. is dit niet meer mogelijk ga dan naar een demontage bedrijf en haal daar een bak weg . dat scheelt bakken geld. in joure zit schaap bron als demontage bedrijf gespecialiseerd in vag

iq
door iq - Jul 6, 2006 om 16:16
2 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben een golf variant van 7 jaar oud. Vorige week kregen wij ook pech met de versnellingsbak. Gat in de versnellingsbak door een losgeraakte klinknagel. De VW dealer vertelde ons dat dit een bekend probleem is bij een bepaald type bak. Reparatiekosten waarschijnlijk 2500 euro. De dealer liet wel doorschemeren dat bij bepaalde bakken 70% van de reparatiekosten door VW zou worden betaalt. Hij had dan wel een typenummer van de bak nodig. Onze bak is in reparatie bij een bovag garage dus niet bij de garage van de officiele VW dealer. We hebben nog niet het nummer van de bak gekregen, maar ik vraag me af of wij toch in aanmerking komen voor de vergoeding van VW als wij deze hebben laten repareren bij een erkende bovag garage en niet bij de officiele dealer?

grindweg
door grindweg - Jul 6, 2006 om 19:56
2308 Antwoorden / 28 Vragen

voor u geen coulance helaas de leeftijd is een probleem lees mijn verhaal  hier boven.

me
door merlion - Mar 20, 2007 om 19:41
1 Antwoorden / 0 Vragen

hallo

ik ben in het bezit van een golf van 1999, 1.4.

heeft hetzelfde euvel.

ik heb de bak uit elkaar gehaald, de spanbus die de pen bij het kroonwiel vasthoud is afgebroken,hierdoor id de pen door het huis naar buiten geslagen, we hebben het huis kunnen lassen.

en hebben de bak weer in elkaar gezet, nu hebben we een ander probleen :3e en 4e versnelling werken niet.

wie weet hier de oorzaak van?

we hebben helaas geen vergelijkingsmateriaal of duidelijke tekeningenvan.

overigens is het niet normaal dat dit euvel zo vaak voorkomt.

dit is gewoon een flinke constructiefout,enhet raakt tijd dat er wat mee gedaan wordt van vw.

iq
door iq - Mar 21, 2007 om 16:06
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Onze inspanningen om verhaal te halen bij VW zijn op niets uitgelopen. Het is heel moeilijk om bij de hoofddealer van VW Nederland verhaal te halen. VW blijft volhouden dat ze niet op de hoogte zijn van een ernstige constructiefout. De VW garage's zijn wel op de hoogte maar werken niet mee als je hen om informatie vraagt. Je krijgt alleen medewerking als je de auto bij een erkende VW garage laat repareren. Bij ons was het verschil tussen reparatie bij een Bovaggarage en de VW garage 1000 euro. Toch veel geld voor ons. We hebben nog bij de Bovaggarage gevraagd of hun meer wisten over een eventuele vergoeding van VW, maar dat liep ook op niets uit.

Je zou toch denken dat er wat aan gedaan kan worden, maar ons is het helaas niet gelukt. Succes!!!!!!

Na de reparatie hebben wij geen problemen gehad met de derde en vierde versnelling.

el
door elice82 - Jul 1, 2009 om 17:36
10 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet dat het oude post is.
Ook mijn broertje heeft ermee te maken gehad.

Auto gekocht bij een VW garage met Bovag en voorkeurselectie met maar 43.000 km op de teller.
Telkens was er iets met zijn auto. Van een versleten remschijven na 3 maanden. Tot aan errors met de motor, tikken en maar betalen bij de VW Dealer. Nu na 110.000 op de teller komen we erachter dat het de versnellingsbak het was. De bekende Popnagel probleem. En weer dezelfde VW Dealer weet van niets.
Advocaat in de arm genomen. Van het kastje naar de muur en terug.
En niet zomaar een kastje of muur. Van Pon's, VW dealer en Bovag!

Ik zou graag in contact komen met andere VW Golf Type 4 rijders met de Popnagel probleem of die in het verleden een Volkswagen Golf 4 hebben gereden en ook het probleem hebben gehad met de popnagels. En een rekening hebben liggen.
Het is ernstige productie fout, dat zou niet mogen.
Onder geen voorwaarden zouden ze er onderuit mogen komen.
En ik denk als we met z'n alle naar de rechter stappen dat er dan wel iets voor elkaar krijgen.
Nu wimpelen ze je af er is er maar af en toe een die klaagt. Maar als er een behoorlijk aantal mensen zijn die het menen en naar de rechter stappen.
Misschien word het dan een beetje heet onder de voeten!

de
door denhoudijker - Jul 10, 2009 om 22:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

Geachte heer, Ik ben in het bezit van een VW golf 4 1999, 126XXX gelopen en de versnellingsbak is bijna aan zijn eind. Momenteel kan ik er nog mee rijden maar dat is naar verwachting met een week of wat wel bekeken. Een dure reparatie of vervanging van de auto tot gevolg. Ik ben drie weken geleden al bij de VW dealer geweest, maar de uitgenodigde monteur welke meereed hoorde niets vreemds... Terwijl de bak toch duidelijk aan het schuren was bij het afremmen op de moter en bij bochten ratelde. Sinds gisteren komt de auto soms HEEL moeilijk van zijn plaats vanuit stilstand 1e versnelling. Het lijkt net alsof ie uit een HELE diepe kuil moet komen. Ook ik vind dat dit aangepakt moet worden. Ondanks leeftijd van de auto mag dit bij 126XXX niet gebeuren. Graag reacties!